Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet silloin kun on päivä ettet aio tehdä mitään?

Vierailija
19.08.2013 |

Kun itse teen vaan ne pakolliset kotihommat eli pyykit koneeseen ja kaappiin, tiskikoneeseen täyttö ja tyhjäys, petien petaus ja imurointi jos on sen tarve kuten yleensä on.

Niin ja useimmiten ruuan teen myös. 

Jotenkin minusta on alkanut tuntumaan, että muiden "tänään en tee mitään"-päivät on oikeasti sitä ettei tehdä MITÄÄN. 

Jos näin niin pitää joskus kokeilla miltä se tuntuu. :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. Tänään meinasin imuroida ja tehdä itselleni jotain hyvää ruokaa. Katson tallennuksesta yhden leffan ja luen kirjaa, jos huvittaa. Otan päiväunet. Juon kahvia ja käyn kävelyllä. Siinä päivä, jolloin en tee mitään.:) jos joku kaipaa tällaiselle laiskottelulle selitystä, niin omani on: äitiysloma. Vasta odotellaan vauvaa syntyväksi. Tällaisia päiviä kyllä saattaisin viettää muutenkin...

Vierailija
2/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole tosiaankaan sisäistänyt "en tee mitään päivää" :), mutta jos tuo kaikki on sinusta kivaa, niin mikäs siinä.

Ajattelen niin, että tuollaisena päivänä ei tehdä asioita, joista ei pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä teen yleisimmät kotihommat päivänä jolloin en aio tehdä mitään, eli todennäköisesti tiskit koneeseen, pyöritän koneellisen pyykkiä, vien roskat, järjestelen tavaroita ja ehkä imuroin. Tämä kaikki siksi että yleensä arkipäivinä ei ehdi/jaksa näitä kaikkia, ja haluan nauttia en tee mitään -päivästä siistissä kodissa :) Tosin meillä ei ole lapsia ja asutaan kaksiossa, eli ihan hirveästi sitä hommaa ei tuosta tule.

Vierailija
4/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 07:32"]

Jotenkin minusta on alkanut tuntumaan, että muiden "tänään en tee mitään"-päivät on oikeasti sitä ettei tehdä MITÄÄN.

[/quote]

Mulla ainakin näin.

Olen aina ollut suorittaja ja muutaman burn outin jälkeen sitten opettelin vain olemaan.

Mä katson televisiota, syön ja makaan päivän suurin ponnistus on vessareissu. En tee ruokaakaan vaan tilaan jostain jotain hyvää, mitä nyt milloinkin tekee sitten mieli.

Aivan mahtavaa.

Itse vaan ainakin jouduin opettelemaan tuota vähän aikaa, oli todella vaikeaa oikeasti heittäytyä olotilaan, että mitään ei tarvitse tehdä, omatunto meinasi väkisin soimata niistä pyykeistä yms yms. Ei onneksi enää.

Vierailija
5/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-mitään arkipäivät on tällä hetkellä sitä ettei lähdetä lasten kanssa kerhoon eikä ole muutenkaan mitään menoa, hoidan vaan lapset ja kotityöt ja ulkoillaan omalla pihalla. Eli ei käydä kauppaa pidemmällä ainakaan. Kuten tänään olisi tarkoitus. 

Ihan oikeita ei-mitään-päiviä, siis sohvallalöhöämisiä en jotenkin tähän pikkulapsivaiheeseen osaa ajatella, ja sinkkunakin oli vähintään koirien lenkitykset hoidettavana. Enkä varmaan malttaisikaan koko päivää löhötä, vaikka sohva ja kirja ihana yhdistelmä onkin. 

Vierailija
6/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin se alkaa siitä, että perhe pitää saada johonkin yönylireissuun.

Sitten ohjelmassa on kaupassa käynti, nettailua, lojumista, töllötystä, akuankan lukemista, nukkumista, ruuan laitto ja syöminen. Hampaat pesen ja päivittäin käyn suihkussa tai lämmitän saunan.

Tiskit, pyykit, roskat hoidetaan sitten viimeisenä päivänä kun perhe on tulossa takaisin.

Joskus näinä vapaa-päivinä tulee maalattua, tapetoitua tms mielekästä hommaa. Mutta silloin en sano etten ole tehnyt mitään.

Vierailija
7/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla keitän kahvit ja luen lehtiä tunnin verran. Sitten saatan ulkoilla. Jos ei, niin luen tai kirjoitan. Puolilta päivin syö jotain, mitä ei tarvitse valmistaa eli yleensä smoothien tai hedelmäsalaatin (pilkkominen ei ole valmistamista). Katson televisiota/Netflixiä, ompelen, roikun netissä, juttelen puhelimessa, laitan kotikirjanpitoa kuntoon jne.

En pese pyykkiä, imuroi jne. tee mitään kotitöitä.

Vierailija
8/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen niinä päivinä vaan mukavia juttuja, joskus saatan jopa siivota talon lattiasta kattoon, koska se tuntuu sillä hetkellä kivalta! en usko, että voisin kirjaimellisesti olla tekemättä mitään koko päivää, mutta kaikki ikävät ja pakkotehdä-jutut niiltä päiviltä on karsittu pois. 

Vierailija
9/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen (huom. heti alkoi tekeminen!) herkkuaamiaisen ja käytän sen syömiseen ja Hesarin lukemiseen vähintään 2h.

(Makaan takapihalla tai sohvalla ja luen kirjaa, mitä en yleensä ikinä ehdi tehdä, enkä tiedä ehdinkö nytkään jos olen nukkunut univelkojani puoleen päivään.)

Haen noutoruokaa (nepalilaista/intialaista tai sushia) ja vuokraan leffan + ostan irtokarkkia.

Käyn lenkillä ja saunassa.

Syön ruuan viinin kanssa joko tv:n ääressä tai Hesaripinon kanssa.

Katson leffan ja syön irtokarkkia. :)

Mulla on tällaiseen päivään mahdollisuus noin kerran vuodessa. Toisella kertaa kun saan olla yksin kotona, yleensä erehdyn järjestämään jonkun tyttöjen illan.

Vierailija
10/10 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tätäkin ennen täytyy käyttää edellinen ilta siihen, että koti on siisti aamulla/päivällä (milloin heräänkään), jotta voin oikeasti rentoutua koko päivän.

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 09:27"]

Teen (huom. heti alkoi tekeminen!) herkkuaamiaisen ja käytän sen syömiseen ja Hesarin lukemiseen vähintään 2h.

(Makaan takapihalla tai sohvalla ja luen kirjaa, mitä en yleensä ikinä ehdi tehdä, enkä tiedä ehdinkö nytkään jos olen nukkunut univelkojani puoleen päivään.)

Haen noutoruokaa (nepalilaista/intialaista tai sushia) ja vuokraan leffan + ostan irtokarkkia.

Käyn lenkillä ja saunassa.

Syön ruuan viinin kanssa joko tv:n ääressä tai Hesaripinon kanssa.

Katson leffan ja syön irtokarkkia. :)

Mulla on tällaiseen päivään mahdollisuus noin kerran vuodessa. Toisella kertaa kun saan olla yksin kotona, yleensä erehdyn järjestämään jonkun tyttöjen illan.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi