Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana, kannattaako syödä pinaattia?

Vierailija
18.08.2013 |

Tekisi hirveästi mieli. Haluaisin paistaa sitä pannullisen sipulin ja valkosipulin kanssa voissa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle just neuvolassa suosittelivat pinaatin syöntiä ku hemoglobiini laskenu vähän.. nii eikait siitä haittaakaan voi olla

Vierailija
2/6 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan syödä, en kestä. Ehkä se ei haittaa, silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kakkonen! Suosittelivat oikein? Äsken kun googlasin niin suomalaiset sivut oli vain nitraattia nitraattia nitraattia, oksaalihappoa oksaalihappoa oksaalihappoa, salmonellaa salmonellaa salmonellaa ja mitä se yksi oli, niin keskenmeno koska lapsiveden pH muuttuu... Mutta englanninkieliset ohjeet neuvoo syömään joka päivä pinaattia.

Vierailija
4/6 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pinaattia ei kannattaisi syödä raskaana?

Vierailija
5/6 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, löysin jo maltillisempia ohjeita: https://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/raskausaika/pinaatti_raskauden_aikana

Meen tästä tekemään ihanan kasan pinaattia :). Jee jee.

Vierailija
6/6 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 21:57"]

Miksi pinaattia ei kannattaisi syödä raskaana?

[/quote]

En minä tiedä, kai sitä kannattaa syödä, mutta haluaisin syödä sitä paljon. Mutta kun googlasin "pinaatin syöminen" ja jotain tällasia, niin löytyi kaikenlaista nounounouta. Muistin itsekin nitraatin ja oksaalihapon, ja esim. tällaisen: http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista/?bid=2303

Mutta en muista että pinaattia olisi tosiaan ikinä neuvolan ohjeissa neuvottu välttämään. Ehkä se on Suomessa aika marginaalinen ruoka. Nyt mulle on vain tullut himo :).