Onko helpompaa työskennellä naisena miesvaltaisella alalla
tai miehenä naisvaltaisella, kuin omiensa joukossa?
Kommentit (25)
Korvat paskassa kirjoitti:
20 vuotta miesvaltaisella alalla työskennelleenä sanoisin, että miehet ovat aika tyhmiä, juoruilijoita, puukottajia, ulkonäön arvostelijoita ym. Lisäksi kuulen päivittäin ja ennen kaikkea maanantaina, miten kotona on mennyt petipuuhissa, ja reissutyötätekevien naimajutut ovat tulleet tutuiksi.
En luottaisi yhteenkään mieheen, edes aviosellaiseen. Jutut ovat matalia, pillukyrpätasoa. Ja lisänä tulevat miesten sisäpiirit, kuten metsästysseurat. Niissä rikotaan kaikkia lakeja, sala-ammutaan susia, peitellään jälkiä.
Jos voisin, en olisi valinnut hyväpalkkaista miesvaltaista alaa, jos olisin tiennyt tasottomuuden niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Miehet ovat lisäksi melkoisia veijareita, kun kyseessä on työkeikka ns. yksinäisen naisen kotiin. Tehdään sutta, vaanitaan sänkyä ja jymäytetään ties missä talojutussa, autoista puhumattakaan.
Minä kuuntelen jutteluita päivät pitkät, säälin naisia tuollaisten pirujen taustalla ja nauran itsekseni. Joskus olen lähettänyt nimettömänä kirjeen vihjaten puolisolle, että pidäpä sitä Elmeriä silmällä. Kertoo niin paljon pimppijuttuja, että meinaa työaika seota. Ja porukka vieressä.
Melkoisen mielisairasta tekstiä , enkä usko sen johtuvan työpaikastasi.
Huvittava on väitteesi metsästysseuroista, joissa rikotaan kaikkia lakeja, aina.
Absurdein on väitteesi panopillukyrpä-jutuista, vuonna 2017 yksikään mies tai työpaikka ei sellaisia harrasta tai salli.
Ei eroa. Miehet puhuu paskaa ja kiusaa siinä missä naisetkin. Lisätwistinä seksuaalinen häirintä jos olet nuori nainen.
Vierailija kirjoitti:
Olette tekin työpaikkoja löytäneet... olen 15 vuotta tehnyt töitä misevaltaisella alalla (toimistossa ja duunaripuolella) ja sitä ennen tekulla opiskelemassa. Ja en todellakaan ole kuvatunlaisiin paikkoihin joutunut. Päinvastoin, työkaverit on reiluja, suoraa puhetta arvostetaan ja asiat hoidetaan asioina. Ehkä sellainen kaksimielinen vitsailu on jäänyt viimevuosina vähemmälle. Saattaa johtua myös tästä nykyisestä paikasta tai siitä etten minäkään enää ole nuori tyttönen.
Sairaalamaailmaa ja koulumaailmaa tuli myös kokeiltua aikanaan... sen tiedän etten minä vain sovi naisporukoihin.
Sama mulla, ihan ok oli työskennellä ainoana naisena miesten kanssa, nyt olen naisvaltaisessa työssä, eikä tässä mitään olennaista eroa ole, kun työ on kuitenkin työtä, eikä mikään sukupuoliasia.
Ei ole helpompaa. Itse sähköalalla ja miehet vähättelevät työtaitoa, arvostelevat ja nauravat vieressä.
Tämänkin ketjun juttujen perusteella voisi sanoa, että naiset myrkyttävät jopa miesvaltaisten alojen työpaikat. Toki fiksujakin naisia löytyy, mutta harvassa ne tuntuvat olevan.
Mies joka on työskennellyt 20 vuotta naisvaltaisilla aloilla, ja on nähnyt naisten käärmeilyn aina.