Kuukautiskierron hyvät puolet
Näistäkin ois joskus hyvä puhua niin ei ois mielikuva ainoastaan negatiivinen :)
Ovulaation aikaan on tosi seksuaalinen olo, ruumiin toiminnot toimivat parhaiten ja on elämänvoimaa.
PMS:n and aikaan on sopivasti aggressiota pitää omia puoliaan ja parantaa omaa asemaansa omissa kuvioissa
Menkkojen aikaan saa pitää sairaslomaa, olla palveltavana ja syödä suklaata eikä kukaan uskalla sanoa mitään (eikä ole syytäkään 8) )
Kommentit (10)
Hei onpa kiva keskustelunavaus :) Todellakin aihe, josta ei tule puhuttua! Just itsellä alkoi menkkakivut ja meinaa vetää mielen matalaksi, mutta toisaalta mukavaa hieman rauhoittua kotioloihin, sohvalla ja sängyllä oleskella kauratyynyn kanssa ja hyvällä omallatunnolla nukkua pitkään aamuisin. Tietenkin jos on kovemmat kivut, vaikeaa löytää hyvää. Ovulaation aikaan on ihanan energinen olo ja musiikki kuulostaa erityisen hyvällä, tulee fiilisteltyä kaikkea! Itseä, parisuhdetta, luontoa, taidetta jne.
Ja kiva että kuukautiset tulee, tietää että keho toimii oikein eikä (todennäköisesti) ole tullut raskaaksi.
Siksikö te tutut naiset joskus katsotte minua sellainen r-aiskarin ilme naamalla!
Oon todella kiitollinen pms:n tuomasta voimasta. Nyt just tuntuu että sillä on ollut ihan pelastava voima omaan vaikeaan tilanteeseenni vaikeiden ihmisten kanssa. Yleensä olen arka ja pelokas, helppo jyrättävä, PMS:n aikaan olen uskottava ja saan läpi mitä haluan. Tämä on tarpeen koska elämässäni on paljon niin kusipäisiä ihmisiä. faktat on samat riippumatta hormoneista ääni mutta kyllä tässä elämässä vaan on merkitystä pokerinaamalla. Siis sillä miten onnistut asiasi esittämään.
Naiset, oppikaa hyödyntämään hormonaalisia vaiheitanne!
Ylipäätään tunnistan ja huomaan epäkohtia PMS aikana paremmin. Muutoin kuljen vähän pää pilvissä ja olen helppo hyväksi käytettävä...
Vierailija kirjoitti:
Siksikö te tutut naiset joskus katsotte minua sellainen r-aiskarin ilme naamalla!
Voi hyvin olla 😉 Itse ainakin jään siihen aikaan helposti tuijottamaan miehiä niin että pää kääntyy ja suu loksahtaa ammolleen. Oviksen aikaan näen miehet vain parittelukumppaneina.
Sori, muttei se riesa siitä hyväksi muutu vaikka yrittäisi pettää itseään. Etenkin menkkojen aikana on niin epämukavaa : vatsaa viiltää, hikoiluttaa ihan h.lvetisti, vuotaa perhanasti... Ja aina menkat tulee just silloin kun on jotain menoa, tyyliin häät joihin hankittu vaalea mekko yms. Mitään hyvää en keksi.
Vähän pilluhippi mielipide, mutta koen itse kuukautiskierron jotenkin spirituaalisena, vaikka ehkäisyä käytänkin. Tiedän, että jokainen nainen maailmanhistoriassa ja kaikki omat esiäitini ovat jakaneet menkkojen kokemuksen kanssani. Paljoa yhteistä ei minulla ja 5000 vuotta sitten eläneillä isoisoäideilläni välttämättä ole, mutta naisen kehossa elämisen kokemus yhdistää ajattomasti.
Mulla ei ole PMS:sää ja ovulaation aikana ei himoita pätkääkään.
Kuukautiskierrossa ei ole mitään hyvää, odotan hartaasti vaihdevuosia.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vähän pilluhippi mielipide, mutta koen itse kuukautiskierron jotenkin spirituaalisena, vaikka ehkäisyä käytänkin. Tiedän, että jokainen nainen maailmanhistoriassa ja kaikki omat esiäitini ovat jakaneet menkkojen kokemuksen kanssani. Paljoa yhteistä ei minulla ja 5000 vuotta sitten eläneillä isoisoäideilläni välttämättä ole, mutta naisen kehossa elämisen kokemus yhdistää ajattomasti.
Löydätkö sen tuolta?
*Vasemmassa alanurkassa.*
Varsinki toi pms:n tuoma itseä ja perhettä suojeleva voima on ihan ihmeellinen. niin ja menkkoihin vielä se että kun eka päivän aikana PMS menee pois niin tulee todella hyvä ja valoisa olo.