Ihan kamala mökkikateus iski kun oltiin tuttavaperheen mökillä
Niillä on aivan ihastuttava huvila, kaikkine herkkuineen kauniilla paikalla. Asuvat siellä melkein puolet vuodesta enkä yhtään ihmettele. Miksei meilläkin😞
Kommentit (18)
Työmaaleirejä hyi ei ikinä. Sellaista mökkiä ei olekaan joka hoitaa itse itsensä.
Entäs jos on varaa ulkoistaa kaikki pihatyöt ja remontit?
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos on varaa ulkoistaa kaikki pihatyöt ja remontit?
Tai jos nauttii niiden tekemisestä itse? Sellaisiakin on.
Minulla on melko alkeellinen mökki, mutta tästäkin on moni kaveri kateellinen.
Ukkosi on liian köyhä. Olisit etsinyt varakkaamman, kuten minä tein. Itselläni ei olisi ikinä ollut varaa mihinkään, mutta nyt on taloudellisesti ja aineellisesti runsas elämä, johon minulla on laillinen osuus.
Kuvaile vähän. Ei kai ollu joku luksustalo pesukoneella ja muilla varusteilla?
Vierailija kirjoitti:
Ukkosi on liian köyhä. Olisit etsinyt varakkaamman, kuten minä tein. Itselläni ei olisi ikinä ollut varaa mihinkään, mutta nyt on taloudellisesti ja aineellisesti runsas elämä, johon minulla on laillinen osuus.
Näytäpä kommenttisi miehellesi, niin hän ottaa eron.
Soita heti maanantaina Kelaan, että sun on pakko saada tollanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ero tulisikin, on puolisolla laillinen oikeus miehensä omaisuuteen ja elatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ero tulisikin, on puolisolla laillinen oikeus miehensä omaisuuteen ja elatukseen.
Näytä tuokin kommentti miehellesi.
Olen minäkin kateellinen rikkaille tutuilleni. Tietenkin.
Minäkin haluaisin oman mökin, jossa asua vuoden ympäri. Ei tarvitse olla mikään huvila, kotoisa pieni tönö riittää kunhan siellä on mukavaa ja lämmin. Paljon metsää ja luontoa ympärillä. Meri mieluusti myös, että pääsisi uimaan ja soutamaan. Kasvattaisin erilaisia kasveja ja yrttejä, mulla olisi ainakin yksi kissa. Paljon kirjoja, maalaus- ja piirustusvälineet. Takka ja kokkausvälineet. Huiskisin ja leikkisin siellä taikasauvallani ja kuvittelisin, että olen Harry Potter-maailmassa.
Huoh.. takaisin todellisuuteen ja kerrostaloyksiööni..
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä sinä se sossullesi siellä paskalähiössäsi. Nyt minä menen laittamaan puutarhatuoleja, illalla tulee vieraita ja nautimme hyvästä ruoasta ja saunasta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä sinä se sossullesi siellä paskalähiössäsi. Nyt minä menen laittamaan puutarhatuoleja, illalla tulee vieraita ja nautimme hyvästä ruoasta ja saunasta :)
Huutonaurua.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaile vähän. Ei kai ollu joku luksustalo pesukoneella ja muilla varusteilla?
Vanha puutalo jossa kyllä kaikki mukavuudet. Ihana terassi ja sauna, palju ym. Ihanasti sisustettu. Kaunis piha.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin oman mökin, jossa asua vuoden ympäri. Ei tarvitse olla mikään huvila, kotoisa pieni tönö riittää kunhan siellä on mukavaa ja lämmin. Paljon metsää ja luontoa ympärillä. Meri mieluusti myös, että pääsisi uimaan ja soutamaan. Kasvattaisin erilaisia kasveja ja yrttejä, mulla olisi ainakin yksi kissa. Paljon kirjoja, maalaus- ja piirustusvälineet. Takka ja kokkausvälineet. Huiskisin ja leikkisin siellä taikasauvallani ja kuvittelisin, että olen Harry Potter-maailmassa.
Huoh.. takaisin todellisuuteen ja kerrostaloyksiööni..
N26
Ihmettelen oikeasti todella paljon, että miksi näin ajattelevat ihmiset tyytyvät elämään kerrostaloyksiössä. Kerrostaloyksiö keskivertojen julkisten yhteyksien päässä on KALLIIMPI asumismuoto kuin perustason mummonmökki. Joo, työmatkat yms. pitenevät, jos muuttaa skutsiin, mutta ei tarvitse kyllä kovin kauas mistään taajamasta mennä kun löytää jo erittäin halpoja pieniä paratiiseja. Jos ei ole perhettä, lapsia tai muuta aikaa vievää projektia meneillään niin ei edes ne tunnin työmatkat ole mikään ylitsepääsemätön ongelma. Ja vielä parempi, jos pystyy tekemään osittain etätöitä, niin kuin esim. opiskelijana pystyy.
Onhan siinä vähän hommaa jos lämmittää puilla ja jos joutuu kantamaan vesiä, mutta elämä on ihan hitosti mielekkäämpää ja onnellisempaa kuin istuessa yksin yksiössä ja odotellessa parempia aikoja. Ja toimii sen netflix mökissäkin, ei sen puoleen. Itse muutin juuri 26-vuotiaana metsämökkiin ja siellä olin kunnes perheellistyin, ei yhtään kaduta. Asumiskulut matkakuluinen oli murto-osa siitä mitä kaupunkilaiskämpän vuokra olisi ollut.
Mökit on tulossa takaisin muotiin.
Yäk. Siitä pitää pitää huolta. Ei hyvä.