Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kannustaisi liikkumaan? Älykello?

Vierailija
15.08.2020 |

Olen täysin passivoitunut kotiin. Joka päivä suunnittelen että lähtisin edes kävelylenkille. Viimeksi olen käynyt ulkona lähes viikko sitten. Surullista. Tätä on nyt jatkunut jo useampi kuukausi. Jo ennestään olematon kunto rapistuu olemattomiin. Tiedän että itsestä se vain on kiinni, pitäisi vain lähteä, ulkoilun jälkeen olisi parempi olokin. Muttei jaksa, ei tule lähdettyä. Mistä apua?

Älykellon ostoa olen suunnitellut jo pitkään. Onko suosituksia hyvästä ja kohtuuhintaisesta ja joka olisi myös kaunis.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokemon Go

Vierailija
2/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni motivoi tyhjien tölkkien ja pullojen metsästys. Toisinaan niitä ei löydy yhtään ja vähän masentaa, mutta jos edes yhdenkään tölkin löytää niin lenkki oli aivan valtava menestys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei.

Ei se älykello sun liikkumista hoida, sun pitää ihan itse lähteä.

Päätä oletko tyytyväinen nykyiseen olotilaan, jos et ole niin päätät aiotko tehdä sille jotain vai olla mieluummin tekemättä ja sit menet sen mukaan.

Mikä sulle on tärkeintä?

Mulla on yks ylipainoinen kaveri joka aina ostelee erilaisia nettivalmennuksia, ruokavalio-ohjelmia ja salijäsenyyksiä, on käyttänyt niihin tuhottomasti rahaa. Tietenkin ennen lenkille/salille lähtöä pitää olla hienot mittarit, älykellot ja kuumimmat leggingsit.

Tuloksia ei silti tule, kun kai kuvittelee että on tehnyt osansa ostamalla palveluita ja vehkeitä.

Itselle ainakin riittää, että laitan lenkkikengät jalkaan, musaa soimaan ja suuntaan ulos, ei siihen mittareita tarvitse.

Vierailija
4/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun suunnittelet niin laitat heti kengät jalkaan ja lähdet vaan, etkä jää venkoilemaan.

Tunnin päästä se on jo tehty, ei tarvitse miettiä enää ja voit olla hieman ylpeämpi itsestäsi.

Hemmetti mä ainakin lähden lenkille nyt, kiitti!

Vierailija
5/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni motivoi tyhjien tölkkien ja pullojen metsästys. Toisinaan niitä ei löydy yhtään ja vähän masentaa, mutta jos edes yhdenkään tölkin löytää niin lenkki oli aivan valtava menestys.

Ymmärrän löytämisen tuoman ilon. Ollaan miehen kanssa käyty mustikoita poimimassa. Viime su 5km lenkki vaikeakulkuisessa metsässä. Mustikoita ei kauheasti löytynyt mutta ihan kiva reissu. Toi onkin edellinen kerta kuin olen poistunut kodin ulkopuolelle.

Ap

Vierailija
6/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei.

Ei se älykello sun liikkumista hoida, sun pitää ihan itse lähteä.

Päätä oletko tyytyväinen nykyiseen olotilaan, jos et ole niin päätät aiotko tehdä sille jotain vai olla mieluummin tekemättä ja sit menet sen mukaan.

Mikä sulle on tärkeintä?

Mulla on yks ylipainoinen kaveri joka aina ostelee erilaisia nettivalmennuksia, ruokavalio-ohjelmia ja salijäsenyyksiä, on käyttänyt niihin tuhottomasti rahaa. Tietenkin ennen lenkille/salille lähtöä pitää olla hienot mittarit, älykellot ja kuumimmat leggingsit.

Tuloksia ei silti tule, kun kai kuvittelee että on tehnyt osansa ostamalla palveluita ja vehkeitä.

Itselle ainakin riittää, että laitan lenkkikengät jalkaan, musaa soimaan ja suuntaan ulos, ei siihen mittareita tarvitse.

Kyllä ymmärrän ettei älykello liiku tai lähde liikkumaan puolestani. Mutta jotain kannustusta / apua tarvitsisin.

Ap

Vierailija
7/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt? Onko ruokavalio kunnossa, vitamiinit ja hivenaineet?

Itsellä esimerkiksi raudan syönti purkista autoi siinä että sain aikaiseksi lähteä lenkille.

Motivaation löytymisessä voi joskus olla kyse ihan perusasioista.

Istuuko liikuntahetkeksi suunniteltu aika kunnolla juuri kyseiseen hetkeen?

Itsellä esimerkiksi pitää olla pieniä hengähdyshetkiä erilaisten tekemisten välillä. Esim. heti kauppareissun jälkeen en voi suunnitella lähteväni lenkille vaan tarvitsen pienen hetken vain olemiseen. Puhun siis ihan lyhyestä ajasta, vaikka joskus tarvitsen pidemmänkin ajan paikalla olemiseen. Minulla se oli yksi osa ratkaisua että ymmärsin tarvitsevani taukoja enkä juoksemista tekemisestä toiseen.

Vierailija
8/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen sisäinen näkemys, että terve ihminen poistuu kotoa ulos joka ainoa päivä jotain harvinaisia poikkeuksia lukuun ottamatta. Ja sitä näkemystä sitten pitää vaan toteuttaa pukemalla päälle ja avaamalla ovi. Jos tuo näkemys puuttuisi, jäisin varmasti helposti kotiin. 

Eli voisiko se auttaa, että lisäät ulkoilun niiden päivittäisrutiiniesi listaan, joita ihan oikeasti toteutat ja koet tarpeelliksi vai onko kaikki asiat vähän niin ja näin? Peseytyminen, aamupala, ruokailut, hampaidenpesu, puhtaat vaatteet jne. 

Vierailija
9/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun ei ole mitään tarkoitusta eikä merkitystä elämässä tekee sen etten liiku. Mä en enää jaksaa edes ruokakassit kantaa.

Ikä mulla 28v. En jaksa liikkua, tulee joka kerta paha olo.

Vierailija
10/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on motivoinut askelmittari.

Vierailija
11/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että menee ja alkaa tuntua mukavalta. Lataa äänikirja puhelimeen ja mene haahuilemaan vaikka korttelin ympäri aluksi. Siitä se lähtee.

Vierailija
12/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla motivoi Polarin a370. Ei ole edes kallis. Asensin siihen ensin pienimmän liikkumistavoitteen ja aika äkkiä sain laittaa sen korkeammaksi ja se todellakin innosti saamaan joka päivä vähintään 100 % täyteen. Nyt haaveilen Polarin Ignitesta.

Vierailija
13/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa Maran ja Nannan Espanjan liikuntakurssi.

Vierailija
14/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla motivoi Polarin a370. Ei ole edes kallis. Asensin siihen ensin pienimmän liikkumistavoitteen ja aika äkkiä sain laittaa sen korkeammaksi ja se todellakin innosti saamaan joka päivä vähintään 100 % täyteen. Nyt haaveilen Polarin Ignitesta.

Mulla on sama vekotin. Ei ne päivittäiset hyötyliikunnat niin stressaa mutta kun näkee että koska on oikeasti käynyt liikkumassa ja kun alkaa edellisestä olla päiviä niin tulee mieleen että aika lähteä liikkeelle. 

Vierailija
15/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aktiivisuusranneke motivoi, laitat vain ensin tarpeeksi pienen tavoitteen, että se on suht helppo saada täyteen. Mulla on Huawein Band 4 Pro. Se on nyt juuri Powerissa tarjouksessa, 54,90€, joten ei ole iso satsaus. 

Vierailija
16/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hemmetti sentään. Mitä enemmän liikut sitä paremmin jaksat. Olimme runsas kaksi kk mökillä , missä kyllä piti parin viikon välein leikata ruohoa parina päivänä useampi tunti. Ja lopuksi poimimme mustikoita parina päivänä. Muuten leppoisaa kalastusta ect.

Mutta lenkillä ei käyty ,ei siis muuten kävelty tai juostu. Siitähän oli seurauksena että laiskotti, väsytti jne.

Annappas .kun palattiin kotikaupunkiin ,niin kolmantena päivänä kävin runsaan kilometrin kävely/ juoksulenkin, toisena päivänä 2,4 km kävelylenkki ja tänään 3 km lenkki. Nyt on pirtsakka olo , eikä väsytä lainkaan ja olen sentään yli seitsemänkymppinen, enkä ihan superterve.

Elikkä pomppaat ylös ja ulos , ensin lyhyt ja ylihuomenna jo pidempi lenkki.

Vierailija
17/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tällaisen nykyaikaisen sykemittarin ostaminen ainakin sai aikaan sellaisen alkuinnostuksen että sain palattua liikunnan pariin. Tuntuu jotenkin palkitsevalta kun lenkit tallentuvat polarin harjoituspäiväkirjaan ja sieltä näkee kuljetut reititkin jne.

Yksi vinkki voisi olla että lähde jonnekin paikkaan tai jollekin alueelle jonka haluat nähdä. Arkilenkkeily suoraan kotiovelta käsin on ok, mutta joskus intoa voi hakea vähän kauempaakin.

Vierailija
18/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alkanut pyöräillä. Aluksi se oli vastentahtoista, mutta pikkuhiljaa olen alkanut tykkäämään ja matkat ovat pidentyneet. Eli ensin täytyy vaan pakottaa itsensä liikkeelle. Kun siitä tulee tapa, se ei enää tunnu niin hankalalta.

Vierailija
19/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin kannustaisi sellainen, että saisi siinä samalla jonkun homman tehtyä. Siis vaikka esim kun polttopuita tekee. Semmoinen edestakaisin lenkkeily tuntuu typerältä. Ehkä vois kävellä/pyöräillä kauppaan ja muille asioille ainakin.

Tai sitten hommata oikean työpaikan missä tehdään jotain fyysistä työtä.

Vierailija
20/21 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni motivoi liikkumaan se, että ei tarvitsisi joku päivä vielä syödä lääkkeitä esim. verenpaineeseen, kolesteroliin tai diabetekseen. Sekä muutenkin semmoinen hyvä liikkuvuus ettei kangistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme