Miesystäväni lapsi kuiskii isälleen kun minä olen vieressä
Ja usein vielä hihittää samalla. Kun itse olin lapsi minulle opetettiin ettei seurassa saa kuiskia.
Mitä mieltä olette, onko kuiskiminen muiden seurassa ihan ok asia, jota ei tarvitse kieltää lapselta?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Olet aikuinen?
Kyllä juu.
Ap
Olet ilmeisesti itsekin nuori, eikä ole kokemuksia lapsista...
Pienet muksut kuiskivat, huiskivat, hyppivät ja nyppivät.
Ujo lapsi.
Ei uskalla ääneen ilmaista vielä itseään sinun seurassasi.
Tuollainen kuiskuttelu kyllä poistuu kun tulette tutummaksi, sillä sellaiseen ei ole sitten enää tarvetta kun olette samaa porukkaa.
Anna kuiskia vaan, ei ole sinulta pois.
Riippuu varmaan siitä onko kyseessä pikkulapsi vai teini? Mutta etköhän sinä aikuisena ihmisenä selviä tästäkin. Oletko mustis?
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ilmeisesti ole lapsia, kun kuvittelet tollasen hyväksyttäväksi käytökseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ujo lapsi.
Ei uskalla ääneen ilmaista vielä itseään sinun seurassasi.
Tuollainen kuiskuttelu kyllä poistuu kun tulette tutummaksi, sillä sellaiseen ei ole sitten enää tarvetta kun olette samaa porukkaa.
Ei poistu, jos ap mulkoilee kuiskijaa tyyliin... tuo huonotapainen lapsi nauraa ihan varmasti minulle... en kestä sitä.
Mitä isä on sanonut syyksi tälle käytökselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ilmeisesti ole lapsia, kun kuvittelet tollasen hyväksyttäväksi käytökseksi.
Itselläsi ei ole...
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan siitä onko kyseessä pikkulapsi vai teini? Mutta etköhän sinä aikuisena ihmisenä selviä tästäkin. Oletko mustis?
Mikä on "mustis"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "mustis"?
Rasisimia
Jos isä alkaa kuiskimaan takaisin, niin se on iso virhe.
Minkä ikäinen lapsi on? Voi hyvinkin olla niin ujo ettei uskalla ääneen sanoa.
Lapsi on 8-v. ja näyttää kyllä tykkäävän minusta. Ehkäpä ylireagoin tuohon kuiskailuun kun tuli mieleen oma lapsuus, jolloin minua kiellettiin kuiskaamasta seurassa, jossa oli aikuisia ja minä ainoa lapsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Teinit katoavat yleensä tuossa vaiheessa huoneisiinsa. Sitten sp valittaa, kun teiniä ei edes tervehtimässä.
Lasta pitää opastaa, että kuiskiminen seurassa on erittäin epäkohteliasta. Jos on sellaista kerrottavaa, tässä ja nyt, ettei sitä voi ääneen sanoa, voi pyytää henkilön toiseen huoneeseen, anteeksipyyntöjen saattelemana. Melko pienetkin lapset ymmärtävät tämän, koska etenkin pikkutyttöjen tehokas tapa kiusata jotakuta, on eristää hänet aloittamalla kuiskiminen ja hihittely. Erittäin epätoivottavaa ja oikeastaa hirvittävää käytöstä. Eli, siihen pitää puuttua..
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on 8-v. ja näyttää kyllä tykkäävän minusta. Ehkäpä ylireagoin tuohon kuiskailuun kun tuli mieleen oma lapsuus, jolloin minua kiellettiin kuiskaamasta seurassa, jossa oli aikuisia ja minä ainoa lapsi.
Ap
Omaksu noissa tilanteissa sellainen rennon leppoisa asenne , älä ärsyynny moisesta vaan ole tyyliin mitäväliä, silllä lupaan että sipiseminen poistuu. Kyllä lapsi sinusta tykkää, mutta vielä jännittää jutella asioitaan vapaasti . Lapset on tommosia herkkiä olentoja.
Olen joskus toiminut harrastusohjaajana, ja tuon ikäisille lapsille on hyvin tyypillistä kuiskia kun ujostuttaa ja hermostuttaa. Monesti esimerkiksi leirille saapuessa lapset saattoivat kuiskutella vanhemmilleen kysyäkseen, saavatko he tehdä jotain tai missä vessa on, kun jännitti eikä vielä uskaltanut ottaa kontaktia vieraaseen aikuiseen kun se omakin vanhempi oli siinä vieressä. Nämä lapset olivat pääsääntöisesti ihan kohteliaita, reippaita ja mukavia lapsia kunhan jännitys hälveni. Anna siis aikaa äläkä aikuisena loukkaannu.
Se mitä tytöt tekee ikäistensä kanssa on sitten asia erikseen, se on ilkeää ja kiusaamisen muoto, ja tätä silmällä pitäen kuiskimisesta seurassa on ihan hyvä keskustella lapsien kanssa, mutta tämä on sitten isän tehtävä kun sen näkee tarpeelliseksi.
No sanoisin että lapsi voi kuiskia aikuiselle, mutta kuiskiminen vaikka kolmen kaverin porukassa ei ole ok. Aloittajalla ei taida olla kauheasti tilannetajua.
Olet aikuinen?