Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työtä etsivä englannin opettaja. Kysy ihan mitä vain.

Vierailija
15.08.2020 |

Vastaan, jos huvittaa.

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Luin otsikon ” työtön etsivä ja englanninkielen opettaja”. Mietin, että siinäpä jännä ammattiyhdistelmä.

Tunnen yhden työttömän yksityisetsivän. Suomen lainsäädäntö on nykyisin sellainen, että työtä ei voi enää tehdä.

Vierailija
122/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskot niin vahvasti, että löydät töitä opettajana? Onko sinulle lupailtu virkaa jostain koulusta vai mistä on kyse? Hakijoita on ilmeisesti älytön määrä sijaisuuksiinkin.

Ja jokuhan sen paikan aina saa. Jonain päivänä se olen minä.

Nuoremmat ja pätevämmät menevät ohi vasemmalta ja oikealta.

Höpöhöpö. Nuoremmat jää äitiyslomalle vuosiksi ja sitten hoitaa kotona sairaita pikkulapsia. Pätevämpiä on harvempi, koska monet ei enää tee laajaa tutkintoa.

Eikä sinulle lohkea opettajan töitä vaikka olet pätevin ja sopivin. Kenessä on syy?

Ei kenessäkään. Onhan se selvä, että paikat annetaan tutuille ja tutun tutuille. Mutta ei aikaakaan, kun lyhyiden sijaisuuksiin kautta tulen taas tutuksi.

Onko sinusta joka asiaan löydettävä joku syyllinen? Miksi?

Aika rankka yleistys. Sinun työnsaamattomuutesi = joka asia. Oletko maailman napa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskot niin vahvasti, että löydät töitä opettajana? Onko sinulle lupailtu virkaa jostain koulusta vai mistä on kyse? Hakijoita on ilmeisesti älytön määrä sijaisuuksiinkin.

Höpöhöpö. Nuoremmat jää äitiyslomalle vuosiksi ja sitten hoitaa kotona sairaita pikkulapsia. Pätevämpiä on harvempi, koska monet ei enää tee laajaa tutkintoa.

Eikä sinulle lohkea opettajan töitä vaikka olet pätevin ja sopivin. Kenessä on syy?

Ei kenessäkään. Onhan se selvä, että paikat annetaan tutuille ja tutun tutuille. Mutta ei aikaakaan, kun lyhyiden sijaisuuksiin kautta tulen taas tutuksi.

Meneekö kritiikki aina yhtä pahasti ihon alle?

Vierailija
124/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aloja, joilla ikä on valtti. Opettajan työ on yksi niistä.

Miksi sinulle ei sitten löydy paikkaa? Etkö ole riittävän iäkäs?

Aloitin haun vasta. Kyllä se löytyy! Lyhyitä pikasijaisuuksia saa aina. Kun tulee talossa tutuksi, niin sitten saa pidempiäkin sijaisuuksia.

Vierailija
125/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika rankka yleistys. Sinun työnsaamattomuutesi = joka asia. Oletko maailman napa?

Totta kai olen oman maailmani napa!

Vierailija
126/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ok tarkoittaa?

Vierailija
127/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö kritiikki aina yhtä pahasti ihon alle?

Sinua taitaa harmittaa, kun ei mene ollenkaan. Mutta ei se mitään, nauti vaan omasta työstäsi av-palstan kommentaattorina!

Vierailija
128/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukutteletko työhaastattelussakin jos sinulle esitetään vaikea kysymys?

Vierailija
129/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukutteletko työhaastattelussakin jos sinulle esitetään vaikea kysymys?

Tottakai!

Vierailija
130/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö ottamaan sijaisuuksia vastaan lyhyellä varoitusajalla?

Vierailija
131/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatko englanninkielisiä tv-sarjoja? Kiinnitätkö huomiota käännösten laatuun?

Vierailija
132/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan soittanut pubissa äänitettyjä juomalauluja yläkoululaisille? Näin Tampereella englannintunnilla 1980-luvulla.

Vierailija
133/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noita oikolukuhommia löytää? Ei tarvitse sanoa suoraan mutta antakaa joku vihje edes.

Soittele käännösalan firmoihin. Ne teettää testit ja jos olet hyvä, pääset jonoon odottamaan keikkoja.

Pitääkö näihin olla toiminimi? Vai miten palkkaus hoidetaan?

Vierailija
134/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehtori lupaisi töitä sillä ehdolla, että näytät sille tissisi, niin näyttäisitkö?

Vierailija
135/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin palkata esim 3- 4 h per päivä jonkun opettamaan 9-liokkalaidta lastani esim. etänä etäkoulussa mahdollisimman monessa aineessa mielellään, niin miröten kannattaisi toimia, että löytäisin sellaieen opettajan ja paljonko olisi sopiva palkka siitä?

Vierailija
136/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaisin palkata esim 3- 4 h per päivä jonkun opettamaan 9-liokkalaidta lastani esim. etänä etäkoulussa mahdollisimman monessa aineessa mielellään, niin miröten kannattaisi toimia, että löytäisin sellaieen opettajan ja paljonko olisi sopiva palkka siitä?

Mitä olisit valmis maksamaan?

Vierailija
137/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäni oma tukiopetuskorvaus on n. 30 euroa tunnilta. Siitä voi lähteä haarukoimaan. Itse saattaisin suostua jopa pienemmällä - vaikka 80 - 100 euroa päivässä - korvauksella tuollaista tekemään, jos vaikkapa olisin työttömänä. 

Vierailija
138/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäni oma tukiopetuskorvaus on n. 30 euroa tunnilta. Siitä voi lähteä haarukoimaan. Itse saattaisin suostua jopa pienemmällä - vaikka 80 - 100 euroa päivässä - korvauksella tuollaista tekemään, jos vaikkapa olisin työttömänä. 

Ethän sinä sitten olisi työttömänä.

Vierailija
139/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene Englantiin siellä puhutaan paljon huonoa englantia.

Vierailija
140/144 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tee muita töitä englannin parissa? Oikoluku, kääntäminen, nettiopetus... Töitä on vähän mutta rahaa tulee hyvin. Näin teen itse kielessä jota opiskelen.

Olen tehnyt kääntäjän töitä. En ole täysin työtön. Mutta etsin koko ajan opettajan paikkaa.

Miksi et löydä?

Liikaa hakijoita. Olin pitkään toisella alalla, mutta ne työt loppui.

Miksi et muuta pääkaupunkiseudulle, jossa opettajille on selvästi eniten töitä?

Opettajan palkalla ei pysty asumaan pääkaupunkiseudulla. En tykkää pääkaupunkiseudusta. Lapseni ei voisi asua siellä. Ystäväni ja sukuni ei ole OK-seudulla.

Mitenköhän luulet, että kaikki tuhannet opettajat sitten asuvat pk-seudulla??? Ja kaikki paljon pienipalkkaisemmatkin? Lapsiakin löytyy vaikka kuinka. Kuulostat tosi ennakkkoluuloiselta.

Asun pientalossa järvinäköalalla. Samaan en pystyisi pk-seudulla. Lapseni ei voisi asua Pkseudulla. Muiden lapset asia erikseen.

Miksei lapsi muka voisi asua pk-seudulla? Ainakin luontoa on myös pk-seudulla.