Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko vakuuttanut kotivakuutuksella koko asuntosi arvon?

Vierailija
15.08.2020 |

Minä olen vakuuttanut irtaimistoa vain noin 25% todellisesta kokonaisarvosta. Näin olen kuitenkin saanut hyvin edullisella vakuutushinnalla korvattua hajonneita pesukoneita, televisioita, yms. asioita, jotka voivat mennä päivittäisessä käytössä rikki.

Laskujeni mukaan olen korvauksissa voiton puolella maksuihin verrattuna.

Riski totaaliselle menetykselle on kuitenkin niin pieni. Mikä on sinun tapasi, maksatko pahimman mahdollisen mukaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla ne kodinkoneet menevät rikki päivittäisessä käytössä? Jos vaikkapa 8 vuotta vanha pesukoneemme ei enää pese pyykkiä, niin minkä pykälän mukaan vakuutusyhtiö korvaa siitä?

Vierailija
2/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ylivakuuttaa rojunsa.

Aniharvalla on kämpässään yhtään mitään arvokasta.

Jokaisesta isommasta kodinkoneestakin putoaa joka vuosi vakuutusarvosta 10% pois.

Eikä niistä Ikean pahvimööpeleistä saa senttiäkään takaisin jos palaa koko murju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon vakuutusmaksu menee asumismuodon ja pinta-alan mukaan. Jos kotona on jotain tavanomaista arvokkaampaa, niin se pitää vakuuttaa erikseen. Vakuutusta ottaessa ei ruveta laskemaan huonekalujen arvon yhteissummaa.

Vierailija
4/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tai ainakin ennen on voinut tehdä myös rahamääräisen vakuutuksen ei kuitenkaan yli arvoon.

Vierailija
5/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ihmiset aliarvioi irtaimistonsa arvon. Ei siten, että roinalla sinänsä arvoa olisi mutta sen roinan uusimiseen menee paljon enemmän rahaa kuin äkkiseltään uskoisi. 

Vierailija
6/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo-osakkeessa tuo on aika suoraviivaista. Omakotitalossa taas ei.

Vierailija
7/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ihmiset aliarvioi irtaimistonsa arvon. Ei siten, että roinalla sinänsä arvoa olisi mutta sen roinan uusimiseen menee paljon enemmän rahaa kuin äkkiseltään uskoisi. 

Toisaalta tuollaisessa tilanteessa olisi hyvä hetki uudelleen arvioida krääsän tarpeellisuus, ja todeta että se tulipalo olikin taivahan lahja. Sai kerralla konmaritettua turhat rojut pois nurkista. Uusia ei tarvitse.

Vierailija
8/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vakuuttanut kaiken. Hintaero on aika pieni jos jättäisi osan pois. Enkä ole koskaan vielä joutunut käyttämään vakuutuksia, toivottavasti en joudukkaan.

Syy miksi olen kaikki vakuuttanut on sitä varten jos koko tönö palaa.

Vierailija
9/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vähitellen jätetty vakuutuksia pois ja pienennetty summia. Omaisuus on niin hajallaan, että maailma ei kaadu, jos joku mökki palaa. Osakehuoneistot on eri juttu, koska samassa talossa asuu muita ihmisiä.

10/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki arvokas irtaimisto on sellaista, jota ei millään vakuutusrahoilla pysty ostamaan. Ei ole kuin pakolliset vakuutukset.

Vierailija
11/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuoden jälkeen niillä sun romuillas ei ole mitään arvoa vakuutusyhtiön silmissä ..

Zinc

Vierailija
12/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti koko kämppä on totaalisen ylivakuutettu. Koko omaisuus 5000e:lla, arvo on tuskin 2500e  Seinätkin, kun vuokralla asun, taitaa olla vakuutettu jollain 117 000e:lla, jos tulee vahinko. Ei tämän kämpän arvokaan ole kuin 45 000e, mutta kun ei halvempaa vakuutusta saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi