Maskien hinnat nousemassa pilviin
Uusien maskisuositusten myötä hinnat alkavat nousta rajusti. Valtion tulisi määrätä hintakatto näille tuotteille tai aloittaa oma maskikauppa.
"Kun kaikki tarvitsevat jotain tuotetta, hinta kipuaa ja saatavuus on heikompaa. Jos hammaslääkäri on aikaisemmin ostanut klinikalleen maskipaketin, joka maksaa kolme euroa, ja nyt maksetaan samasta paketista 54 euroa, onhan siinä kasvuprosentit kohdillaan.”
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/c3b65d0f-0955-45a1-843f-b7d1ee421…
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa mistä ostatte, mutta muistakaa aina ensin tarkistaa kauppiaan maailmankatsomus. Sen voi tehdä esim. myymälän infotiskillä.
Kärkkäisen tapauksessa ei tarvitse infotiskiä vaivata.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva näyttää käyttävän maskeja.
Hamstrasin Lildlistä 8,90 e/10 kpl. Suodatus-% 99, CE-merkitty. Prismassa olisi ollut 50 kpl 29 eur, mutta tuo pienempi paketti ei vie niin paljon tilaa kaapissa.
Mitä hamstratuilla maskeilla voi tehdä kun korona on ohi? Käykö ne vessapaperista, siitähän on valtava pula?
Voit käyttää niitä vanhoja honekaluja hiottaessa pälysuojina, mihin ne ehkä oikeasti on tarkoitettukin.
PerusS kirjoitti:
Humanisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humanisti kirjoitti:
Natsimaskit ei suojaa ihmistä. Kannattaa kokeilla muita kauppoja.
Teillä vapaamatkustajillahan sitä rahaa tuleekin taikaseinästä. Itse rahansa tienaavat tilaa Kärkkäiseltä.
Ihan töistä minä rahani saan. Ja ne rahat kulkeutuu minulta johonkin muualle kuin natsikärkkäiselle.
Nettosaaja sinä oot kumminkin. Kärkkäiseltä ostetaan kuitenkin koska siellä on halpaa. Tuskin Kärkkäinen jonku humanistin rahoja tarvitsee.
Natsilta en osta mitään ja asiakkaansa ovat minusta tomppeleita.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa mistä ostatte, mutta muistakaa aina ensin tarkistaa kauppiaan maailmankatsomus. Sen voi tehdä esim. myymälän infotiskillä.
Kuulostaa pakkoajatuksilta. Onko sinulla myös pakko-oreita? Käytkö esimerkiksi jatkuvasti tarkastamassa, onko oven takana väärämielisiä? Pesetkö sairaalloisesti käsiä, onko iho ruvella? Mastrboitko liikaa, onko nahka nileellä? Jos vastasit edes kerran kyllä, hakeudu ammattilasen puheille.
Vierailija kirjoitti:
PerusS kirjoitti:
Humanisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humanisti kirjoitti:
Teillä vapaamatkustajillahan sitä rahaa tuleekin taikaseinästä. Itse rahansa tienaavat tilaa Kärkkäiseltä.
Ihan töistä minä rahani saan. Ja ne rahat kulkeutuu minulta johonkin muualle kuin natsikärkkäiselle.
Nettosaaja sinä oot kumminkin. Kärkkäiseltä ostetaan kuitenkin koska siellä on halpaa. Tuskin Kärkkäinen jonku humanistin rahoja tarvitsee.
Sodan aikaan Saksalla oli aikoinaan hyvät suhteet muhamettilaisiin valtioihoin koska molemmilla oli sama päämäärä. Sinäkin humanistina varmasti kuitenkin kannatat muhamettilaisten raahaamista Suomeen vaikka he ovat monta kertaa Kärkkäistä natsimpia suhteessaan juutalaisiin.
PerusS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PerusS kirjoitti:
Humanisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humanisti kirjoitti:
Sodan aikaan Saksalla oli aikoinaan hyvät suhteet muhamettilaisiin valtioihoin koska molemmilla oli sama päämäärä. Sinäkin humanistina varmasti kuitenkin kannatat muhamettilaisten raahaamista Suomeen vaikka he ovat monta kertaa Kärkkäistä natsimpia suhteessaan juutalaisiin.
Näiden ituhippien logiikka kusee myös siinä, että he hyvin usein vastustavat Israelia. Vaikka ovat mielestään antisemitistejä. Israel on yksi maailman mahtavimmista maista ja ainoita jotka uskaltaa antaa islamisteille turpaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
PerusS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PerusS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PerusS kirjoitti:
Kärkkäiseltä saa ainakin ihan kohtuullisen halpoja maskeja.
Kärkkäisen maskit suojaa pelkältä hiontapölyltä. Jos siltäkään.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/tyokalut-24165501/tyoasut-ja-su…
Ihan normaaleja maskeja noi on. FFP2 ja FFP3 tasoisia joukossa myös.
"Huomaathan, että kyseessä ei ole hengityssuojain eikä maski vastaa kirurgisia suu-nenäsuojuksia, jotka on tarkoitettu sairaalakäyttöön. Tuotteella ei ole CE-merkintää eikä se ei täytä."
-Täyttä kuraahan nämä on.
Eihän noi kertakäyttöiset ole muuallakaan hengityssuojaimiksi luokiteltuja. Eikä mikään niistä ole sairaalakelpoinen. On Kärkkäisellä ihan hengityssuojaimiakin edullisemmin kuin muualla
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sc-kn95-5kpl-hengityssuojain-pu…
Onko noissa edes sitä nenn mukaan muotoiltavaa metallivahviketta? Ei siltä näytä. Sellainen on ihan surkea suojain. Sanoin noilta sivuila ovat ihan avoinna, eivätkä istu kasvoille milläälailla tiiviisti. Näitä joskus näkee asiakkailla, olen katsonut siitä vaan...
Tärkeintähän on että isoimmat ja enimmät pisarat estää leviämästä.
Olen myös havainnut, että jotkut on selkeesti varautuneet tähän ja ostaneet maskeja halvalla, nyt myyden sievoisella voitolla kaikenmaailman palstoilla. Vähän samaan tyyliin kuin se yksi tyyppi osti kaikki käsidesit myydäkseen ne voitolla ja joutui siitä ongelmiin. Kaipa nyt nää maskikauppiaatkin joutuu kyseenalaiseen valoon?
Vierailija kirjoitti:
Prismassa oli 50kpl hintaan 29 euroa. Ihan Ok.
Oho, hinta pompsahti kympillä!
50kpl 39,90
"Tämä tuote ei ole henkilönsuojain. Tuote ei suojaa käyttäjää viruksilta."
https://www.prisma.fi/fi/prisma/kasvosuoja-kertakaytto-50-kpl
Juu ei. On sitä parempiakin asioita, mihin käyttää rahaa. Onneksi ei tarvitse julkisia kulkuneuvoja käyttää.
Minä olen ostanut Prismasta kangasmaskit, niitä oli siellä edullisesti laarissa. Jos joku haluaa maksaa itsensä kipeäksi kertakäyttöisistä, niin sehän ok ihan oma valintansa. En kyllä syö eineksiäkään, vaan teen ruuat edullisemmin oikeista raaka-aineista. Enkä käytä kertakäyttöastioita, vaan pesen astiat niitä käytettyäni. Näin vertailun vuoksi. Mutta voihan joku sillälaillakin rahojaan käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismassa oli 50kpl hintaan 29 euroa. Ihan Ok.
Oho, hinta pompsahti kympillä!
50kpl 39,90
"Tämä tuote ei ole henkilönsuojain. Tuote ei suojaa käyttäjää viruksilta."
https://www.prisma.fi/fi/prisma/kasvosuoja-kertakaytto-50-kpl
"Mainosten esto esti sinua esittämästä arvostelun. Poista mainosten esto käytöstä tältä sivulta, yritä sitten uudelleen lähettää arvostelusi."
-Koska prisman serveri ei pääse tunkeutumaan koneelleni ei myöskään prisman tuotteita pääse arvostelemaan heidän sivullaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ostanut Prismasta kangasmaskit, niitä oli siellä edullisesti laarissa. Jos joku haluaa maksaa itsensä kipeäksi kertakäyttöisistä, niin sehän ok ihan oma valintansa. En kyllä syö eineksiäkään, vaan teen ruuat edullisemmin oikeista raaka-aineista. Enkä käytä kertakäyttöastioita, vaan pesen astiat niitä käytettyäni. Näin vertailun vuoksi. Mutta voihan joku sillälaillakin rahojaan käyttää.
Jos joudut sairaalaan, niin sulle on varmaan ok myös pistää käsivarteen kanyyli, joka on vain pesty edellisen käytön jälkeen. Tai jos menet rokotukseen tai verikokeeseen niin varmaan on ok, että neula on vain pesty?