Maskien hinnat nousemassa pilviin
Uusien maskisuositusten myötä hinnat alkavat nousta rajusti. Valtion tulisi määrätä hintakatto näille tuotteille tai aloittaa oma maskikauppa.
"Kun kaikki tarvitsevat jotain tuotetta, hinta kipuaa ja saatavuus on heikompaa. Jos hammaslääkäri on aikaisemmin ostanut klinikalleen maskipaketin, joka maksaa kolme euroa, ja nyt maksetaan samasta paketista 54 euroa, onhan siinä kasvuprosentit kohdillaan.”
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/c3b65d0f-0955-45a1-843f-b7d1ee421…
Kommentit (34)
PerusS kirjoitti:
Kärkkäiseltä saa ainakin ihan kohtuullisen halpoja maskeja.
Kärkkäisen maskit suojaa pelkältä hiontapölyltä. Jos siltäkään.
Natsimaskit ei suojaa ihmistä. Kannattaa kokeilla muita kauppoja.
Humanisti kirjoitti:
Teillä vapaamatkustajillahan sitä rahaa tuleekin taikaseinästä. Itse rahansa tienaavat tilaa Kärkkäiseltä.
PerusS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PerusS kirjoitti:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/tyokalut-24165501/tyoasut-ja-su…
Ihan normaaleja maskeja noi on. FFP2 ja FFP3 tasoisia joukossa myös.
"Huomaathan, että kyseessä ei ole hengityssuojain eikä maski vastaa kirurgisia suu-nenäsuojuksia, jotka on tarkoitettu sairaalakäyttöön. Tuotteella ei ole CE-merkintää eikä se ei täytä."
-Täyttä kuraahan nämä on.
Nytkö ne vasta havahtuivat siihen, että maskien kysyntä nousi ihan hulluna ja hinnat samoin? :D Ne hinnat ON jo nousseet, ei ole mitään viitteitä siitä, että maskien hinnat nousisivat maskisuosituksen myötä, ennemminkin päinvastoin.
Ennen hysteriaa maski maksoi meillä 0,59e. Nyt 1,2 euroa ja se on ollut hinta siitä lähtien koko ajan, kun niitä taas saatiin, mihin meni kuukausia. Nyt saatavuus on kohtalainen ja hinnoissa varaa tulla alas.
PerusS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PerusS kirjoitti:
Joo, mutta antisemiitiltä en osta.
Prismassa oli 50kpl hintaan 29 euroa. Ihan Ok.
Vierailija kirjoitti:
PerusS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PerusS kirjoitti:
Joo, mutta antisemiitiltä en osta.
Zuvackkien logiikka. Vastustetaan antisemitisteja, mutta samaan aikaan raahataan Suomeen muhamettilaisia, jotka on pahimpia antisemiitteja :D :D .
Vierailija kirjoitti:
Humanisti kirjoitti:
Teillä vapaamatkustajillahan sitä rahaa tuleekin taikaseinästä. Itse rahansa tienaavat tilaa Kärkkäiseltä.
Mieluummin Tokmannilta kuin antisemiitiltä.
PerusS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PerusS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PerusS kirjoitti:
"Huomaathan, että kyseessä ei ole hengityssuojain eikä maski vastaa kirurgisia suu-nenäsuojuksia, jotka on tarkoitettu sairaalakäyttöön. Tuotteella ei ole CE-merkintää eikä se ei täytä."
-Täyttä kuraahan nämä on.
Eihän noi kertakäyttöiset ole muuallakaan hengityssuojaimiksi luokiteltuja. Eikä mikään niistä ole sairaalakelpoinen. On Kärkkäisellä ihan hengityssuojaimiakin edullisemmin kuin muualla
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sc-kn95-5kpl-hengityssuojain-pu…
Onko noissa edes sitä nenn mukaan muotoiltavaa metallivahviketta? Ei siltä näytä. Sellainen on ihan surkea suojain. Sanoin noilta sivuila ovat ihan avoinna, eivätkä istu kasvoille milläälailla tiiviisti. Näitä joskus näkee asiakkailla, olen katsonut siitä vaan...
Tilasin Citymarketista maskeja euron kappale. Olikohan Nesu kansalaismaski , onko kellään kokemuksia mimmosia on ?
Mitä aattelitte tehdä maskeilla? Leikiä lääkäriä?
Vierailija kirjoitti:
Humanisti kirjoitti:
Ihan töistä minä rahani saan. Ja ne rahat kulkeutuu minulta johonkin muualle kuin natsikärkkäiselle.
Humanisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humanisti kirjoitti:
Ihan töistä minä rahani saan. Ja ne rahat kulkeutuu minulta johonkin muualle kuin natsikärkkäiselle.
Nettosaaja sinä oot kumminkin. Kärkkäiseltä ostetaan kuitenkin koska siellä on halpaa. Tuskin Kärkkäinen jonku humanistin rahoja tarvitsee.
Eikö Tiina Jylhä myy sentään halvalla? Ei ne maskipakkoa valvovat kuitenkaan ala tarkastamaan, onko sertifikaatit kunnossa.
PerusS kirjoitti:
Humanisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humanisti kirjoitti:
Nettosaaja sinä oot kumminkin. Kärkkäiseltä ostetaan kuitenkin koska siellä on halpaa. Tuskin Kärkkäinen jonku humanistin rahoja tarvitsee.
Rasistipersuthan se natsikärkkäisen asiakaskohderyhmä onkin.
Pk-seudun prismoissa hinta on 40-60€. Mä tilasin netistä 15€.
Aika harva näyttää käyttävän maskeja.
Hamstrasin Lildlistä 8,90 e/10 kpl. Suodatus-% 99, CE-merkitty. Prismassa olisi ollut 50 kpl 29 eur, mutta tuo pienempi paketti ei vie niin paljon tilaa kaapissa.
Mitä hamstratuilla maskeilla voi tehdä kun korona on ohi? Käykö ne vessapaperista, siitähän on valtava pula?
Huoltovarmuuskeskus voisi tehdä oppaan siitä, miten maskeja ostetaan halvalla.