Ärsyttääkö muita kun ap ei kiitä?
Minua ainakin ärsyttää käytöstapojen puuttuminen, vaikka tämä onkin vain keskustelupalsta netissä.
Minusta se nyt olisi aivan itsestään selvää että jos kysyy jotain, ja toinen etsii linkkejä ja selittää jotain asiaa, niin ap voisi edes kiittäätiedosta.
Minua ärsyttää edelleen se kun joku pyysi että joku kääntäisi yhden laulun ruotsista suomeksi, ja tein sen (tottakai siihen nyt muutama minuutti meni) niin ap ei kommentoinut mitään.
Kommentit (15)
Ärsyttää se välillä. Itse kiittelen, jos olen jeesiä oikeasti saanutkin. Teen aloituksia kyllä äärimmäisen harvoin.
Joo, ärsyttää ja pyrinkin itse aina kiittämään. Heti en välttämättä kuitenkaan ehdi, koska olen koneelta myös välillä pois ;)
joo, ärsyttää vähän. siis juurikin se, että ap kysyy jotain ja herättää keskustelun, ja sitten ei koskaan enää palaa kommentoimaan tai kiittämään.
Ei ärsytä. En ole kiinnittänyt mitään huomiota tuohon.
No kyllähän se kivalta tuntuu kun kiitetään ja kuitataan. Tietenkään kaikissa mielipidekysymyksissä ei odota ap:n kiittelevän, mutta jos selkeästi on sellainen että on linkkejä haettu jne.
Toisaalta ärsyttää myös se, että jotkut ihmiset eivät edes vaivaudu itse yrittämään hakea googlella, kunhan kysyvät täältä, joskus se tulee jotenkin myöhemmin ilmi, ja silloin tuntuu etten enää yhtään asiaa ala selvitellä vaikka kuinka oliskin tekemisen puute.
Ei ärsytä, mutta ilahdun kyllä jos joku kiittää kirjoittamastani viestistä.
Veikkaan että osa ei kiitä ihan siksi että toivoo ketjun vielä jatkuvan.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:31"]
Ei ärsytä, mutta ilahdun kyllä jos joku kiittää kirjoittamastani viestistä.
Veikkaan että osa ei kiitä ihan siksi että toivoo ketjun vielä jatkuvan.
[/quote]
Mutta jos on kysynyt esim jtn ruoka-ohjetta. Voisi kiittää, ja kysyä sitten löytyykö muita ehdotuksia miten jutun voisi tehdä.
Ja kiitos vastaajille, kivaa huomata että löytyy ihmisiä jotka ärsyyntyvät samoista asioista =)
No jos perustelen jotain asiaa asiantuntijatiedolla tai yleensä avartavalla näkemyksellä niin kyllä kiittäminen olisi paikallaan. Itse pyrin kiittämään näkemyksistä, jotka oikeasti antavat keskusteluun jotain.
Kieltämättä tulee välillä sellainen olo, että ei viitsi nähdä edes sitä pari sivun klikkausta vaivaa jonkun asian selvittämiseen, jos ketjun aloittajat eivät viitsi kiittää.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:36"]
Ja kiitos vastaajille, kivaa huomata että löytyy ihmisiä jotka ärsyyntyvät samoista asioista =)
[/quote]
Niinno en mä toisaalta odota, että ketju täyttyy tällaisista viesteistä. Jatkuva kiittely sitten laimentaa keskustelua. Mutta sopivina annoksina.:)
Mutta oletko ajatellut että kyse voi olla myös siitä että ap ei ole edes paikalla kun saa vastauksen?
Itselleni on ainakin käynyt useinkin niin, että kun olen kysynyt jotain niin olenkin joutunut melkein heti poistumaan koneelta, ja kaivanut kysymykseni joskus myöhemmin esiin. Jos kiitän, et välttämättä enää näe sitä.
Minä kiitän, mutta joskus saan vastauksen aika nopeasti ja sitten voi mennäkin viikko etten käy palstalla, mutta joku on sillä välin vastannut ja koko ketju on jo vaipunut unholaan. joskus niitä sitten nousee ylös ja siihen kiitän, mutta voi olla että vastaajakaan ei sitä enää näe.
No välillä hieman hämmentää. Saatan vastata pitkästikin ja käyttää sekä omaa ammattitaitoani että ap:ta varten etsimääni tietoa vastaukseen. Joskus tuntuu siltä, että ap ei edes lue vastauksia. Itse kiitän aina minulle vastaajia. :)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:41"]
Mutta oletko ajatellut että kyse voi olla myös siitä että ap ei ole edes paikalla kun saa vastauksen?
Itselleni on ainakin käynyt useinkin niin, että kun olen kysynyt jotain niin olenkin joutunut melkein heti poistumaan koneelta, ja kaivanut kysymykseni joskus myöhemmin esiin. Jos kiitän, et välttämättä enää näe sitä.
[/quote]Ei välttämättä, mutta ainakin mulla on tapana selata täällä kaikki ketjut läpi, jos vain olen kotona ja netti käytössä, siksipä mulla loppuukin usein lukeminen ja tulee googlattua noita kysyttyjä asioita. Ja joskus palaan muutenkin myöhemmin katsomaan olinko kenties löytänyt sen ap:n kaipaaman asian juuri oikein.
Samaa mieltä. Kiitosviesti on aiheellinen.