Oon muuttamassa yksiöön eikä oo mitään huonekaluja tai mitään
Voitteko luetella mitkä on tärkeimmät ostaa parin ensimmäisen kuukauden aikana?
Kommentit (42)
Sänky ja tekopenis riittävät minulle.
terveisin: Pentti
Tauluja, kuminauhoja, kuplamuovia, teippiä.
Moottorisaha ja lapio, kenties myös ämpäri.
Vierailija kirjoitti:
Sohva, sänky, tv, tv taso, sohvapöytä, ruokapöytä ja tuolit
Televisio ei ole mikään ensisijainen tarve, jos on paljon hankittavaa. Monilla ei ole nykyisin televisiota lainkaan.
Patja, peitto tyyny, lakanat ja päiväpeitto
Pöytä
Tuoleja
Kattila
Paistinpannu
Paistinlasta
Kauha
Sakset
Astiat
Leikkuulauta ja veitsiä
Tiskiharja ja tiskiainetta
Mikro
Kahvinkeitin (jos juot)
Vedenkeitin
Ensiapupakkaus (ettei tarvi naapurilta kysyä laastaria)
Vierailija kirjoitti:
Sänky ja tekopenis riittävät minulle.
terveisin: Pentti
Et syö?
Nukkuminen on tärkein eli sänky, pelkkä patja tai ilmapatja. Tyyny ja peitto. Lakana, pussilakana ja tyynyliina, näitä mielellään kahdet että saat toiset pesuun. Nukkumistilaan verho(t) ja verhonipsut jollei ole sälekaihtimia.
2x kylpypyyhe, 2x käsipyyhe ja 2x kasvopyyhe.
Lautanen, muki, juomalasi sekä ruokailuvälineet. Leikkulauta, kokkiveitsi, hedelmäveitsi ja sakset. Leivinpaperia, talouspaperia ja foliota. Tiskiainetta, harja ja rätti. Kattila, kauha, paistinpannu ja lasta.
Jalkavalaisin jota on helppo siirrellä, joku matto ja pieni sohvapöytä (esim. Ikean Lack). Jos ei ole varaa ruokapöytään ja tuoleihin niin noillakin pärjää lattialla istuen. Edullinen klappituoli parvekkeella istuskeluun.
Siivoukseen swifferin moppi johon saa sekä kuivia että kosteita liinoja (rätti ja tiskiaine jo on).
Kun on näillä päässyt alkuun niin sitten kahvinkeitin, mikro, vedenkeitin, imuri, ruokapöytä ja -tuolit sekä sohva. Valaisimia ja mattoja. Ruoan valmistukseen sekä säilytykseen välineitä ja astioita tarpeen mukaan sekä astiaston laajennus.
Palohälyttimet, sänky, petivaatteet, peittoja. Tyyny joka tukee niskaa. Pöytä ja pehmukas tuoli olohuoneeseen, säkkituoli ellei pari ellei ole sohvaa. Keittiöön pöytä ja tuoli.
Kenkäteline. Siitä kannattaa aloittaa. Kirjahylly ja kukkapöytä on seuraavat. Sitten kylpyamme.
Makuupussi, iso saavi kiljun tekoa varten. Älä hommaa mitään turhaa. Helpompi muuttaa kun saat häädön.
Ostaisin ainakin 120cm sängyn jos ei haittaa poismuuttamista, sinne on helppoa ostaa kamaa mutta poisvieminen seuraavaan kämppään on sit toinen juttu.
Mutta muutoin sähkösopimus varmaan ois hyvä hankinta ja pari lamppua ainakin.
Patja ja petivaatteet. Ruuantekovälineet ja jokunen astia. Kaiken muun ehtii kyllä. . Itse ostin ekalla palkalla ruokapöydän, sohvan ja oikean sängyn. Kannettava kone oli tärkeä asioiden hoitoa ja opiskelua varten. Vähitellen vaan
Mulle tärkeimmät olisi sohva, sohvapöytä ja telkkari. Kaikki muu on vain ylimääräistä luksusta.
Patja nyt on se ykkönen, runkopatja ja jalat siihen, niin on jo kunnon sänky.
Ekan kuun aikana kirjaat ylös, mitä tarvitset ja hankit ne puolen vuoden aikana. Esim. olin aivan varma, että tarvitsen siivousämpärin, mutta keittiön roskis soveltui siihen tarkoitukseen. Kun jotain tarvitsee ja sitä ei ole saatavillla, vain luovuus on rajana. :)
Jos kämpässä on tarpeeksi laskutilaa, et välttämättä tarvitse edes pöytää. Mulla oli taitettava tuoli tilaa viemästä. Hankin myös mukavan lepotuolin, joka osoittautui täysin turhaksi.
Jos olet tottunut nukkumaan kovalla alustalla, patja lattialla on riittävä. Jos haluat selvitä helpolla, hanki makuupussi.
Jos sun luona ei käy vieraita, yhdet astiat riittävät.
Sanoisin, että mulla mahtuu kaikki välttämättömyydet yhteen rinkkaan. Ihminen selviää hyvin vähällä, jos ei tarvitse ))kestittää vieraita.
Inhoan huonekalujen siirtelyä siivotessa. Käytännössä ne on kaikki pakko siirtää siivouksen ajaksi parvekkeelle, jotta siivous nopeutuisi.
Sakset on tärkeät,niillä voi leikata.niin ja leikkuulauta myös.
Pöytä, tuoleja, patja, tyyny, verhot (pimennysverhot helpottaa nukkumista kesällä) vuodevaattet, siivoustarvikkeita, astioita, ruokailuvälineitä, kattila ja paistinpannu. Sänky ei ole kiireellinen. Tietokone jo senkin takia että saa ajan kulumaan.
Kyllä pelkkä patjakin riittää aluksi.