HS: Tytön pyllyssä ylimääräistä-kolumni
Miestoimittaja on kirjoittanut Hesariin kolumnin, jossa hän päivittelee, kuinka naispuoliset maailmantähdet eivät saa olla uimarannallakaan rauhassa, kun jo päivitellään "lihomista". Sama tapahtuu kuulemma naisurheilijoille.
Olen ihan varmasti feministi, mutta tuo kirjoitus ainoastaan ärsyttää minua. En samaistu maailmantähtiin enkä ikinä avaa niitä linkkejä, joissa vaaditaan katsomaan "Tähteä X" bikineissä. Urheilijat taas eivät edusta minulle nykymuodossaan edes ihmistä. Ehkä joskus ennen dopingia oli olemassa jaloa, puhdasta kilpailua, mutta nykyään yks lysti.
Mitä mieltä muut?
Kommentit (5)
Luin kolumnin ja mielestäni se oli ihan paikallaan. Urheilijoilta ja tähdiltä odotetaan jotain yliihmisyyttä. Ihmisiä hekin ovat.
Luitko jutun kunnolla...? Sehän oli "vastakolumni" Iltalehdelle, jossa oli kirjoitettu naispikajuoksijoiden rasvaprosenteista ja arveltu, että ovat liian rasvaisia.
Ja vaikka sinä et avaakaan noita "tähti X bikineissä"-juttuja niin todella moni muu avaa. Tälläkin palstalla usein käy ilmi, että monet naiset ihan orjallisesti seuraavat julkkisten ja muiden naisten painoa ja ulkonäköä ("siis ootko sä 170cm ja 60 kg, sulla on ainakin 5 kg liikaa!!")
Koska olen itse urheilijan vaimo ja nuorten urheilijoiden äiti niin arvostan kyllä urheilua ja tiedän, että on olemassa urheilua ilman dopigia.
No tuo kolumnihan on tehty ihan vaan siksi, että Hesarin urheilutoimittajia vituttaa kun eivät hoksanneet ensimmäisenä tehdä samanlaista juttua kuin Iltalehti teki. Ilmeisesti Iltalehden juttu sai enemmän klikkauksia ja Hesarin pomot kyykyttivät omaa porukkaansa kun eivät älynneet samaa ja kun eivät enää muuta keksineet, päättivät alkaa mitätöidä kilpailijaa. Tuommoista se on noissa pienissä Helsingin piireissä. Olen ollut töissä molemmissa iltapäivälehdissä ja melkein kaikki tuli siellä nähtyä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 11:56"]
Luitko jutun kunnolla...? Sehän oli "vastakolumni" Iltalehdelle, jossa oli kirjoitettu naispikajuoksijoiden rasvaprosenteista ja arveltu, että ovat liian rasvaisia.
[/quote]
Juu, ja verrattu niitä suomalaisiin juoksijoihin, jotka kuulemma ovat niitä täydellisiä, siis rasvattomia. Iltalehden jutussa oli vain jäänyt mainitsematta, että ne "rasvaiset" juoksijat (mm. Jamaikan Shelly-Ann Fraser-Pryce) painelevat menemään hiivatin paljon kovempaa kuin rasvattomat suomalaiskollegansa. :D :D
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 11:56"]
[/quote]
Juu, ja verrattu niitä suomalaisiin juoksijoihin, jotka kuulemma ovat niitä täydellisiä, siis rasvattomia. Iltalehden jutussa oli vain jäänyt mainitsematta, että ne "rasvaiset" juoksijat (mm. Jamaikan Shelly-Ann Fraser-Pryce) painelevat menemään hiivatin paljon kovempaa kuin rasvattomat suomalaiskollegansa. :D :D
[/quote] niin ja kyllä suomalaisilla vaan on enemmän rasvaa (paitsi ehkä Latvalalla)