Eikö teillä ennen koronaa ollut tapana pestä käsiä kun tulette kotiin?
Olen yllättynyt kuinka epähygieenisiä ihmiset ovat. Aina olen pohtinut voinko käskeä vieraat käsipesulle kun tulevat kylään, nyt onneksi ainakin voin.
Kommentit (31)
Pesen ja olen pessyt. Laukussa myös käsidesi ja aina kaupassa käynnin jälkeen putsaan kädet autossa.
Ja silti sain Koronan.
En reissannut, olen käynyt vain kaupassa en edes ulkona syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut. Ikää liki 50v ja hyvon terve ollut. Tietysti vessareissujen jälkeen pessyt mutten aina kotiin tultuani.
Mutta kuinka paljon sä olet käsissäsi kuljettanut niitä pöpöjä ja sairastuttanut niitä joilla on heikompi vastustuskyky?
Totta. Luojan kiitos olen varsin erakko ja lapsi ainakin ollut terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut. Ikää liki 50v ja hyvon terve ollut. Tietysti vessareissujen jälkeen pessyt mutten aina kotiin tultuani.
Mutta kuinka paljon sä olet käsissäsi kuljettanut niitä pöpöjä ja sairastuttanut niitä joilla on heikompi vastustuskyky?
Totta. Luojan kiitos olen varsin erakko ja lapsi ainakin ollut terveenä.
Lisättäköön vielä että toki aina pessyt vieraillessani sairaiden (syöpä) yms luona. Kotiini tullessa en ole pessyt hysteerisesti.
Vierailija kirjoitti:
Toki on ollut tapana pestä aina kädet kun tulee kotiin.
Ja joka kerta kun menee vaikkapa käymään kerrostalon alavarastossa ja roskatoksessa, pesin käteni jo aikaisemmin.
Mutta ei näin peruteellisesti, että 20 sekkaa hankaa saippua vaahdolla.
Aika tyhmää, että olet aiemminkin pessyt käsiäsi, mutta huonosti. Jos oikeasti haluaa puhdistaa kätensä pestessään ne, pitää pestä juuri tämän nykyohjeen mukaisesti.
t. Se, joka ei pese käsiään, jos ei ole akuuttia riskiä olla ollut koronatartuttajan altistamana
Meillä on ollut aina käytössä, että kun tullaan kotiin pestään kädet ja päälle käsidesi. Kotona ollessa taas ei oo niin tarkkaa. Mutta lapsilla ei ole esim.vatsatautia ollut ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut. En silti pahemmin sairastellut.
En minäkään. Vähemmän, kuin nämä käsienpesuhysteerikot. Koska vastustuskyky paranee, jos ei pese.
Olen pessyt kädet kotiin tullessa jo vuosia. Syynä ihan se, että en halua sairastaa kiertäviä flunssia, nuhia, virustauteja ja muita, vaikka eivät pysyviä haittoja jättäisikään kuten korona. Ikävää se sairastaminen on silti.
Ennen koronaakaan en mennyt missään tapauksessa samaan tilaan mustilaisten, camelinpascakuskien tai soumaalien kanssa.
Enkä koskenut yleisillä paikoilla kahvoihin, kaiteisiin, tankoihin, koreihin, .. paljain käsin.
Onhan niissä tuberkuloosia ja ruttoa ollut ennen coronaakin.
Ei. Pesen kädet vessareissuilla, en kotiin tullessa. Nyt olen pessyt kotiintullessakin.