kerro rehellisesti mitä mieltä olet perheestä jossa neljä poikaa?
Meille on tulossa talvella neljäs poika perheeseen. Ihmisten reagtiot ovat kummastuttaneet minua. Otetaan melkein osaa kun kuullaan, että on neljäs poika tulossa.
Kertokaa nyt anonyymisti ja rehellisesti mitä mieltä olette perheestä jossa 4 poikaa, äiti ja isä. Säälittekö vanhempia? Äitiä? Isää? Perhettä? Mitä tunteita tällainen perhe teissä herättää?
Yritän nyt ymmärtää muita ihmisiä paremmin!
Kommentit (55)
En vedä kovin paljon johtopäätöksiä vielä siitä tiedosta, mutta rehellisesti sanottuna olen oman kokemukseni perusteella sitä mieltä, että pojat ovat vaativampia kasvatettavia. Minulla on kumpaakin sukupuolta olevia lapsia, ja kaikki lapset ovat meillä kyllä ihan tavallisia, eivät erityislapsia. Pojista on ollut kuitenkin enemän stressiä, vaikka varmaan ympäristön mielestä ovat helppohoitoisia. Toisaalta kaikista lapsista on iloakin. Olen kaikista lapsistani ylpeä, ja olen oppinut heidän kanssaan paljon. Ihanaa, että saat neljännen pojan.
Äitiä säälin vähän, ja ajattelen että varmaan on perheessä paljon melua ja nahistelua. Se on muuten reaktio, ei reagtio.
En sääli. Jos itse harmittelevat epätoivoissaan niin sitten voin sääliä mutta muuten en. Aivan sama ylipäätään.
Mulla on viisi! Elämä nastaa ja toiminnallsta! Ole ylpeä!
Mulla on viisi! Elämä nastaa ja toiminnallsta! Ole ylpeä!
Säälin :(
Ei pahalla, ovathan ne vanhemmat jo tottuneet poikiin, mutta...
Ja ihan taatusti kukaan ei myönnä, että ovat tyttöä halunneet, joten sääliä ei tarvii jaella. Olen lukenut täällä, että yleensä kaikille kelpaa pelkät pojat tms, mutta irl osa uskaltaa puhuakin, ja näin se ei aina siis men.
Saattaisin miettiä - tuntematta perhettä - onko "yritetty" tyttöä, ja lapsiluku siksi kasvaa...
En todellakaan sääli enkä ajattele yhtään mitään.
En reagoi mitenkään; meillä on kolme poikaa ja jos neljännen tekisin, toivoisin salaa poikaa, ihan vaan siksi että se olisi käytännöllisempää kun olisivat kaikki samaa sukupuolta. :) Toki tyttö olisi ihan yhtä rakas. :) No, en halua enempää lapsia, tämä on hyvä näin.
Milläs sen todistat, että halusit saada monta lasta etkä nimenomaan tytärtä? Entä jos perheessä olisi neljä lasta, eri sukupuolia? Ei kaikille ole tärkeää lapsen sukupuoli.
Kyllä me tyttöä olemme toivoneet. Mutta emme ole yhtään ylimääräistä lasta tehneet tytön toivossa. Neljä lasta olisimme tehneet, olisi ne olleet sitten mitä sukupuolta tahansa. Tätä on ainakin ihmisten todella vaikea uskoa. Aivan kuin samaa sukupuolta olevien lasten vanhemmat eivät saisi tehdä enempää lapsia tai yrittävät automaattisesti toista sukupuolta. Outo ajatus minusta.
Tämä sääliin törmääminen on ollut kyllä todella yllättävää. Törmäsin siihen jo kolmannenkin pojan kohdalla, mutta nyt se on ollut ihan yliampuvaa. Kukaan ei onnittele, lähinnä vaan kauhistelee. Ihmiset on niin outoja!!! Mutta avaahan nämä teidänkin kirjoitukset tätä asiaa, sillä sääliähän täällä tarjotaan. Ja hassua muuten, että automaattisesti äidille. Meillä isä on toivonut tytärtä huomattavasti enemmän kuin äiti :)
ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:27"]
En reagoi mitenkään; meillä on kolme poikaa ja jos neljännen tekisin, toivoisin salaa poikaa, ihan vaan siksi että se olisi käytännöllisempää kun olisivat kaikki samaa sukupuolta. :) Toki tyttö olisi ihan yhtä rakas. :) No, en halua enempää lapsia, tämä on hyvä näin.
[/quote]
Mitä käytännöllistä siinä olisi? Asutte siis kolmiossa?
Meillä on poika ja jos saadaan lisää lapsia niin toivon että seuraavakin on poika. Että ei sellainenkaan ihan ennenkuulumatonta ole. Kun sain tämän esikoisen ultrassa kuulla että tulee poika niin olin vähän pettynyt mutta se meni tietysti ohi ja nyt vois toinenkin olla poika kun näistä on kokemusta ja ne on niin ihania :D. Mun mielestä ei ole ollut helppoa olla tyttö joten ajattelen että pääsisin itse helpommalla. Jos tulee tyttö niin tietysti sekin on ok, mutta mä en ihan oikeasti toivo tyttöä.
Mäkin ajattelen että on koitettu saada tyttöä.
Kyllä minullekin tuli ensimmäisenä "otan osaa" - tunne. Se johtuu siitä, että itselleni yksikin poika olisi kauhistus. En tiedä, miten olisin osannut olla pojan äiti.
Ajattelen, että äiti ei ole kaunis. Tytön äidit on kauniita. Pojan äidit miesmäisiä.
Pojat ovat ihania :) Onnea teille!
En sääli, mutta ajattelen että perheessä on varmaan hulinaa (no niin kyllä olis vaikka olis 4 tyttöä... eli liittyy enemmän lasten lukumäärään kuin sukupuoleen) ja poikien ollessa teini-ikäisiä ruokaan voi mennä järkyt määrät rahaa.
Kuulostaa hienolta kokoonpanolta:)
No ajattelisin, että onpas vilskettä perheessä ja sit ajattelisin, että onkohan vanhemmat vanhanaikaisesti polleana siitä, että on pelkkiä poikia, kun nehän on parempia kuin tytöt.
tässäpä ne.