Sisustusapua kaivataan help, piiiitkä kapea eteinen!!
Eli eteinen on yli 7 metriä pitkä ja leveydeltään 110cm, oikeaa puolta vierystää noin 10cm leveä ja 25 cm korkea "jalkalista" minkä sisään käsittääkseni johdot sun muut on kätketty, vanhaa puuta siis.
Kun ulko-ovesta astuu sisään, niin "törmää siis seinään".. ovi mahtuu just ja just aukeamaan ja hyvä kun vieraat saa sisään ja oven avattua, niin kaponen eteinen on, mutta erittäin pitkä siiis.
Itse olen miettinyt kuorruttavani koko oven vasteisen seinän (missä siis se korkea ja leveä "lattialista" joka on laatikkomallinen) korkeilla peilikantisilla "kenkälaatikoilla" jotka ovat lähes 2m korkeita ja erittäin kapeita ja näin saisin koko käytävän pituudelta varastotilaa ja varsinkin peiliseinän kun käytävä niin kapea ja ahdistava...
Vinkkejä pliis, koska koko käytävän peittäminenkin näillä 95cmx30cmx18cm peilikaapistoilla maksaisi omaisuuden...
Kommentit (16)
Seinä valkoiseksi? Suurentaa sekin aika paljon, ei toki niin paljon kuin peili.
Aika jännä eteinen. Jos peilit on jo käytössä, harkitse led valo listoja. Tuo vaihtetevaa väriä ja valoa.
Mä laittaisin peiliseinän toiselle puolelle. Tuo valoa ja avaruutta. Toinen seinä valkoiseksi. Jos tosiaan käytävällä on leveyttä vain reilu metri, en siihen mitään kaapistoja tai muitakaan ylimääräistä asentaisi. Ja valaistukseen panostaisin.
Seinät on siis jo valkoiset ja mitään peilejä en ole vielä laittanut, haaveilen vaan..
Käytävän kapeuden takia ajattelin niitä superkapeita "kenkäkaapistoja peiliseinillä" joiden paksuus vain noin 18cm...
ap
En laittaisi missään nimessä kaapistoa koko matkalle!
Laita peilit toiselle seinälle, mutta "katkaise" käytävä jostain kohtaa esim. pienellä kenkäkaapilla tms. Jos huonekorkeutta riittää, saat myös ylös hyllyjä, mutta älä laita kävelykorkeudelle.
Valoilla ja tosiaan jollakin "katkolla" saat jaettua käytävän lyhyempiin osioihin eikä se siis tunnu niin pitkältä.
Kokeilisin vaikka jaksottaa seinää käytävän toiselta puolelta esim. värikentillä. Säilytetäänkö ulkovaatteita eteisessä? Laittaisin toiselle, yksiväriselle seinälle jotain pikku yksityiskohtia melko korkealle, eri korkeuksille: naulakko, laatikoita joissa jotain pikkuesineitä tai muuta tilpehööriä. Jotta käytävä ei tunnu niin pitkältä, maalaisin käytävän päässä olevan seinän jollakin sävyllä, lyhentää käytävää optisesti ulko-ovelta katsottuna.
Koko käytävä on siis valkoinen ja korkeutta ainakin 3.5 metriä....
Aika epätoivoinen olen tämän pitkän käytävän kanssa, mitään peilejä/koreja tms. en ole toistaiseksi uskaltanut seinälle laittaa kun en ole raaskinut rei'ittää seiniä kaliin rempan jälkeen...
ap
Ja tarkoitus OLISI säilyttää takkeja ja kenkiä eteisessä mutta tällä hetkellä se ei siis ole mahdollista koska olosuhteisen pakosta etisessä ei ole ainuttakaan naulakkoa tai kankäkaappia eli ne vaatteet ja kengät lojuvat muissa huoneissa vaikka tässä piiiiitkässä eteisessä korkeutta ja pituutta riittäisi...
Siinä siis ongelmani.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 23:22"]
Ja tarkoitus OLISI säilyttää takkeja ja kenkiä eteisessä mutta tällä hetkellä se ei siis ole mahdollista koska olosuhteisen pakosta etisessä ei ole ainuttakaan naulakkoa tai kankäkaappia eli ne vaatteet ja kengät lojuvat muissa huoneissa vaikka tässä piiiiitkässä eteisessä korkeutta ja pituutta riittäisi...
Siinä siis ongelmani.
ap
[/quote]Laita sille peilittömälle seinälle naulakkoja ja alle kenkähylly? Mitään leveää ja kiinteää en mahdollisen hattuhyllyn lisäksi käytävään asentaisi, ainakaan jos tuo on ainoa sisäänkäyntinne. Korkeintaan ehkä joku kapea, helposti siirrettävä kaappi.
No rehellisesti sanottuna meillä on toinenkin sisäänkäynti jota me itse pääsääntöisesti käytämme koska siellä on enemmän tilaa kengille mutta vieraat esim. eivät tule siitä ovesta vaan tästä "ahtaasta käytävästä"..
Peilejä ei siis ole vielä missään eikä mitään muutakaan kaapistoa vaan ainoastaan paljaat valkoiset seinät.. Alan kallistumaan enemmän ja enemmän peiliseinän puoleen mutta miten muuten kun kenkäkaapistoilla, kamala pieti tulossa...
ap
En laittaisi kenkäkaapistoon peiliovia. Ne menevät jo päivässä ihan hirveän näköisiksi, kun niitä ollaan jatkuvasti sormeilemassa. Ellet sitten ihan välttämättä halua olla pyyhkimässä niitä lasinpesuaineella alvariinsa :-)
Osta tai teetä säilytyskaapisto valkoisesta puusta ja hanki iso peili/peilejä vastakkaiselle seinälle = sama efekti vähemmällä vaivalla ja halvemmalla.
Jalkalistan puoleiselle seinälle listan päälle yksinkertainen hylly kengille. Päälle suuri peili ja pelin viereen naulakot vaatteille. Henkarirekki ei noin kapeaan tilaan mahdu vaan pelkkiä koukkuja, joihin voit ainakin vieraiden takeille laittaa henkarit. Toiselle seinälle iso taulu tai muu väriläiskä katkaisemaan tilan pituutta. Ylös voisi vielä laittaa parikin hyllyä, joille koreja tai laatikoita tai vaihtoehtoisesti rivi yläkaappeja, joihin voit säilöä harvemmin tarvittavia tavaroita.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 23:43"]
No rehellisesti sanottuna meillä on toinenkin sisäänkäynti jota me itse pääsääntöisesti käytämme koska siellä on enemmän tilaa kengille mutta vieraat esim. eivät tule siitä ovesta vaan tästä "ahtaasta käytävästä"..
ap
[/quote]
Jos siellä toisessa eteisessä on tilaa kengille ja sitä puolta muutenkin käytätte, niin onko järkevää rakentaa kenkäkaapit tuohon kapeaan eteiseen?
Ja muutenkin, jos lähinnä vain vieraat tulevat kapeasta eteisestä teille, niin paljonko sen epäkäytännöllisyys haittaa? Mikäli et tässä vain loruile, niin olet ainakin tekemässä tikusta asiaa.
Minä saattaisin tuossa tilanteessa laittaa leikiksi ja jopa korostaa eteisen pitkulaisuutta. Vaakaraitoja seiniin ja sen sellaista. Vähäkäyttöisessä eteisessä olisi juuri mukava kokeilla jotain tavallisuudesta poikkeavaa.
Niin, vähän pakkomielle minulle tullut tästä pitkulaisesta eteisestä vaikkei sille välttämättä tarvitsisi tehdä mitään, eikä rahaakaan sen muuttaamiseen pahemmin nyt olisi.. Mutta haluaisin kovasti avartaa sitä (peileillä) mutta pitänee katsoa ajan kanssa. Kiitos paljon hyvistä vinkeistä!
ap
Peiliä olisin ehdottanut myös.