Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellä ei ollut 30-vuotiaana miestä eikä lasta?

Vierailija
16.08.2013 |

Onnistuitko saamaan, ainakin toisen?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:17"]

Mulla ei ollut! Mies löytyi, kun olin 33, lapset sain, kun olin 34 ja 35. Ihan tavallista akateemisilla Hgissä. Mies on vuoden vanhempi ja samantasoinen koulutus.

[/quote]

Mun mies on ekonomisti. Harmi ettei sulle riittänyt. :)

En ole samaa mieltä. Akateemiset, ainakin hyvätuloiset, miehet on kyllä jo menneet kauan sitten. On niitä varmaan jotain kielitieteilijöitä jäljellä. Mutta ne muut meni jo kauan sitten. Epäkohta kun on siinä, että korkeasti koulutetuille miehille kelpaa paljon laajempi skaala, kuin naisille.
Kokemusta on...

[/quote]

Vierailija
22/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut miestä eikä lapsia kolmekymppisenä. Mies löytyi kolmevitosena ja meillä on kaksi lasta.

Mies oli muuten myös ihan ekalla kierroksella eikä todellakaan mikään peräkammarin poika. Me oltiin vaan molemmat odoteltu sitä oikeaa ja lopulta tärppäsi :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:46"]

19, kuinka monta työtöntä kielitieteilijää oikeasti tunnet? 

[/quote]

En yhtään. Se on metafora kaikille työttömille humanisteille, joilla ei ole myöskään mitään mahdollisuuksia saada töitä. Heitä kyllä tunnen. En haluaisi miehekseni.

Vierailija
24/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ekonomisti, harmi ettei sulle riittänyt. :) Itse olen valtsikasta, joten en osaa lainata viestejä vauvapalstalla. Ei haitannut pariutumista.

Vierailija
25/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä yksi. Miehen löysin 32v ikäisenä, lapset sain 35 ja 38 -vuotiaana :)

Vierailija
26/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos, 24. Erittän piristävää luettavaa. Olen kovasti kiitollinen siitä, että perjatai-illan kunniaksi vaivauduit kertomaan tämän tiedon.

Vierailija
27/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku ja lapseton olin 30-vuotiaana. 32-v. tapasin mieheni, lapset sain 34- ja 35-v.

Vierailija
28/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v iässä olin sinkku, mutta nyt 8 vuotta myöhemmin on mies, 4 lasta, omakotitalo ja kesämökki eli oikein perusperinteinen perhe-elämä. Ja lapset on kaikki miehen kanssa yhteisiä.

Vierailija
29/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija"]Mun mies on ekonomisti, harmi ettei sulle riittänyt. :) Itse olen valtsikasta, joten en osaa lainata viestejä vauvapalstalla. Ei haitannut pariutumista.

[/quote]Sieltä samasta valtsikasta ovat monet ekonomistitkin valmistuneet...

Vierailija
30/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:55"]

[/quote]

En yhtään. Se on metafora kaikille työttömille humanisteille, joilla ei ole myöskään mitään mahdollisuuksia saada töitä. Heitä kyllä tunnen. En haluaisi miehekseni.

[/quote]

No minkä alan humanisteja ovat? Näin kieliä opiskelleena, valmistuneena ja hyvin työllistyneenä humanistina aina ärsyttää tuollaiset stereotypiat. Onhan niitä it-insinöörejäkin työttömänä vaikka kuinka paljon! Onhan se helppo ajatella, että syy miehettömyyteen on se, että on liian hyväpalkkaisessa ammatissa tai että kaikki vapaat miehet ovat työttömiä humanisteja, joita ei haluaisikaan. Vaikka eihän mitään vikaa miehettömyydessäkään, mutta ei kannata muita siitä syyttää.

Vierailija
31/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 23:04"]

30v iässä olin sinkku, mutta nyt 8 vuotta myöhemmin on mies, 4 lasta, omakotitalo ja kesämökki eli oikein perusperinteinen perhe-elämä. Ja lapset on kaikki miehen kanssa yhteisiä.

[/quote]

MInkä ikäisenä tapasit miehesi?

Vierailija
32/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä olin sinkku, tapasin mieheni 36-vuotiaana, nyt 43-vuotiaana naimisissa ja kaksi lasta. Olin lapset saadessani 39 ja 41.

Vierailija
33/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin miehen kun olin jo täyttänyt neljäkymmentä. Kun ensimmäisistä treffeistä oli kulunut tasan yhdeksän kuukautta, syntyivät kaksoset.

Vierailija
34/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 23:04"]

[/quote]

MInkä ikäisenä tapasit miehesi?

[/quote]

Olin melkein 32v. Mies oli ilmoittanut veljelleen, että vastaperustetussa yrityksessä on niin kiire, että jos ei nainen tule sieltä hakemaan, niin turha odottaa mitään suhdetta. No minä menin sinne (työasioissa tosin).

Vierailija
35/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:55"]

[/quote]

[/quote]

No minkä alan humanisteja ovat? Näin kieliä opiskelleena, valmistuneena ja hyvin työllistyneenä humanistina aina ärsyttää tuollaiset stereotypiat. Onhan niitä it-insinöörejäkin työttömänä vaikka kuinka paljon! Onhan se helppo ajatella, että syy miehettömyyteen on se, että on liian hyväpalkkaisessa ammatissa tai että kaikki vapaat miehet ovat työttömiä humanisteja, joita ei haluaisikaan. Vaikka eihän mitään vikaa miehettömyydessäkään, mutta ei kannata muita siitä syyttää.

[/quote]

Tunnen kolme kieliä opiskellutta naista, kellään heistä ei ole opettajan pätevyyttä. Yksi on kääntäjänä suurimman osan ajastaan työtön, kaksi muuta on kotona lasten kanssa, eivätkä ole valmistuttuaan tehneet vielä lainkaan oman alansa töitä.

Ei se ole sen kummempaa syyttämistä, fakta se vain on, että hyvätuloisille, korkeasti koulutetuille naisille löytyy paljon vaikeammin saman tuloisia ja yhtä koulutettuja miehiä, koska miehet ottavat helpommin myös vähemmän koulutettuja ja pienempituloisia naisia puolisoikseen. Maailmanlaajuinen fakta.

Vierailija
36/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija"]Mun mies on ekonomisti, harmi ettei sulle riittänyt. :) Itse olen valtsikasta, joten en osaa lainata viestejä vauvapalstalla. Ei haitannut pariutumista.

[/quote]Sieltä samasta valtsikasta ovat monet ekonomistitkin valmistuneet...

[/quote]

Totta! Mun mies ei ole valtsikasta, joten en muistanutkaan. Itse luin valtio-oppia, en kansista.

Vierailija
37/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:17"]

Mulla ei ollut! Mies löytyi, kun olin 33, lapset sain, kun olin 34 ja 35. Ihan tavallista akateemisilla Hgissä. Mies on vuoden vanhempi ja samantasoinen koulutus.

[/quote]

En ole samaa mieltä. Akateemiset, ainakin hyvätuloiset, miehet on kyllä jo menneet kauan sitten. On niitä varmaan jotain kielitieteilijöitä jäljellä. Mutta ne muut meni jo kauan sitten. Epäkohta kun on siinä, että korkeasti koulutetuille miehille kelpaa paljon laajempi skaala, kuin naisille.
Kokemusta on...

[/quote]

No ei varmasti löydy fiksua miestä tuollaiselle naiselle joka laittaa ihmiset luokkiin "akateeminen- ei akateeminen" ja vielä pitäisi olla tietty tutkinto akateemisella.

Ja kyllä niitä on. Minä tapasin mieheni (akateeminen jos se on niin tärkeää mainita) joka on 38 vuotias, lapseton, komea ja ihana. Ollaan odotettu toisiamme. Nyt on vauva tulossa.

[/quote]

Vai niin. Kyllä kai kaikilla saa omat kriteerinsä olla. Tiedän kyllä, että omani ovat vaativat, mutta 30-vuotiaana en aio niistä vielä tinkiä. Ehkä viiden vuoden päästä sitten...

Jos on hyvätuloinen nainen, niin ketä muka rehellisesti huvittaa alkaa elättää vaikka jotain työtöntä kielitieteilijää? Ja koulutetut viihtyvät paremmin keskenään, se nyt on ihan fakta. Valitettavasti tuli vaan opiskeltua hieman liian hyvätuloiseen ammattiin, ei mikään miehiä houkutteleva asia, sellaista se nyt vaan on.

[/quote]

Ehkä elänäasenteesi ja lokerointisi karkoittaa jokaisen miehen pois ja tulet olemaan hyvin kauan yksin. Ei siinä kuule maisterintutkinnot auta jos ihminen on ylpeä, kylmä ja pitää itseään muiden yläpuolella.

Minun "kielitieteilijä" mieheni tienaa 8000e/kk. Tekee muun alan hommia tosin mutta ilman tutkintoaan ei olisi nykyisessä työssään.

Vierailija
38/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloinhan miehesi ei ole työtön kielitieteilijä. Oikein hyvä!

Vierailija
39/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt noi akateemisuusväännöt pois tästä mielenkiintoisesta keskustelusta. Niille on ihan omat ketjunsa.

Vierailija
40/43 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi, tapasin miehen 32-vuotiaana ja nyt 5 vuotta myöhemmin lapsia on kolme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän