Näin kyllä tänään sellaisen äidin, että huh huh!
Oltiin miehen ja omien lapsien kanssa kaupungilla, kauppaan menossa. Isoon kauppaan. Ajoimme parkkipaikalle, kun siinä parkkipaidan vieressä kohti samaista isoa kauppaa käveli n. 35-40v äiti. Höpötteli puhelimeen, kerran vilkaisi taakseen lastaan, tämä lapsi tuli varmaan 2 metriä äitinsä perässä ja oli iältään ehkä 2 vuotta. Hetken päästä, kun vilkaisin uudestaan, lapsi oli jäänyt reilusti jälkeen ja äiti lampsinut kauppaan! Porukkaa alkoi parveilla sitten tämän lapsen luokse, äitiä ei näkynyt missään! Eräs vanha rouva siinä kyseli kaikilta, että kenen lapsi tämä on. Lopulta rouva vei lapsen infopisteelle, jossa äitiä kuulutettiin.
Siis voi pyhä luoja! Itse en edes uskalla olla pitämättä omaa 3 v poikaani kädestä kiinni, varsinkin jossain parkkipaikan läheisyydessä! Normaalisti en tosiaan valita muiden tavasta kasvattaa lapsiaan, mutta huomioikaa nyt vähän niitä lapsia, ettei ne katoa tai juokse auton alle.
Kommentit (12)
Ei tuon ikäisen iholla voi olla koko aikaa olla, eikä kulkea käsikädessä. Kyllä heidän on jo tultava toimeen omillaan ja huolehtia omista ongelmistaan ja saada vähän kuhmuja ja mustelmia. Oppivat ainakin elämään ettei aikuiset koko aikaa ohjaa ja säätele.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:51"]Ei tuon ikäisen iholla voi olla koko aikaa olla, eikä kulkea käsikädessä. Kyllä heidän on jo tultava toimeen omillaan ja huolehtia omista ongelmistaan ja saada vähän kuhmuja ja mustelmia. Oppivat ainakin elämään ettei aikuiset koko aikaa ohjaa ja säätele.[/quote]
No hei haloo! Ei ole kyse leikkikentästä vaan parkkipaikasta. Tommosta metrin mittaista lasta on vaikea huomata ratin takaa, ja ton ikäiset voivat olla arvaamattomia liikkeissään. Mulla on aina lapset kädessä kiinni parkkihallissa
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:55"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:51"]Ei tuon ikäisen iholla voi olla koko aikaa olla, eikä kulkea käsikädessä. Kyllä heidän on jo tultava toimeen omillaan ja huolehtia omista ongelmistaan ja saada vähän kuhmuja ja mustelmia. Oppivat ainakin elämään ettei aikuiset koko aikaa ohjaa ja säätele.[/quote] No hei haloo! Ei ole kyse leikkikentästä vaan parkkipaikasta. Tommosta metrin mittaista lasta on vaikea huomata ratin takaa, ja ton ikäiset voivat olla arvaamattomia liikkeissään. Mulla on aina lapset kädessä kiinni parkkihallissa [/quote]
Voivat lapset olla siellä leikkikentälläkin arvaamattomia liikeissään ja juosta esim. ajoradalle. ps. todennäiköisempää on pudota kiipeilytelineeltä, kuin jäädä auton alle.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:55"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:51"]Ei tuon ikäisen iholla voi olla koko aikaa olla, eikä kulkea käsikädessä. Kyllä heidän on jo tultava toimeen omillaan ja huolehtia omista ongelmistaan ja saada vähän kuhmuja ja mustelmia. Oppivat ainakin elämään ettei aikuiset koko aikaa ohjaa ja säätele.[/quote] No hei haloo! Ei ole kyse leikkikentästä vaan parkkipaikasta. Tommosta metrin mittaista lasta on vaikea huomata ratin takaa, ja ton ikäiset voivat olla arvaamattomia liikkeissään. Mulla on aina lapset kädessä kiinni parkkihallissa [/quote]
Voivat lapset olla siellä leikkikentälläkin arvaamattomia liikeissään ja juosta esim. ajoradalle. ps. todennäiköisempää on pudota kiipeilytelineeltä, kuin jäädä auton alle.[/quote]
toivjätätte tämän trollin rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:55"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:51"]Ei tuon ikäisen iholla voi olla koko aikaa olla, eikä kulkea käsikädessä. Kyllä heidän on jo tultava toimeen omillaan ja huolehtia omista ongelmistaan ja saada vähän kuhmuja ja mustelmia. Oppivat ainakin elämään ettei aikuiset koko aikaa ohjaa ja säätele.[/quote] No hei haloo! Ei ole kyse leikkikentästä vaan parkkipaikasta. Tommosta metrin mittaista lasta on vaikea huomata ratin takaa, ja ton ikäiset voivat olla arvaamattomia liikkeissään. Mulla on aina lapset kädessä kiinni parkkihallissa [/quote]
Voivat lapset olla siellä leikkikentälläkin arvaamattomia liikeissään ja juosta esim. ajoradalle. ps. todennäiköisempää on pudota kiipeilytelineeltä, kuin jäädä auton alle.[/quote]
Ihan sama, mikä on tod.näköisempää, mä pidän parkkihalleissa lasten käsistä kiinni.
Ja mä muuten vahdin lapsia leikkikentällä ja ei ole ajotietä ihan vieressä ;)
Kaupoissa jotenki monista ihmisistä pukkaa esiin ne oman vanhemmuuden huonoimmat puolet, ainakin toivon siis että suurin osa ei käyttäydy lapsilleen samoin kotona.
Itse todistin sellaista tapahtuu viime viikolla kaupassa kun aikalailla keski-ikäinen äiti pukkasi kärryjä ja hänen n.4v tyttönsä käveli kärryjen edessä. Tyttö jostain syystä pysähtyi ja äitinsä törmäsi aika lujaa lapsen nilkkoihin niillä kärryillä. Tyttö alkoi tietysti itkeämään, ja itse en edes olisi sen kummemmin kiinnittänyt huomiota ellei äitinsä olisi alkanut täysillä huutamaan tytölle ja haukkumaan siitä kun tyttö ei osaa kattoa ollenkaan ympärilleen. Huusi siinä tyyliin että miten minä voin nähdä sinut jne Öh aika helposti mielestäni, naisella soljotti silmät eteenpäin kun taas tyttö ei niitä takaraivon silmiä omaa.
Nojoo ei toi nyt mikään huonon vanhemmuuden merkki tietysti ole, mutta mietityttää vaan että mikä siinä on niin kamalaa myöntää kun ite tekee viirheen, ja jopa pyytää anteeksi lapselta. Tosin, törmäileehän ne jotku niillä kärryillänsä ihan aikuisiinki, ja reagointi on samaa luokkaa.
Onneksi olit OMIEN lastesi kanssa etkä vieraiden:)
Äiti oli holtiton. Tottakai pitää pitää kädestä tai ottaa syliin.
Tais olla venäläisen äidin lapsi, eiks niin?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 14:51"]Ei tuon ikäisen iholla voi olla koko aikaa olla, eikä kulkea käsikädessä. Kyllä heidän on jo tultava toimeen omillaan ja huolehtia omista ongelmistaan ja saada vähän kuhmuja ja mustelmia. Oppivat ainakin elämään ettei aikuiset koko aikaa ohjaa ja säätele.[/quote]
Haloo, kyse oli 2-vuotiaasta. Sen ikäinen ei osaa YHTÄÄN katsoa tuleeko autoja tms. Tai ainakaan keskiverto 2v ei osaa eikä muista tuollaisia asioita. On vanhemman tehtävä katsoa pienen lapsen perään! Vai onko sulle ihan sama, jos lapsesi jää auton alle? Hitto mitä porukkaa.
Minua juna-asemilla aina hirvittää, kun juna on tulossa ja lapset hyppivät kurkkimaan siihen keltaisen viivan "kielletylle puolelle" ja vanhemmat vaan huutelevat, että tule pois sieltä. Onneksi useimmat tulevat, mutta muutaman kerran on nähty, kun lapsi ei tule ja sitten isä/äiti tulee hakemaan rajusti repien ja huutaa...miksi se on niin vaikea pitää siitä kädestä? Eikä näissä tapauksissa ole kyse erityislapsista, vaan syy on monesti joku kännykän tai vastaavan räplääminen, ettei käsiä riitä lapselle.
herran haltuun