Lastenhoitaja/Lto
Kutsutko hoitolapsiasi rakkaaksi? Rakastatko heitä oikeasti?
Kommentit (6)
Kyllähän heihin kiintyy, mutta ei se rakastamista ole.
t. ryhmäavustaja
En todellakaan rakasta. Joku lapsi on viehättävä, toinen taas ei. Kaikki pyrin kohtaamaan samalla tavalla. Duunia tämä minulle on. Te hassut vanhemmat, jitka kuvittelette, että lapsenne saa rakkautta hoitopäivän aikana -ei saa, vaan kivaa ja asiallista kohtelua. Rakastan omia lapsiani, rakasta sinäkin omiasi!
Voisin melkeinpä sanoa rakastavani oppilaitani. En kyllä kutsu heitä rakkaaksi, mutta joskus sanon jotakin tyyliin "voi, että sinä olet ihana", kun lapsi tekee jotain tosi mukavasti tms. Ei se ehkä ihan rakkautta ole, mutta kiintymystä ja välittämistä ainakin. Olen jo viidettä vuotta saman luokan kanssa, mutta samoin olen tuntenut niitäkin oppilaita kohtaan, joita olen opettanut vähemmän aikaa. Omaa lastani rakastan tietysti myös. En usko, että oppilaista välittäminen tai heidän rakastamisensa on pois rakkaudesta omaa lastani kohtaan.
T:Luokanopettaja
En rakasta,mutta välitän aidosti ja tykkään heistä. Puhelen lapsille usein tyyliin " voi lapsi rakas..ystävät rakkaat, hpöpnassu tms hellittely nimiä ja juurikin noin kun joutuu hieman ojentamaan niin mielestäni tuo lapsi rakas tokaisu on aika hellä,sopii minulle :)
En rakasta ja yritän välttää tuollaisen sanahelinän käyttöä. Kollegoiden suusta tuo nimittäin varsin usein kuulostaa vain ällöttävän teennäiseltä ja kornilta. Puhumattakaan siitä, miltä se vanhempien korviin kuulostaa. Yök. Aitous kunniaan. Ei se useinkaan varmaan rakkautta ole, mitä niitä lapsia kohtaan töissä tunnetaan, vaikka kivoja ja ihaniakin usein ovat.:)
No en rakasta. Enkä myöskään siten kutsu. Saatan toki käyttää lausetta " voi Milla rakas, älä tee noin"- tyyppisesti. Pidän heistä kyllä toki, joistain äärimmäisen paljonkin ja välitän tietysti heidän hyvinvoinnistaan, mutta ainoastaan omiani ja muita läheisiä lapsia voin sanoa rakastavani.
T. lto