Tuntemuksia jostain erityisestä sen jälkeen kun läheinen kuollut?
Minulla on hiljattain todella tärkeä läheinen ja perheen jäsen kuollut.Olen saanut jotain ihania tuntemuksia, että elämä jatkuu kuoleman jälkeenkin pienillä vinkeillä, jotka luulen ja toivon olevan läheiseni lähettämiä. Onko muilla tällaisia tuntemuksia ollut? Ehkä näitä toivookin tuntevan epätoivon hetkellä, mutta minun suruani ja tuskaani se on helpottanut.
Kommentit (5)
Olen kyllä lähetellyt viestejä veljelle ja kiitän ja syytän vuoronperään, riippuen mitä milloinkin tapahtuu.
Minut hyvästeli läheinen kuolemansa hetkellä, se tuntui lämpimältä "minussa". Virallisesti sain tiedon myöhemmin puhelimitse ja sekä kellonaika että päivä täsmäsi.
Näin vauvaani välillä kotona monta kuukautta hänen kuolemansa jälkeen, itkua kuulin varmaan vuoden ajan aina silloin tällöin, yleensä öisin. Se ei ollut kivaa kuunneltavaa, kun ei päässyt lohduttamaan. En kokenut noita harhoja lohdullisina ja onneksi ne sittemmin loppuivatkin. On ihan luonnollista kokea tuollaista, kun joku todella läheinen kuolee ja ei olisi halunnut päästää hänestä irti, silloin aivot luovat tuollaisia kokemuksia. Kyllä ne sitten vähitellen loppuvat, kun totut siihen, että läheinen on kuollut eikä muuksi muutu.
Minulla on tullut joitakin erityisiä. Äitini kuiskasi minulle nimeni kun olin menossa itseltänikin vähän salaa tupakalle. Olen lopettanut useampi vuosi sitten, mutta muutaman lasin viiniä nautittuani joskus voin yhden polttaa. Näin sitten tein ensimmäistä kertaa äitini kuoleman jälkeen ja heti tuli mielipiteen ilmaus asiasta. Tietysti tämä mahdollisesti on omaa mielikuvitustakin, mutta ajatus sai minut pitkästä aikaa hymyilemään.
Ei ole valitettavasti mitään noin lohdullista tapahtunut...