Bensaraha-ongelma, vaikea nainen kyseessä
Itselleni tuli kerran ongelmia kun kysyin kuskilta paljonko annan bensarahaa mentäessä mökille (jonne siis olimme kaikki menossa). Tuli ongelma vastaan kun hän ei halunnut sanoa hintaa, vaan sanoi että se riippuu paljonko haluan maksaa. Minulla ei ole ajokorttia joten vastasin ettei minulla ole käsitystä koko asiasta. Ei siltikään suostunut sanomaan hintaa, vaan miehensä joutui ratkaisemaan asian. Naisten kanssa on usein vaikeata.
Sen jälkeen kun sanoin ettei minulla ole käsitystä bensakustannuksista (hän tiesi että minulla ei ole ajokorttia), niin hän laittoi bensan litrahinnat tekstarilla. Ei siinä vaiheessakaan vielä voinut sanoa sopivaa summaa. Olisi ollut helpointa vain sanoa.
Kerran myös hän itse ehdotti että pääsen heidän kyydissään juna-asemalta n. 30 km päähän. Pyysi kuitenkin 10 e kyydeistä. Ja etukäteen ei siis oltu mitään sovittu.
Kommentit (12)
Menee autossaa rahaa muuhunkin kuin bensaan, verottajan mukaan kilsa maksaa 0,45€
Vierailija kirjoitti:
Menee autossaa rahaa muuhunkin kuin bensaan, verottajan mukaan kilsa maksaa 0,45€
Niin oltiin siis yhdessä menossa sinne, ei minua erikseen mihinkään kuskattu. Olisin voinut jättää sen reissun väliinkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oltiin siis yhdessä menossa sinne, ei minua erikseen mihinkään kuskattu. Olisin voinut jättää sen reissun väliinkin.
Ap
Niin, no onko reilua että toinen maksaa kaiken?
Itse en olisi pyytänyt mitään, paitsi ehkä joku teini ikäisenä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jouduin maksamaan 15 e, ja matka oli yhteensä 50-60 km. Ja meitä oli 3 siinä autossa.
Ap
Jos olen itsekin menossa jonnekin, niin otan mielelläni siihen toisen kaveriksi, mutta en todellakaan odota hänen osallistuvan bensan maksamiseen. Jos toinen taas haluaa minua kyydittämään itseään, niin silloin voin laskea siihen jonkun hinnan, mutta se riippuu tietenkin kuka kysyy. Luultavasti en ihan joka pyyntöön edes lähtisi, sillä en ehdi, viitsi ja jaksa.
Minulla ei ole pulaa pikkurahoista, joten en tee mitään jollakin pienellä korvauksella, vaan mielummin vaikka juon toisen kustantamana matkalla pullakahvit ja kyyti kuittaantuu sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jouduin maksamaan 15 e, ja matka oli yhteensä 50-60 km. Ja meitä oli 3 siinä autossa.
Ap
Sanoisin, että pysy kotonasi tästä lähtien ja älä pilaa muiden päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sanoisin, että pysy kotonasi tästä lähtien ja älä pilaa muiden päivää.
Niin, olisivat itse joutuneet maksamaan koko bensahinnan. Olisihan se varmaan harmittanut. Tuskin minä heidän päiväänsä sillä pilasin että maksoin 15 e?
No normaali kulutuksellisella autolla 100km matka maksaa keskimäärin 15-20€, sellaisen muistisäännön isä minulle joskus antoi kun sain ajokortin.
Pelkkiin bensoihin voi laskea kuluvan karkeesti 1€/10km.
up