Mä kävin työhaastattelussa jossa selvisi, ettei mun hakemuksia oltu kunnolla luettu
Tuli vähän näkymätön fiilis. Minkä ihmeen takia he edes kutsuivat haastatteluun? Meni siihen vaan turhaa aikaa, kun ovat selkeästi jo suosikkinsa päättäneet. 🥵
Välillä vasn jotenkin ärsyttää ihmisten tyhmyys ja välinpitämättömyys. Niin läpinäkyvää
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kai sanoit asiasta?
Kyllä sanoin. Odotan innolla mihin tämä hakuprosessi johtaa ja mitkä kriteerit he nostavat esille. Aion joka tapauksessa antaa palautetta.
Oliko joku vuokrafirma? Tuntuu että niissä usein vasta luetaan lähetetty cv.
Jos hakuun tulee 200 vastausta, kenenkään työaika ei riitä opettelemaan niitä ulkoa
Vierailija kirjoitti:
Oliko joku vuokrafirma? Tuntuu että niissä usein vasta luetaan lähetetty cv.
Itse haastatteluissa siis.
Minä menin työhaastatteluihin aina sillä asenteella, että on suoranainen ihme, jos haastattelun jälkeen...
1. Tarjottu työpaikka vaikuttaa minusta vielä kiinnostavalta
2. Minä olen paras hakija kyseiseen paikkaan
Vierailija kirjoitti:
Jos hakuun tulee 200 vastausta, kenenkään työaika ei riitä opettelemaan niitä ulkoa
Tiedän muuten sen, että hakemuksia tuli yhteensä 20
Kaiken huipuksi tämä paikka arvosti mukamas vuorovaikutustaitojA.
Mikähän koulutus tarvitaan rekrytointiin?
Oliko ne kaikki 20 sun hakemuksia eikä niistämitään ollut luettu?
Häiritsee tuo monikkomuoto. Monta hakemusta teit?
Aika tyypillistä. Tietävät kenet ottavat mutta pitää muodon vuoksi haastatella ihmisiä
Sama kokemus mulla nuorena, jätin avoimen hakemuksen rekryosastolle jossa kerroin että voin tehdä vain iltavuoroja. Kuulemma löytyi just sopiva paikka mulle eli minut totta kai lähetettiin haastatteluun semmoseen yksikköön joka on vain aamuisin auki, ja tämä kävi ilmi vasta aika myöhäisessä vaiheessa. Siinä sit leviteltiin käsiämme sekä esimies että minä :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö pitänyt olla työvoimapula?
Se on ihan tavallista. Tärkeintä on että valkkasivat sinut sen perusteella haastatteluun. Haastattelussa tehtäväsi on tuoda itse ansioitasi esiin.
Täysin naurettavaa pelleilyä nykyajan työnhaku.
Jos haastattelussa urputit hakemuksestasi niin unohda työpaikka
Vierailija kirjoitti:
Täysin naurettavaa pelleilyä nykyajan työnhaku.
Siis on!!! Ihme temppuilua vaaditaan ihan perustyöpaikkaan
Vierailija kirjoitti:
Mikähän koulutus tarvitaan rekrytointiin?
Tutumpi nimike on hr-bimbo
mökin miustan joskus että oli hankittu oikein konsultti mukaan mutta itse jonkun osaston pääjehu vastaava oli näemmä tapansa mukaan myöhässä reilut puolituntia, ellei ylikin. siinä sitten oli jutskattu, ennen lähinnä nuo peruskolun ajat. sitten tuli ja vähänaikaa siinä meni ja tuumiskelin itsekseen () mitä ihmettä täällä tuhlaan aikaani..
Kai sanoit asiasta?