Nettikirppisostajat voi prkl!
Onko monellekin yllätys, että ihmisillä on MUUTAKIN ELÄMÄÄ KUIN FACEBOOK? Jumangeuda oikeasti. Yksikin pässi on kysellyt lisäkuvaa ja jotain ihmemittaa lasten sadetakista ensin kello 23.33 (olin nukkumassa) ja nyt päivällä uudestaan, että olisko nyt jo sitä kuvaa? Ei ole prkl, kun OLEN TÖISSÄ!
Muutenkin vähän tilanne- ja ajantajua ihmiset, kaikki eivät kirppistelyistään huolimatta asu naamakirjassa.
ps. VAIN NOUTO tarkoittaa *tatttadaaaaa* VAIN NOUTOA! Se ei tarkoita, että lähden tuomaan tavaraa sinulle ilmaiseksi Helsingistä Rovaniemelle.
Kommentit (16)
voi on sun elämä rankkaa AP! mikset sano suoraan sille ostajalle, äläkä täällä marise ku keskenkasvunen teini.
Yleensä laitan kaltaisillesi viestin, että voi jummi, just sitä, mitä etsin.. Harmi, että et suostu postittamaan ostajan laskuun, jäi nyt sitten ostamatta.
Ap. Ostaisitko jotain itse ilman noita kaivattuja tietoja?
Ymmärrän sua ap hyvin. Just samanlainen ostaja sattu kohdalle. Oli laittanut mulle yhden aikaan yöllä sähköpostia, kas en vastannut kun nukuin enkä ollut edes tietoinen että postia oli saapunut. Aamun härdellissä en konetta avaa (joo, vielä on ihmisiä ilman älypuhelimia) ja jo tulee tekstaria ysin aikaan miljoonalla huutomerkillä että laitoin sulle viestiä onko tuote vapaa. Ja kysellään ihmemittoja, ei riitä että normimitat tai koko on ilmoituksessa.
Tai sitten tulee viesti että ostaisin tavaran. Toinen viesti toiselta ostajalta että ostan tavaran, milloin voi noutaa. Arvatkaa kummalle myyn? Ihan oikein, sille joka ostaa eikä vielä mieti.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 19:36"]
Yleensä laitan kaltaisillesi viestin, että voi jummi, just sitä, mitä etsin.. Harmi, että et suostu postittamaan ostajan laskuun, jäi nyt sitten ostamatta.
[/quote]
Minäkin myyn usein pelkällä noudolla, ja todella moni kyselee silti, voisinko postittaa! No en voi, jos voisin, se lukisi ilmoituksessa. Eikä kiinnosta pätkääkään, vaikka kauppa jäisikin sen takia syntymättä. Meillä on posti kaukana, monta pientä lasta, ei autoa ja minun pitää mennä kahdella bussilla sinne "lähi"postille. En todellakaan ala nähdä sitä vaivaa jonkun muutaman euron nettihuutokauppamyynnin vuoksi.
Paras tähän mennessä on: "Hei, olisin kiinnostunut." Vastasin, että myynnissä on edelleen, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
Tapahtunut myös semi-ohari periaatteella "Ostan tämän, milloin voin noutaa?", eli kovin innokasta, mutta eipä ole silti tullut. Rasittavaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 16:06"]
Olisit voinut välttyä kyselyiltä, jos olisit myynti-ilmoitukseen laittanut vaatteen mitat ja mahdollisen kokonumeron. Tietojen pihtaaminen on monien, etten sanoisi useimpien netissä kerpparikamaa myyvien helmasynneistä. Kuva ei kerro enemmän kuin tuhat sanaa.
[/quote]
Voi olla, mutta kun tosiaan noita "ihmemittojen" kyselijöitä on vaikka muille jakaa. En ole ap, enkä myy lastenvaatteita, mutta olen myynyt netissä aikuisten vaatteita ja laitan aina ne normaalit mitat esille: vyötärö, rinnanympärys, pituus jne.
Mutta aina löytyy näitä jotka haluavat jostain kympin vaatteesta mitä tarkempia tietoja: tyyliin kainalo-hihansuu, hartia-hartia, leveys rintojen alta tai lahkeensuun leveys. Tai halutaan lähikuva merkkilapusta (vaikkei ole mikään merkkituote kyseessä) tai lisäkuva hatusta ihmisen päässä aurinkoisena päivänä ulkona kuvattuna (kirjaimellisesti tällainen kysymys tuli kerran).
Nykyään en enää JAKSA nähdä kauheasti lisävaivaa joidenkin hemmetin huutiskauppojen takia. Myyn muutenkin tavaraa halvalla pois, mitä minä tästä touhusta siis hyödyn? En jaksa enää nähdä erityistä vaivaa kuvien suhteen vaan otan peruskuvat, laitan tärkeimmät mitat ja tiedot ja se on siinä.
Ja ihme kyllä, kauppa käy paremmin kuin silloin, kun olin perfektionisti näiden juttujen suhteen.
Mulla alkaa loppumaan jo myyntipaikat koska a) en myy enää huutiksessa (viimeisin uudistus ei palvellut omia tarpeitani) ja b) en myy facebook-kirppareilla :D
Jälkimmäinen oli aivan päätöntä touhua. Tykätään ja varataan, mutta kun maksun ja noudon aika koitti niin hiljaista oli. Viimeksi kauppasin turvaistuinta, odotin noutoa 1,5 viikkoa ja sitten pistin Toriin myyntiin. 2 tuntia myöhemmin istuin oli maksettu ja noudettu.
Eli Torissa myyn enää. Milloinkohan sekin alkaa nyppimään :DD
Ja sit nämä "varaan" "Ostan" "koska voin hakea" eikä kukaan ikinä ilmesty.Tai varaan, ostan, voiko hakee vaikka ens vuonna... Ja sokerina pohjalla: tavaran hinta vaikka 1e ja sit kysellään, että myytkö 50sentillä. Tai hinta 50 snt, "tarjoan 45 snt". Voi härreguud :/
En aio ikinä laittaa ainakaan facebookin kirpparille mitään, sen verran vetelää ja tehotonta näkyy olevan. Ja taivas mitä roinaa! Kuka JAKSAA kaupata jotain 10 ja 20 sentin posliinikissoja ja muuta sälää....?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 19:43"]
[/quote]
Minäkin myyn usein pelkällä noudolla, ja todella moni kyselee silti, voisinko postittaa! No en voi, jos voisin, se lukisi ilmoituksessa. Eikä kiinnosta pätkääkään, vaikka kauppa jäisikin sen takia syntymättä. Meillä on posti kaukana, monta pientä lasta, ei autoa ja minun pitää mennä kahdella bussilla sinne "lähi"postille. En todellakaan ala nähdä sitä vaivaa jonkun muutaman euron nettihuutokauppamyynnin vuoksi.
[/quote]
Posti hakee kyllä paketin kotoa, ei ongelmia. Ostajahan lupasi maksaa. Miksi kaltaisesi aina tekevät kaikesta niin järkyttävän hankalaa?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 20:39"]
[/quote]
[/quote]
Posti hakee kyllä paketin kotoa, ei ongelmia. Ostajahan lupasi maksaa. Miksi kaltaisesi aina tekevät kaikesta niin järkyttävän hankalaa?
[/quote]
"Posti hakee paketin kotoa"?! Missä päin maailmaa?
Nämä periaatteessa pakko saada tinkiä edes euro!
Yksi kauppa kaatui siihen että pyysi tuotteesta x 15€ joka sisälti postituksen ( maxikirje 5.30€ eli laskin että jää itselle noin 10€
"ostaja" tarjosi 10€ sis postit. ilmoitin että ei tinkivaraa. Seuraava viesti no 14,50€ ilmoitin että hei EI TINKI VARAA, ihan niinkun jo periaatteessa, Kun kerran ilmoitin etten tigi!
jätti sitten ostamatta kun en lähtenyt hintaa alentamaan.
No ei aina ole ostajallakaan helppoa. Yritin tori.fi:n kautta ostaa sohvakalustoa. Olimme sopineet, että tulen seuraavana päivänä sen hakemaan ja tietenkin maksan myös silloin. Hommasin pakettiauton kuljetusta varten, ja juuri kun olin lähdössä myyjä soitti, että olikin myynyt sen kaluston naapurin naiselle, kun tämä oli niin kovasti kalustoa himoinnut. Voi elämän kevät!!! Silloin kyllä ketutti ja rankasti. Jouduin maksamaan turhan takia pakettiauton vuokran.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 20:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
"Posti hakee paketin kotoa"?! Missä päin maailmaa?
[/quote]
Suomessa. Postilla on nouto- ja jakelukuljetuspalvelu.
Olisit voinut välttyä kyselyiltä, jos olisit myynti-ilmoitukseen laittanut vaatteen mitat ja mahdollisen kokonumeron. Tietojen pihtaaminen on monien, etten sanoisi useimpien netissä kerpparikamaa myyvien helmasynneistä. Kuva ei kerro enemmän kuin tuhat sanaa.