Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ainoo, joka ei tajua mikä tässä kulhometodissa on niin hienoa

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä ideana oli vähemmän se astia itsessään kuin se kulhoruokien idea, eli kootaan nopeasti monista eri (ehkä valmiistakin) terveellistä ruoka-aineista monipuolinen ja tasapainoinen ateria. Siinähän postauksessa oli noita arvoja, millä valitaan. Eräänlainen lautasmalli siis.

Niin siis lautasmalli, mutta vaan kulhossa. Koska kaikki nuo ainekset tulee jollain tavalla valmistaa, niin tiskiä tulee väistämättä.

Vierailija
22/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en voi käsittää kaikkien ruoka-aineiden sotkemista keskenään. Joihinkin ruokiin se toki sopii, mutta monissa toisissa taas maut ja koostumus vaativat erillään oloa. Saan kylmänväristyksiä ajatellessanikin tuota poronkäristys-muusi-parsakaali-salaattisössöä.

En minäkään halua syödä tuollaisia mössöjä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö jos kulhon täyttää eri värisillä turkinpippureilla?

Mä oon jo vuosia tehnyt ruokia, esim. makaronilaatikkoa yhdessä kattilassa, se vasta helppoa on.

Vierailija
24/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, pahinta mitä tiedän on, että kaikki ainekset sotketaan keskenään. Tykkään, että makuja ja vivahteita on monta ja vaihtelevasti. Tuossa kaikki on mössätty yhteen.

Kukin tietysti tyylillään. Mulla ei olekkaan mitään ongelmia mitä pitäisi jollain uudella metodilla parantaa. Hyvä jos joku saa tuosta jotain inspiraatiota elämäänsä.

Vierailija
25/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää. Tosi tekeehän jotkut ihmiset kaikesta ruoasta sellaista mössöä lautasellaan että muusaa ne perunan tai riisin ja ketsupin kanssa ja sekoittaa sellaiseksi vuoreksi. Lähinnä miehet. Yök.

Vierailija
26/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tama on niin wanha juttu, USAssa saa jo pakasteinakin.

https://www.fitmittenkitchen.com/50-healthy-power-bowl-recipes/

Vierailija
27/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin elää kulhoruuilla, mutta ne ei todellakaan ole tuollaisia. Itse käytän erilaisia papuja, linssejä ja kikherneitä, salaatteja, vaikka suolakurkkua, erilaisia juustoja, kasvispastoja, marinoituja sieniä, kaalia tai muita kasviksia, broileria tai kalkkunaa tai kalaa. Näitä ei muussata tai soossata vaan syödään kuten salaatti

Vierailija
28/38 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin jenkeistä tuotu trendi ja toi tyrkkypariskunta yrittää nyt rahastaa sillä. Kai huomaatte miten ”kiireisiä” ja ”fitness” ja ne on...

Vierailija
29/38 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin tällästä jos olis aikaa. Mut perheellisenä tulee vähän nopeampaa joku peltiruoka tai keitto

Vierailija
30/38 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulhometodista tuli ensimmäisenä mieleen se seuraleikki, joka alkaa siten että kaikki miehet laittavat auton avaimet kulhoon.

Vierailija
31/38 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kulhometodissa kulho koostetaan neljästä osa-alueesta: proteiinista, hiilihydraateista, kasviksista ja soosista"

Missä rasvat? Elimistö tarvitsee rasvaa, toisin kuin soosia tai hiilihydraatteja.

Vierailija
32/38 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kulhometodissa kulho koostetaan neljästä osa-alueesta: proteiinista, hiilihydraateista, kasviksista ja soosista"

Missä rasvat? Elimistö tarvitsee rasvaa, toisin kuin soosia tai hiilihydraatteja.

No jos uunikasviksia tekee, voi ne sivellä esim. Öljyllä.

Ja soossi voi olla vaikka turkkilaista jugua tms josta saa rasvaa. Avokadosoossista saa rasvaa.

Soossi ... En tiedä miksi en pidä tuosta sanasta

Vierailija
33/38 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se soosi on bearnaisekastike?

Vierailija
34/38 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön joka ilta kulhoruuan päivälliseksi/iltapalaksi. Mielestäni siihen ei kuulu muussit ja soosssit, kuten jutussa. Lisäksi olen niin tylsä, että käytän useimmiten lähes samoja ainesosia keskenään vaihdellen. Voisi sanoa että kyseessä on ruokaisa salaatti

Viime vuosituhannen loppupuolella nämä olivat lämpimiä salaatteja. Sotien jälkeisissä keittokirjoissa ne olivat höystöjä. Mutta tällä vuosituhannella pitää näköjään pakosti olla ulkomaalainen nimi eli bowl, jonka nyt hätäpäissään voi suomentaa kulhoksi. Kyllä se on ihan samanlainen ruoka vaikka kasaisit sen syvälle lautaselle tai vaikka mukiin.

35/38 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun enkä mäkään oikein tajunnut, mikä tuossa oli niin erikoista. Ei sillä, teen itsekin välillä kulhoruokia, mutta tuskin tekisin, jos pitäisi tehdä useammalle kuin yhdelle. Mutta samahan se olisi laittaa samat ainekset tavalliselle lautasellekin. Mä vaan aika usein syön tietokoneen ääressä ja kulhoa on helpompi pitää vasemmalla kämmenellä kuin ruokalautasta. 

Vierailija
36/38 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt iät ajat peltiruokia. Saman tyylinen metodi

Vierailija
37/38 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin elää kulhoruuilla, mutta ne ei todellakaan ole tuollaisia. Itse käytän erilaisia papuja, linssejä ja kikherneitä, salaatteja, vaikka suolakurkkua, erilaisia juustoja, kasvispastoja, marinoituja sieniä, kaalia tai muita kasviksia, broileria tai kalkkunaa tai kalaa. Näitä ei muussata tai soossata vaan syödään kuten salaatti

On siis salaatti eikä mikään helkutin kulho.

Vierailija
38/38 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on se Ikean lasikulho miltä se näyttää, niin sehän on ihan tolkuttoman iso! Meillä se on koko perheen (6 henkeä) salaattikulho, eli teen siihen vihersalaatin tms ja syöjät sitten kauhovat annoksensa siitä omalle lautaselleen... Ei tulisi mieleenkään syödä mitään tuollaista jättikulhollista.

Mä en vissiin nyt ole kohdeyleisöä, kun ei toi herättänyt mitään positiivisia fiboja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi