Luulen, että minut yrtettiin tänään taas ryöstää
Kaksi kertaa tänäkesänä on sattunut samanlainen "pokausyritys" Helsingin keskustassa. Molemmilla kerroilla nuori, suomalainen ja kivannäköinen n. 30v mies on tullut pysäyttämään minut keskellä katua ja kehunut tyyliin "halusin vain sanoa että olet todella suloinen tyttö". Siinä vähän häkeltyneenä jotain yrittää sanoa takaisin kunnes herätyskellot alkavat soimaan ja katselen ympärilleni sanoen miehelle "aiotko varastaa multa jotain ystäväsi kanssa?" Mies häkeltyi ja sanoi ettei todellakaan aio. Jatkaa keskustelua, kysyy nimeä ja kättelee kanssani. Pälyilen jatkuvasti ympärilleni ja mies sitten sanoo "olet kyllä niin epäluuloinen että tuotan sulle varmaan enemmän stressiä kuin iloa" tms ja sanon vaan että "hyvää päivänjatkoa" ja lähden paikalta.
Molemmat kerroista on ollut hyvin samanalainen. Mies on yksin, tulee kehumaan ja esittäytymään. Luulen että tällä välin takana seisoo hänen ystävänsä ja sopivan tilaisuuden tullen tyhjentää laukun kun uhri ei huomaa ja keskittyy esim. kättelemään. Minä pälyilin jatkuvasti ypärilleni ja pidin laukusta kunnolla kiinni.
Molemmissa tapauksissa olen ollut tulossa treeneistä treenikassin kanssa mikä on helppo kohde. Paikat ovat olleet aukioita joissa paljon ihmisiä: ensimmäisellä kerralla Kampin edessä ja tänään Stockan edessä terassin vieressä.
Olen 30v nainen ja tosiaan treenikassin kanssa olin. Ei nyt ehkä ihan ensimmäiseksi ole ajatuksissa että joku tulee pokaamaan keskellä kirkasta päivää kun olen vähän hikinen ja treeneistä palaamassa.
Halusin jakaa tämän jotta osaatte olla varovaisia ja kysyä, onko muille tapahtunut samaa?
Kommentit (11)
Tä, mitä varastettavaa sun treenikassissa on? Hikisiä haisevia housuja pimeille markkinoille?
Sä käyt selvästi väärissä treeneissä. Mä käyn karatessa,judossa
taekwondossa,thainyrkkeilyssä ja muutamassa muussa, eikä ole ollut ongelmia. Jos joku tulee mulle puhumaan, pistän sen halki, poikki ja pinoon, eikä ne oo pöllineet multa mitään, aika rauhassa saan kävellä Utajärven raitilla nykyään.
jep, ketään tuskin kiinostaa sun menstruaation hajuiset pikkupöksyt. taidat pikkupimu nyt vaan herutella täällä harhakuvitelmillas et joku olis susta kiinnostunut.
No yleensä jokaisella on laukussa mukana myös lompakko ja i phone jotka varkaita kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 21:13"]
jep, ketään tuskin kiinostaa sun menstruaation hajuiset pikkupöksyt. taidat pikkupimu nyt vaan herutella täällä harhakuvitelmillas et joku olis susta kiinnostunut.
[/quote]
Ööö? Jos joku vieras tulee puhumaan ja kehumaan ja vielä kaksi täysin samanlaista kertaa kuukauden sisällä niin kyllä se on epäilyttävää. Ei mulla kuule ole niin huono itseluottamus että pitäisi anonyyminä tulla vauva- palstalle hehkuttamaan :D
Mun tytölle tehtiin suunnilleen samoin ja lompakko lähti treenikassin sivutaskusta. Varkaan harmiksi se oli tyhjä. Ei edes kuitteja. Mutta varovainen kannattaa olla, kättelystä voi seurata vaikka halaus ja sen aikana saa lompakon nopeasti itselleen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 21:21"]
vähä-älyinen kanttura
[/quote]
No olen kyllä ihan normaaliälyllä varustettu nainen. Ehkä olen sitten turhan epäluuloinen mutta on mun muutamalla kaverillakin varastettu baarissa käsilaukut samalla taktiikalla. Varkaat on taitavia nykyään.
Tyhjentää laukun?
Ehdotan, että alat pitää laukussasi viritettyä rotanloukkua. Huomaat ihan kohtapuoliin, yrittääkö tuo tyhjentää laukkusi.
Voi hyvänen aika, eihän suomalaiset tee rikoksia. Nyt on kyllä ollut selvästi ihastunut.