Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kokoomuslaiset korvat hörölle ja kuunnelkaa

Vierailija
15.08.2013 |

Mitä kieltä Joensuussa eniten puhutaan? Aivan, se ei ole ruotsia, eikä myöskään suomea, vaan ?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh... Kyllä siellä vaan puhutaan eniten suomea.

Vierailija
2/7 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, No ei ainakaan silloin kun minä siellä viimeksi kävin. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä juuri koko kesän, ja suomea luulin kuulevani. Näköjään joensuulaisista on 3,5 % muun kuin suomenkielisiä, ja siinä on mukana ruotsi. Kerro nyt ihmeessä mitä kieltä siellä sun mielestä puhutaan?

Vierailija
4/7 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin siellä aikoinaan ja Suomeahan siellä puhuttiin. Muita kieliä ei juurikaan kuullut.

Vierailija
5/7 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle tiedoksi, että kokoomuslaiset ovat kokouksessaan äänestäneet vapaankielivalinnan puolesta, mutta KATAINEN esti despoottimaisesti tuon läpimenon. Suurin osa kokoomuslaisista siis vastustaa pakkoruotsia.

Vierailija
6/7 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin välittömästi maksamasta Kokoomuksen jäsenmaksua, kun tämä pakkoruotsiasia tuli mukaan keskusteluun. Olen niin todella pettynyt joidenkin kokoomukselaisten pakkoruotsia koskevaan kantaan (esim. pääministeri Katainen). Halveksin sitä RKP:n kanssa solmittua poliittista vehkeilyä, joka hänen kantansa taustalla on. Itse Katainen ei puhu ruotsia kuin auttavasti ja on juriltaan savolainen. Mikä hemmetin ruotsittaja hänestänyt on tullut. Nolo mies, jota muka ennen arvostin. Ei vakuuta. Koska Kokoomuksen riveissä on järkeviäkin kannanottoja vapaan kielivalinnan puolesta (mm. Jaana Pelkonen), niin voin harkita äänestäväni Kokoomusta vielä myös tulevaisuudessa...mutta sitä ennen jään seuraamaan tätä farssia.

Vierailija
7/7 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa, että politiikka on peliä. Politiikon täytyy tehdä joskus valintoja jopa omia henkilökohtaisia arvojaan vastaan, jos kyseessä on puolueen tai kansakunnan etu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi