Voiko vaatekaupan kassa ottaa asiakkaan toisesta jonosta jos han on seisonut huomattavasti pidempaan jonossa kuin se joka olisi oikeasti tulossa hanelle?
en tiiä ymmärsittekö, mutta mua hiukka ärsyttää jotku asiakkaat.(olen siis itsekin asiakas:)
Kävin vasta lindexillä ostoksilla ja menin jonoon. aloin ihmettelemään miks mun jono ei liiku. olin ehkä toinen tai kolmas. Viereisellä kassalla kerkes sinä aikana käydä ehkä ainbakin 5 ihmistä ja siinä vaiheessa mua alkoi kyrsimään. siirryin jo vähän keskemmälle että olisin puolessa välissä kassoja ja se toinen kassa tasan tarkkaan näki että itse olen odottanut mielettömän kauan.
Luulis, että jotku olisi sen verran ystävällisiä että päästäisi kauemmin jonottaneet ohitse...
Saako esim kassa sanoa asiakkaalle että " hän on varmaan jonottanut kauemmin että otan hänet välissä?"
Kommentit (29)
onko ne kassat ihan vierekkäin siis 2 kassaa aina.
Älä palvele niitä siinä toisessa jonossa olevia vaan sano niille ttä tässä on jono. Jos alkavat narista niin anna narista vaan.
Voit sanoa että tässähän on kyltti että " viereinen kassa"
Täytyy olla kyllä aika typeriä ihmisiä jotka ei tajua mennä sen oikean jonon perään.
Sillä yleensä ulkomaalaiset kehuvat suomalaisten jonotus kulttuuria, ja itsekkin olen huomannut että muualla etuillaan sumeilematta jos ei pidä puoliaan...
olen asunut myös yhdysvalloissa, ja sielläkin kyllä paremmat tavat kuin Suomessa. Mutta eipä auta vinkua, täällä kotimaassa kun nyt olen ja pysyn - pitää vaan hankkia kunnon kyynärsuojat ja pitää puolensa ;-)
Ei sitä auta hienohelmoille myyjänä aukoa, että tules tänne jonoon, niinkuin muutkin.
Liikken imago on sitä vastaan.
Myyjä.
Homma toimi ja kaikki pääsi ajallaan maksamaan ostoksensa. Ja sielä se jonon paikka on merkattu selkeästi, täällä tuppaa jonot leviämään ja tukkimaan koko liikkeen kulkuväylät.
pankkiautomaattia vierekkäin. Ihan varmasti joku tunkee välistä vapautuvalle automaatille. Eilen kyllä meinasin kanssa hermostua kun
asioin kultasepänliikkeessä , ei siellä saanut mitään palvelua. Keskellä myymälää tiskit neliön muotoisesti, kaksi myyjää jotka ottivat asiakkaan
joka vaan kehtasi tunkea itsensä siihen vaikkei vuoro ollutkaan. Muutenkin
kiva yrittää katsella siinä jotain koruja tms kun joku nojaa tiskiin siinä ihan vieressä. Luovutin, kun kaksi oli etuillut ennen mua
niin itse menen aina siihen keskipaikkeille jotta syntyisi vain yksi jono.
jos joku yrittääkin siihen vierelle mukamas toiseen jonoon niin itse olen sen verran röyhkeä ja mene kuitenkin omalla vuorollani seuraavaan vapautuvaan.
Ne ihmiset jotka käy siellä useammin niin ovat varmaan hoksanneet sen systeemin, mutta välillä tulee näitä landeja sekaan...
Vierailija:
Ei sitä auta hienohelmoille myyjänä aukoa, että tules tänne jonoon, niinkuin muutkin.Liikken imago on sitä vastaan.
Myyjä.
Myyjä.