Käytin muutaman viikon mineraalimeikkipuuteria ja naama näpyillä!
Onko muilla tällaista kokemusta? En ole mikään teini eikä erityisiä hormonimyrskyjä, ainoa ero tuo uuden puuterin käyttö.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 23:49"]
Mun Jane Iredale oli sellaisessa pyöreässä, kullanvärisessä puuterirasian tapaisessa rasiassa. Siveltimellä levitettiin, sellaista pölyä se oli. Tiedä sitten oliko se aitoa mineraalimeikkiä vai ei, sellaisena se mulle kosmetologilla kuitenkin myytiin.
t. 3
[/quote]
Ei ollut aito mineraalimeikki vaan tuo sama kiinteä "mineraali"meikkipuuteri jonka itsekin sorruin ostamaan... Ajattelin että onpa kätevää kun lopulta on saatu mineraalimeikki kiiinteään muotoon niin ettei tarvitse tapella niiden pölisevien irtojauheiden kanssa jotka sotkee vaatteetkin laitettaessa, mutta niinpä sitten kotona paljastui kun aineosalistan luin, että silikonia ja muuta moskaa se sisälsikin.
[/quote]
VOitko laittaa linkin johonkin, miltä sellaisen aidon mineraalimeikkipakkauksen pitäisi näyttää? Jos kuitenkin vielä kokeilisin sellaista. Mulla kun on tosi ongelmaiho ja tavallisen meikkivoiteen jäljiltä iho kiiltelee myös helposti, n. 3 tunnissa alkaa kiillellä.
Eli mitä opimmekaan taas tästä. Ihmiset haukkuvat mineraalimeikit, vaikka eivät ole edes aitoja mineraalimeikkejä kokeilleetkaan.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 23:55"]
Eli mitä opimmekaan taas tästä. Ihmiset haukkuvat mineraalimeikit, vaikka eivät ole edes aitoja mineraalimeikkejä kokeilleetkaan.
[/quote]No mineraalimeikkeinä ne meille myydään. Eli mitä tästä opimme? Meitä kusetetaan!
Mun Jane Iredale oli sellaisessa pyöreässä, kullanvärisessä puuterirasian tapaisessa rasiassa. Siveltimellä levitettiin, sellaista pölyä se oli. Tiedä sitten oliko se aitoa mineraalimeikkiä vai ei, sellaisena se mulle kosmetologilla kuitenkin myytiin.
t. 3
[/quote]
Ei ollut aito mineraalimeikki vaan tuo sama kiinteä "mineraali"meikkipuuteri jonka itsekin sorruin ostamaan... Ajattelin että onpa kätevää kun lopulta on saatu mineraalimeikki kiiinteään muotoon niin ettei tarvitse tapella niiden pölisevien irtojauheiden kanssa jotka sotkee vaatteetkin laitettaessa, mutta niinpä sitten kotona paljastui kun aineosalistan luin, että silikonia ja muuta moskaa se sisälsikin.
[/quote]
VOitko laittaa linkin johonkin, miltä sellaisen aidon mineraalimeikkipakkauksen pitäisi näyttää? Jos kuitenkin vielä kokeilisin sellaista. Mulla kun on tosi ongelmaiho ja tavallisen meikkivoiteen jäljiltä iho kiiltelee myös helposti, n. 3 tunnissa alkaa kiillellä.
[/quote]
Aidot tunnistaa lyhyestä INCI-listasta, yleensä niissä ei ole muuta kuin nuo, mitä ylempänä kirjoitin (Mica, Zinc Oxide, Titanium Dioxide, Iron Oxides). Joskus voi jostain syystä olla jotain muutakin.. LilyLolo, Meow Cosmetics, Bare Minerals (Original sisältää tosin vismuttia, Matte ei), suomalainen Flow, Idun, Youngbloodkin taitaa olla aitoa... Onhan noita hirveästi.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 23:57"]
[/quote]No mineraalimeikkeinä ne meille myydään. Eli mitä tästä opimme? Meitä kusetetaan!
[/quote]
Onhan niissä mineraaleja, kaikissa meikeissä on, väriaineita nyt ainakin. Voihan sitä ottaa asioista selvää, ei tuota nimitystä ole mitenkään säädelty.
Pakko hehkuttaa Flown mineraalimeikkipuuteria! Aiemmin olen testannut useampaakin merkkiä ja LilyLoloa käytin vuosia. Nyt kun hankin Flown ja olen sitä testaillut, on minulle paras kaikista.
[/quote]
Jos ammattikosmetologi hyvässä kosmetologisessa hoitolassa mulle hehkuttaa, että tämä on mineraalimeikki, puhdas sellainen. Ja edelleen jankkaa samaa, kun menen valittamaan ihoreaktiosta. Niin mitä mä voin tehdä? Meikkaaminen ei kiinnosta mua NIIN paljon, että jaksaisin metsästellä tuotteita ja ihmetellä sisällysluetteloita. Siksi haluaisin tässä voida luottaa ammattilaiseen.
Mutta ei näköjään voi. Ammattilaiset haluaa vaan pissiä asiakkaan silmään.
3
Minäkin hehkutan Flow-kosmetiikan mineraalimeikkejä! Loistavia, halpoja ja peittää hyvin!
t. 3
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jane Iredalelta muistaakseni ennen oli jauhemainen aito mineraalimeikki, mutta äsken tsekkasin niiden nettisivulta että siihenkin on lisätty nyt silikonia, siis tähän https://janeiredale.com/us/en/mineral-makeup/mineral-makeup-foundation/amazing-base-spf-20.htm Tuo mitä sinulle myytiin on todennäköisesti ollut tämä joka myös sisältää silikoneja https://janeiredale.com/us/en/mineral-makeup/mineral-makeup-foundation/purepressed-base-spf-20.htm
Aitoja mineraalimeikkejä löytyy esim. seuraavia joita voi ostaa ihan kaupoista eikä tarvi neistä tilata:
- Bare Minerals, saa Kickseistä http://www.bareescentuals.com/bareMinerals-SPF-15-Foundation/USMasterSPF15Found,default,pd.html
- Flow Cosmetics, saa niiden omasta myymälästä ja esim. Ruohonjuuresta http://www.flowkosmetiikka.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110413-11092-34237-1/Categories/Meikit/Meikkipuuterit_ja_poskipunat
- Youngblood irtojauhe http://www.youngbloodmineralcosmetics.com.au/products/foundation-base/loose-mineral-foundation/
Netistä saa lisäksi tilaamalla monia merkkejä, esiim.
- Lily Lolo (käytän tästä sävyä In the Buff ja tykkään)
- Everyday Minerals
- Meow Cosmetics
,,,
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:30"]
[/quote]
Jos ammattikosmetologi hyvässä kosmetologisessa hoitolassa mulle hehkuttaa, että tämä on mineraalimeikki, puhdas sellainen. Ja edelleen jankkaa samaa, kun menen valittamaan ihoreaktiosta. Niin mitä mä voin tehdä? Meikkaaminen ei kiinnosta mua NIIN paljon, että jaksaisin metsästellä tuotteita ja ihmetellä sisällysluetteloita. Siksi haluaisin tässä voida luottaa ammattilaiseen.
Mutta ei näköjään voi. Ammattilaiset haluaa vaan pissiä asiakkaan silmään.
3
[/quote]
Todennäköisesti se kosmetologi ei ole halunnut kusettaa sinua, vaan hänet vaan on aivopessyt merkin myyntiedustaja. Olen ollut itse töissä kampaamossa jossa myytiin ko. merkkiä, ja kyllä ne markkinoivat meille ammattilaisille niitä puhtaina mineraalimeikkeinä. Sitten kun luki sen INCI-listan niin kävi vaan ilmi että mitä ihmettä...
Aito mineraalimeikkijauhe EI sisällä TALKKIA!
Talkki on yleensä se joka tukkii huokoset.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 14:30"]
Aito mineraalimeikkijauhe EI sisällä TALKKIA!
Talkki on yleensä se joka tukkii huokoset.
[/quote]
Kyllä voi sisältää. Talkki on ihan puhdas mineraali, joten kyllä toki tuote voi olla aito mineraalimeikkipohja ja sisältää sitä.
Itse muuten ostan mieluiten mineraalimeikkipohjaa, joka nimenomaan sisältää talkkia, koska rasvaisella ihollani se pitää kiiltoa pois paremmin kuin mikään muu. Eikä tuki minulla, minulla tukkii erilaiset vahat ja silikonit.
Olen yrittänyt käyttää Bare Mineralsia (1,5 kk kokeilu) mutta ei vissiin vaan sovi minulle. Mulla on pintakuiva mutta rasvainen iho, ja tuo jauhe tukkii huokosia ja saa ne näyttämään tosi isoilta, lisäksi naama kiiltää viimeistään tunnin sisällä :( Taidan siis edelleen pitäytyä meikkivoide+puuteri-yhdistelmässä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 15:32"]
Olen yrittänyt käyttää Bare Mineralsia (1,5 kk kokeilu) mutta ei vissiin vaan sovi minulle. Mulla on pintakuiva mutta rasvainen iho, ja tuo jauhe tukkii huokosia ja saa ne näyttämään tosi isoilta, lisäksi naama kiiltää viimeistään tunnin sisällä :( Taidan siis edelleen pitäytyä meikkivoide+puuteri-yhdistelmässä.
[/quote]
Jos sinulla on sitä perusversiota (original), niin sehän on tarkoitettu kuivalle tai normaalille iholle. Isoihin huokosiin ja rasvaiselle iholle se Matte-versio olisi parempi.
Tosin voit saada originalinkin toimimaan käyttämällä sen alla primer-tuotetta. Minulla on sekaiho, mutta tykkään Bare Minerals Originalista sen tekemän hehkun takia. Käytän kuitenkin aina T-alueella meikin alla Elite Models Just Perfect primeriä, joka tasoittaa huokoset ja imee ihon rasvaa. Se ei kyllä sovi silikonikammoisille, se on käytännössä pelkkää silikonia, mutta minulle sopii iholle tosi hyvin.
Minä olen nyt 2 vuotta käyttänyt bare mineralsin ja Lily Lolon mineraalimeikkejä, ovat siis sellaisia oikeita mineraalimeikkejä. On ihan normaalia että naama alussa reagoi näppyilemällä - sehän tarkoittaa sitä, että sieltä ihon alka paska pääsee pois ihohuokosten kautta! Samalla lailla kuin esimerkiksi cleanse- tai detoxkuurien alussa. Kyllä se siitä parissa viikossa tasoittuu, ja sen jälkeen et halua enää palata normaalimeikkeihin :)
Jane Iredalen puristepohjassa oleva silikoni on silicaa, tehty hiekasta. Ja niin se hiekka taidetaan vaan laskea mineraaliksi..tuon olisi varmaan "huijarikosmetologikin" osannut kertoa :)
Käytän tuota Bare Mineralsin Mattea ja ongelmana siinä kuten muissakin meikeissä on öljyinen ihoni. Joten käytän alla t-alueella toisen kirjoittajan tapaan primeria. Bare Mineralsillakin taisi olla sellaista, mutta en raaskinut ostaa, joten omani on joku ei-mineraali halpismerkki. Varmastikaan ei kovin hyvää iholle tee, mutta pitää edes öljyn työpäivän ajan poissa.
Lisäksi auttaa kasvojen pesu mineraalisuolasaippualla.
Hei jos haluutte ihan oikeita mineraalimeikkejä ja turvallisesti, niin kotimaiselta Flow-kosmetiikalta oon omani ostanut.
Kannatta tilata eka samplet ja valkata oikea sävy.
t. 3
[/quote]
[/quote]
Ok, eli se kaupungin nimekkäin kosmetologi huijasi mua ja kybällä... En käy siellä enää ikinä, vaikka aioin ruveta kanta-asiakkaaksi. Ja jutun laitan kyllä kiertämään!