Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ATK apua. Exel avoinna olevat asiakirjat yhtä aikaa näkyviin

Vierailija
15.08.2013 |

hitto miten mä saan kaksi exel auki yhtä aikaa niin että näkyvät vierekkäin... siis nua ikkunat ei kahta esitystä... ymmärtäiskö joku?

Nyt vaan toinen on kerralla näkyvissä...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niistä ikkunoista sen kokoisia, että ne mahtuvat ruudulle yhtä aikaa vierekkäin.

Vierailija
2/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitä mä yritän mutta kun se ei anna näkyviin kuin yhden ikkunan kerrallaan... sitten menen tohon alapalkkiin niin pääsen näpäyttämään toisen ikkunan auki, mutta ne eivät aukea samaan aikaan...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

View- tai Window(??)-valikko (versiosta riippuen), sieltä arrange (horizontally tai vertically). Mitähän noi olisikaan suomenkielisessä... Näytä - järjestä?

Vierailija
4/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelonen kysyy vielä, että mikä Excelin versio? Onko yläreunassa ne valikot vai toimintonauha (ribbon)?

Vierailija
5/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 11:27"]

no sitä mä yritän mutta kun se ei anna näkyviin kuin yhden ikkunan kerrallaan... sitten menen tohon alapalkkiin niin pääsen näpäyttämään toisen ikkunan auki, mutta ne eivät aukea samaan aikaan...

ap

[/quote]

Niin miten sä yrität?

SUlla pitää olla ne molemmat ikkunan avoinna. SItten tuolla yläkulmassa kun on nuo kolme namiskaa, joista vasemmanpuoleinen on se, joka puristaa ikkunan näkymättömiin alapalkkiin, ja oikean puoleinen on se iso punainen X, josta ikkuna suljetaan kokonaan. Klikkaat niistä sitä keskimmäistä, joka joko pienentää ikkunan koko näyttöä pienemmäksi mutta edelleen näytölä olevaksi (namiskassa on kaksi ikkunaa peräkkäin) tai, jos ikkuna on jo vajaakokoinen, tekee siitä koko näytön kokoisen (namiskassa on vain yksi ikkuna). Klikkaat sitä kerran tai kaksi kunnes sulla on siinä vajaakokoinen ikkuna. Teet saman sille toiselle excel-asiakirjalle. Nyt voit tarttua niiden sivu- ja ylä- tai alareunoihin hiirellä ja muuntaa niiden kokoa miten haluat. Yläpalkista voit siirrellä niitä ruudulla mihin haluat. Saat näin vaikka neljä tai viisi ikkunaa yhtä aikaa näkyviin...

Vierailija
6/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin yo. ohjeisiin vielä sen, että huomaathan, että tämä pienennä-suurenna ikoni on sekä excel-ohjelmassa, että jokaisessa auki olevassa työkirjassa erikseen. Älä siis pienennä/suurenna sitä excel-ohjelmaa itseään, vaan sen sisällä auki olevia erillisiä työkirjoja.

Vierailija
7/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI PEPPU PUHUN SIIS POWERPOINTISTA.... anteeksi... mä oon ihan hiilenä ja hermostunut kun en saa kahta vierekkäin auki

6selle ei tässä toimi toi non kun suostu näyttämään vain yhden asiakirjan kerrallaan

Vierailija
8/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saat kyllä selittää tarkemmin. Onko sinulla siis kaksi erillistä Power Point -tiedostoa auki koneella? Vai yksi Power Point -tiedosto, jossa on kaksi kalvoa?

Mikä versio?

Vierailija
9/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH... Excelin kyllä saa auki kahdesti mutta PowerPointtia ei.

Vierailija
10/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä saan PowerPointinkin kahteen erilliseen ikkunaan vierekkäin näkyviin, ihan kuin Excelinkin, samoilla ohjeilla.

Vierailija
11/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 11:57"]

HAH... Excelin kyllä saa auki kahdesti mutta PowerPointtia ei.

[/quote]

Riippuu muuten versiosta. Mulla on 2010, ja siitä saa kaksi power pointtia vierekkäin ihan nätisti. Taisi saada jo 2007:ssakin. Tälläkin hetkellä on tuossa kaksi power pointtia vierekkäin auki.

Vierailija
12/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Excel on taulukkolaskentaohjelma. 
Exel on sauvam

erkki.

Aloitetaan noista perusasioista nyt ihan ensin.

Vierailija
13/13 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kiitos vain avusta :D sain homman jotenkin toimimaan... stressierkki iski

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi