ATK apua. Exel avoinna olevat asiakirjat yhtä aikaa näkyviin
hitto miten mä saan kaksi exel auki yhtä aikaa niin että näkyvät vierekkäin... siis nua ikkunat ei kahta esitystä... ymmärtäiskö joku?
Nyt vaan toinen on kerralla näkyvissä...
Kommentit (13)
no sitä mä yritän mutta kun se ei anna näkyviin kuin yhden ikkunan kerrallaan... sitten menen tohon alapalkkiin niin pääsen näpäyttämään toisen ikkunan auki, mutta ne eivät aukea samaan aikaan...
ap
View- tai Window(??)-valikko (versiosta riippuen), sieltä arrange (horizontally tai vertically). Mitähän noi olisikaan suomenkielisessä... Näytä - järjestä?
nelonen kysyy vielä, että mikä Excelin versio? Onko yläreunassa ne valikot vai toimintonauha (ribbon)?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 11:27"]
no sitä mä yritän mutta kun se ei anna näkyviin kuin yhden ikkunan kerrallaan... sitten menen tohon alapalkkiin niin pääsen näpäyttämään toisen ikkunan auki, mutta ne eivät aukea samaan aikaan...
ap
[/quote]
Niin miten sä yrität?
SUlla pitää olla ne molemmat ikkunan avoinna. SItten tuolla yläkulmassa kun on nuo kolme namiskaa, joista vasemmanpuoleinen on se, joka puristaa ikkunan näkymättömiin alapalkkiin, ja oikean puoleinen on se iso punainen X, josta ikkuna suljetaan kokonaan. Klikkaat niistä sitä keskimmäistä, joka joko pienentää ikkunan koko näyttöä pienemmäksi mutta edelleen näytölä olevaksi (namiskassa on kaksi ikkunaa peräkkäin) tai, jos ikkuna on jo vajaakokoinen, tekee siitä koko näytön kokoisen (namiskassa on vain yksi ikkuna). Klikkaat sitä kerran tai kaksi kunnes sulla on siinä vajaakokoinen ikkuna. Teet saman sille toiselle excel-asiakirjalle. Nyt voit tarttua niiden sivu- ja ylä- tai alareunoihin hiirellä ja muuntaa niiden kokoa miten haluat. Yläpalkista voit siirrellä niitä ruudulla mihin haluat. Saat näin vaikka neljä tai viisi ikkunaa yhtä aikaa näkyviin...
Lisäisin yo. ohjeisiin vielä sen, että huomaathan, että tämä pienennä-suurenna ikoni on sekä excel-ohjelmassa, että jokaisessa auki olevassa työkirjassa erikseen. Älä siis pienennä/suurenna sitä excel-ohjelmaa itseään, vaan sen sisällä auki olevia erillisiä työkirjoja.
VOI PEPPU PUHUN SIIS POWERPOINTISTA.... anteeksi... mä oon ihan hiilenä ja hermostunut kun en saa kahta vierekkäin auki
6selle ei tässä toimi toi non kun suostu näyttämään vain yhden asiakirjan kerrallaan
Nyt saat kyllä selittää tarkemmin. Onko sinulla siis kaksi erillistä Power Point -tiedostoa auki koneella? Vai yksi Power Point -tiedosto, jossa on kaksi kalvoa?
Mikä versio?
HAH... Excelin kyllä saa auki kahdesti mutta PowerPointtia ei.
Kyllä mä saan PowerPointinkin kahteen erilliseen ikkunaan vierekkäin näkyviin, ihan kuin Excelinkin, samoilla ohjeilla.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 11:57"]
HAH... Excelin kyllä saa auki kahdesti mutta PowerPointtia ei.
[/quote]
Riippuu muuten versiosta. Mulla on 2010, ja siitä saa kaksi power pointtia vierekkäin ihan nätisti. Taisi saada jo 2007:ssakin. Tälläkin hetkellä on tuossa kaksi power pointtia vierekkäin auki.
Excel on taulukkolaskentaohjelma.
Exel on sauvam
erkki.
Aloitetaan noista perusasioista nyt ihan ensin.
joo kiitos vain avusta :D sain homman jotenkin toimimaan... stressierkki iski
ap
Teet niistä ikkunoista sen kokoisia, että ne mahtuvat ruudulle yhtä aikaa vierekkäin.