Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtaudut juhlakutsuihin tässä tilanteessa?

Vierailija
14.08.2020 |

Menetkö tässä covid tilanteessa kaikkiin pirskeisiin, joihin sinut kutsutaan vai kieltäydytkö pandemian takia? Esimerkkinä sukujuhlat tai pienimuotoiset perhejuhlat, joissa kuitenkin noin 20 henkeä. Tai menisitkö kirkkoon esimerkiksi konfirmaation takia?

Itse joudun nyt pohtimaan, kieltäydynkö tässä tilanteessa kutsusta, vaikka juhlakalu on läheinen ja mielellään menisin. Vai menenkö mukaan ja otan riskin. Aiempien kokemusten perusteella turvavälit unohtuu näissä porukoissa saman tien, kun yhdessä ollaan. Puhun pääkaupunkiseudusta ja Uusimaasta, tilanne muualla voi olla vähän toinen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa huomenna häihin. Tällä alueella on ollut uusia tartuntoja vain muutama koko kesänä, yli kahteen viikkoon ei yhtään. Kaikki vieraat ovat täältä joten riski toki on mutta varmaan pienempi kuin kaupassa käynti.

Vierailija
22/31 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu mihinkään juhliin. Juhlia voi sitten, kun ei tarvitse pelätä itsen tai muiden sairastumista. Kulkutauti ja juhlat ei kuulosta yhtään hyvältä yhdistelmältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkentaa vielä:

En niinkään ole huolissani siitä, että itse saisin tartunnan, vaan siitä, että levittäisin tietämättäni tautia. Voihan olla, että minullakin olisi tartunta oireettomana jo ennen juhlia, mutta ne tietäisi vielä asiasta ja sitten juhlien jälkeen todettaisiin korona ja olisin altistanut koko porukan ja mahdollisesti tartuttanut tautia eteenpäin. Ja en nyt tietenkään toivo tartuntaa omaankaan perheeseen.

Itse en nyt mitään juhlia järkkäisi, mulle kaikkien terveys menisi lakkiaisten tai rippijuhlien edelle. Mutta kun näemmä näitä järkätään, niin pitäisi päättää, mennä vai ei. En haluaisi mennä, mutta (tyhmää kyllä), mietin vähän sitä, että minua pidetään outona, jos olen ainoa kieltäytyjä. Ollaan sen verran läheisiä, että mikään ylimalkainen "kiitos, mutta me emme pääse" -vastaus, ei onnistu.

Vierailija
24/31 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kutsua on tullut elokuun aikana oleviin juhliin. Molempiin laitoin viestiä, että emme osallistu ja pyysin lähettämään ylioppilaan ja rippilapsen tilinumerot.

Asumme pääkaupunkiseudulla ja juhliin voi mennä minun puolestani esimerkiksi 76-80 vuotiaat isovanhemmat, jotka eivät ole paljoa mökkiä kauempana käyneet puoleen vuoteen, mutta meidän perhe ei mene. Itse en pelkää tartuntaa tai sitä, että meidän perheeseen tartunta tulisi, mutta mieheni ja minä olemme normaalisti töissä + käymme kaupassa ja teinit ovat nyt koulussa, joten olemme huonolla tuurilla tartuttajia.

Tarjoilujen syöminen ja naamatusten näkeminen sukulaisten kanssa ei ole minulle tärkeää.

Vierailija
25/31 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule kutsua juhlaan.

Vierailija
26/31 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kutsun viimeksi v.2007. En ole montaa kutsua saanut elämäni aikana.

50v.

Vierailija
27/31 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkentaa vielä:

En niinkään ole huolissani siitä, että itse saisin tartunnan, vaan siitä, että levittäisin tietämättäni tautia. Voihan olla, että minullakin olisi tartunta oireettomana jo ennen juhlia, mutta ne tietäisi vielä asiasta ja sitten juhlien jälkeen todettaisiin korona ja olisin altistanut koko porukan ja mahdollisesti tartuttanut tautia eteenpäin. Ja en nyt tietenkään toivo tartuntaa omaankaan perheeseen.

Itse en nyt mitään juhlia järkkäisi, mulle kaikkien terveys menisi lakkiaisten tai rippijuhlien edelle. Mutta kun näemmä näitä järkätään, niin pitäisi päättää, mennä vai ei. En haluaisi mennä, mutta (tyhmää kyllä), mietin vähän sitä, että minua pidetään outona, jos olen ainoa kieltäytyjä. Ollaan sen verran läheisiä, että mikään ylimalkainen "kiitos, mutta me emme pääse" -vastaus, ei onnistu.

Selitellä ei tarvitse, sanot vain niin kuin asia on, eli nyt pandemian aikana et katso osallistumisen olevan järkevää. Jos joku asiaa ihmettelee, niin tyhmä on.

Vierailija
28/31 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni voi ihan hyvin kieltäytyä kutsuista. Ei nuo mitkään ole pakollisia muulloinkaan ja jos jostain ihme syystä itse järjestäisin juuri nyt juhlat, ymmärtäisin kyllä että osa ei halua tulla. Tosin en missään tapauksessa järjestäisi nyt mitään. Ehtii sitä sittenkin juhlia kun ajat ovat paremmat ja pienet perhepiirin juhlat ovat ihan yhtä kivat - tai jopa kivemmat - kuin 100 hengen serkunkumminkaimoista koostuvat kekkerit.

Vierailija
29/31 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan kaikissa menoissa tervettä itsekkyyttä eli jos vähääkään epäilyttää mennä/osallistua, jätän menemättä. Ei tarvitse sitten jälkeenpäin jossitella, jos onkin tullut altistumisia eikä tarvitse pelätä, että itse tietämättäni levittäisin virusta.

Vierailija
30/31 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja on tällä hetkellä 5. Olen menossa vain yhteen. Miksi?

Ko kutsussa sanottiin seuraavat asiat PAINOKKAASTI:

-Et tule jos olet YHTÄÄN kipeä

-Et tule jos olet ollut 2 viikkoon tekemisissä YHTÄÄN kipeän ihmisen kanssa

-Ei halailua tai muutakaan läheisyyttä

-Ollaan vain ulkona

-Käytä maskia

Olin tuossa muutama viikko sitten sisätiloissa tutun kanssa joka totesi että äidillä oli vähän nuhaa mut eihän se nyt koronaa ole 😡😡😡 Ihmiset on törkeitä, röyhkeitä ja itsekkäitä...

31/31 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt äidin ja veljen yhteisille synttäreille, enkä muutenkaan ole käynyt vanhemmilla koko kesänä. En halua riskeerata läheisiäni viruslinkoillessani.