Monelta ekaluokkalaisesi käy nukkumaan?
Mua on aina ihmetyttänyt, kun lasten kaverit käyvät pienenäkin vasta noin klo 21-22 nukkumaan. Heräävät kuitenkin aamulla klo 6-8. Meidän lapset ovat päiväkoti- ja ala-asteiässä nukkuneet klo 20-07 tai 08 ja silti ovat ajoittain väsyneitä. Meidän lapset ovat siis aina nukkuneet vähintään noin 11h, mutta hoidossa eivät ole nukkuneet kukaan lähes koskaan.
Nytkin ekaluokkalainen menee sänkyyn klo 20 ja herätetään 7.30-8. Kukaan hänen kavereistaan ei käy nukkumaan ennen ysiä.
Kommentit (3)
20.30-21.00 eli vähän vaihtelee. Aamulla herätys seitsemältä.
Meidän lapset ovat vähäunista sakkia, olleet jo vauvasta lähtien. Meillä eskari menee nukkumaan klo 22.00 ja herää joka aamu klo 8.00, jätti päikkärit pois 1,5 vuotiaana, sen jälkeen on ainoastaan kipeänä nukkunut päikkärit.
8v esikoinen käy nukkumaan samaan aikaan ja herää joka aamu klo 7.30, ei tarvitse herättää, herää itse. Hän jätti päikkärit pois parivuotiaana.
4v nukahtaa 21.30-21.45 ja herää joka aamu kasilta.
2v nukahtaa klo 22.15 ja herää joka aamu klo 7.00 (herää itse pirteänä), nukkuu vielä n. tunnin päikkärit päivällä, joskus harvoin saattaa herätä "vasta" kasilta ja silloin ei nuku kuin max puolen tunnin päikkärit.
Minä ja mies ollaan molemmat sellaisia, että pärjätään vähillä unilla. Itse nukun yleensä n. 6 tuntia yössä, jos nukun yli 7 tuntia, niin sitten ole koko päivän pöhnässä. Ollut tälläinen lapsesta asti (tullut isääni, joka oli samanlainen).
Noin ysiltä ja herää puoli kahdeksalta.