Onko järkeä tehdä lasta
Painiskelen elämän suurien kysymysten kanssa. Olen helposti stressaantuva ja jatkuva saatavilla olo ja läsnäolo aikuisillekin kuormittaa. Mieheni haluaisi lapsen, mutta pelkään oman jaksamiseni puolesta ja etten kykenisi antamaan lapselle sitä mitä se vaatii. Varsinkaan vauva aikana. Onko täällä muita stressiherkkiä ja introverttejä äitejä?
Kommentit (6)
Vauva aika on se helpoin osuus. Sitä nyt ei tiedä etukäteen minkälaisia lapsia saa. Itse olen stressiherkkä ja introvertti mutta mielestäni se sopikin kotiäidille kun 20v uran monen lapsen äitinä teki.
Jos tiedät jo valmiiksi, että et jaksa kokoaikaista läsnäoloa ja stressaannut helposti, niin miksi hankkisit lapsen? Elämä on paljon kivempaa ilman. Työkaveri lähtee työpäivän jälkeen hakemaan lasta tarhasta ja aloittaa kotona uuden työnpäivän tämän kanssa kun sen sijaan minä pääsen lepäämään hiljaiseen kotiini, keitän kahvia ja ehkä leivon jotain. En kestäisi lapsistressiä ja minusta sinunkaan ei kannata lasta alkaa tekemään jos hiemankaan epäilystä on.
Naisen ei kannata tehdä lasta jos ei ole valmis ottamaan täyden vastuun. Se kannattaa heti alkuun sisäistää. On ihan täysin tuurista kiinni, että kuinka osallistuva miehesi on. Alku puheilla ei ole juurikaan merkitystä. Miehet voivat muuttua radikaalistikin vauvan synnyttyä tai jo raskausaikana.
Se saatavilla olo täytyy vain hyväksyä tai sitten voit olla niitä äitejä jotka kiljuu omaa aikaa vähän väliä ja mikään hoitoapu ei ole tarpeeksi.
Jos vähänkään epäilyttää lapsen hankinta, ei kannata alkaa siihen projektiin.
Älä nyt miehen takia tee.
Lapsi sitoo naisen loppuelämäksi kiinni, kun taas mies voi lähteä koska tahansa. Ihan jo vauva-arkena lätkimään.
Itse en henkilökohtaisesti pysty ymmärtämään, miksi ylipäätään kukaan haluaa hankkia lapsia nykymaailmaan?
Elämä on pelkkää opiskelua, työntekoa ja kärsimystä. Ihmiskunta menee niin kovaa vauhtia tuhoa kohti, että viisaimpia kauhistuttaa.