Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lto vastailee hetken aikaa...

Vierailija
14.08.2013 |

...Kysy, jos tahdot :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt poistun paikalta. Voin vielä huomenna vastailla tänne, jos joku haluaa kysyä jotain. Hyvää yötä (huomenna aikainen herätys ja töihin meno lapsia hoitamaan :) )

Vierailija
22/24 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 22:13"]

"Kiitos vastauksesta. Kerrotko vielä, että mitkä toimet pk:ssa tukisivat lastani noissa vaikeuksissa? Ihan vaan se ryhmäpaine vai mikä? Mitään yksilöllistä tukea tuskin on mahdollista saada?"

Yksilöllistä tukea on mahdollista saada, jos pk:ssa on erityislto tai kiertävä erityislto.

Pk:n toiminta suunnitellaan lapsiryhmän tarpeiden mukaan, joten lasten erityistarpeet ja mielenkiinnot huomioidaan kyllä ilman ns. erityistä tukea.

Motoriikkaan, keskittymiseen ja hahmottamiseen liittyvissä vaikeuksissa pk:n ryhmässä olo, erilaiset toiminnat (kattaa oikeastaan kaiken toiminnan) tukevat lasta.

[/quote]

kiitokset vastauksesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä monet päivähoidon henkilökunnasta kaunistelevat totuutta? Mulla on kolme lasta, jotka ovat kaikki olleet vuosia päiväkodissa hoidossa. Usein on ollut sellainen tilanne, että lapset ovat puhuneet Jaskan lyöneen, heitelleen leluilla päähän, tönineen päin tiiliseinää yms. Sitten kun asioista kysyy päiväkodissa, sanotaan, että ei täällä mitään ihmeellistä. Silti kyseinen Jaska kulkee päivästä toiseen hoitajan kädessä pihalla, kun haen lapsiani hoidosta. Pahimmillaan lastani hakiessa ei ole edes kerrottu, että lapsen päätä on hakattu tiiliseinään. Ymmärrän sen, ettei voi kertoa toisten lasten ongelmista kaikille vanhemmille, mutta kyllä kysyttäessä (ja ilmankin) täytyisi kertoa olleen tilanteita päivän mittaan, että vanhemmat osaisivat esim. seurata päähän hakatun lapset tilaa.

Toinen mikä mua ihmetyttää on se, että miksei päiväkodissa ja eskarissa "pakoteta" leikkimään kaikkien kanssa? Jos jo alle kouluikäisten annetaan valvonnan alla syrjiä/eristää toisia, niin voi arvata mikä tilanne on koulussa välitunneilla, kun ei kukaan ole valvomassa sitä muksumäärää. Ymmärrän, että kotioloissa jokainen saa itse valita kaverinsa, mutta kyllä vielä eskarissakin mun mielestä täytyisi ottaa kaikki mukaan leikkiin.

Mun lapsiani ei ole siis mitenkään erityisesti kiusattu eikä eristetty, mutta noista asioista mä olen vetänyt pulttia ja jopa keskustellut hoitohenkilöstön kanssa asiallisesti tietenkin, ja joka kerta on jälkikäteen myönnetty, että on tullut tehtyä virhe.

Vierailija
24/24 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille, jolle suositeltu kuntouttavana päivähoitoa. Meille toimintaterapeutti sanoi kerran, että automaattisesti suositellaan, koska oletus on, että vanhemmat ei nykyään kotona esimerkiksi askartele lapsen kanssa - eli terapeuttista on esimerkiksi saksien käytön opettelu, liimaaminen, maalaaminen, piirtäminen, palapelien tekeminen, liikunta jne. Jos niitä tekee kotonakin ei tarvetta kuntouttavalle päivähoidolle. Puheen kuntoutuksessa vähän sama juttu - jos oletetaan, että vanhemmat eivät riittävästi puhu taikka esimerkiksi lue lapselle, sitä suositellaan. Toki jos on mahdollista, että esim, on elto ryhmässä, joka on pätevä ja oikeasti tekee kuntouttavia toimenpiteitä lapsen kanssa, loistavaa, käytännössä vaan tosi tosi harvoin näin on. Usein "kuntouttavan päivähoidon" haitat on suuremmat kuin hyödyt, jos kotonakin siis riittävästi puuhataan ja kommunikoidaan. Näin sanoi asiantuntija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi