Miksi niin monilla yrityksillä yms on maksullinen puhelinnumero?
Melkein yritys kuin yritys tai yhdistys, niin niillä on nykyisin joku 010- tai 020-alkuinen puhelinnumero, johon soittaminen maksaa soittajalle muutakin kuin paikallisverkkomaksun. Miksi? Miksi mun pitää maksaa siitä, että haluan hoitaa jotain asiaa jonkin yrityksen tms. tahon kanssa? Mitä se yritys siitä maksullisuudesta saa? Rahaako siis suoraan?
Kommentit (3)
Mites silloinkin, kun kyse on numerosta, josta ostetaan jotain? Eikö sitä voisi siis huomioida tuotteen hinnassa tuota kulua.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 14:11"]
Mites silloinkin, kun kyse on numerosta, josta ostetaan jotain? Eikö sitä voisi siis huomioida tuotteen hinnassa tuota kulua.
[/quote]
Kaupastakin ostat jotain ja osa ostostesi hinnasta menee myyjän ja/tai kassanhoitajan palkkaan. Jos yritys mainostaa tarjoavansa jotakin ilmaiseksi, on syytä olla varuillaan, sillä ilmaisjakelu ei kuulu yritystoimintaan.
Sinun pitää maksaa asiodesi hoitamisesta siksi, että puhelimeen vastaamassa ja sinua neuvomassa tai muuten palvelemassa on ihminen, jolle yritys maksaa palkkaa. Asiakas maksaa aina yrityksen työvoimakustannukset.