Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, saako jouluun mennessä pudotettua 10 kg?

Vierailija
14.08.2013 |

Olen kesän aikana lihonut. Painan jo lähes 100 kg! Nyt on pakko ottaa itseän niskasta kiinni... 30 kg saisi ainakin lähteä, mutta täytyy ottaa jokin välitavoite. Olisiko - 10 kg jouluun mennessä realistista? Miten pääsen tavoitteeseen? Nyt on hyvät neuvot kalliit!

En halua alkaa nutraamaan tai syömään muitakaan ateriankorvikkeita. Kokeilin kerran, mulle tuli niistä vaan kamalan huono olo ja hirveä makeanhimo.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Syö mitä haluat, mutta pidä kalorit 500 miinuksella. Varmasti on -10 ennen joulua. kalorilaskuri.fi auttaa.

Vierailija
2/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti saat. Elokuussa ehdit jo pari kiloa karistaa, syyskuussa kolme, lokakuussa kolme ja marraskuussa kaksi.

Kaikki sokerit ja valkoiset vehnät heti vain pois. Kunnon yöunia, puuuro aamupalaksi, tarkka rytmi elämäntavoissa, stressi alas (eli älä hengaile ihmisten kanssa, jotka jo tiedät risteiksi). Liikuntaa pikkuhiljaa lisäten, aloita arkiteoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä en ole ihan yhtä positiivisella ja kannustavalla mielellä kuin nämä kaksi edellistä kommentoijaa. Yleensä ottaen kyllä. Tuo olisi enemmän kuin mahdollista. En tosin millään usko, että sä pystyt siihen. Ja tän mä sanon tuntematta sua :-). 

Vierailija
4/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans ikävä, mutta peesaan nelosta... aloituksesta jäi tuo tunne, ettei onnistu kuitenkaan.

Vierailija
5/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti saat tuon verran pois jopa varsin malitillisella laihdutuksella. Jos vähennät syömistä kulutukseesi nähden -500 kcal päivässä, sinulta tippuu puolisen kiloa viikossa, jos -750 kcal, niin 750 g viikossa. Jotain tuosta väliltä kun pidät vajetta jonkun kalorit laskevan palvelun avulla, niin laihdut kyllä.

Toki toinen vaihtoehto on vetää ne kilot alas vaikka nutraamalla pikaisesti. Sillä lähtee jopa 1,5-2,5 kiloa vikossa. On makuasia kummalla tavalla tahtoo laihduttaa. Nutrausta moni haukkuu, mutta tiedän monia niin onnistuneita jotka ei ole lihoneet takaisin kuurin jälkeen.

Vierailija
6/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai onnistuu, enemmänkin saat pois jos otat tosissasi. Kaikki lähtee ruokavaliosta, liikunta on vaan bonus. Turha siis ajatella että "syön nyt tän ja kulutan sen kohta" paskaa. Syö lihaa, kanaa, kalaa ja niiden kanssa kasviksia, juureksia, hyviä salaatteja. Käytä öljyjä, siemeniä ja pähkinöitä. Avokado sopii hyvin salatteihin, sekä edellämainitsemani ruoka-aineet. Salaateista saa helposti ruokaisia ja hyviä ja täyttäviä! Tsemppiä! ps. aamulla kaurapuuroa naamaan.

Vierailija
7/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tavoite on jouluun mennessä 12 kg pois. Aloitin lauantaina. JA metodina syön ns. normaalisti, mutta pieniä annoskokoja. Herkut, vaaleat leivät jne. luonnollisesti minimiin. Ja liikuntaa lisään niin paljon kuin mahdollista.

Onnistuin tällä metodilla tiputtamaan 18 kg puolessa vuodessa pari vuotta sitten. Ikävä kyllä raskausaika toi kilot takaisin melkein kaikki ja nyt uusi yritys ja laihtumisen jälkeen joku kontrollimetodi, ettei nouse taas.

Vierailija
8/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohda ne saakelin kalorit, yhekskyt luvulla niitä kuumeisesti laskettiin, ihan humpuukia. Laihduin itse 10 kiloa enkä tänä päivänäkään ole vilkuillut minkään tuotteen kalorimääriä, turhaa päänvaivaa! syöt vaan terveellisesti, maalaisjärki mukaan!! Sokeri ja pahat hiilarit pois! Ja luonnollista ruokaa, ei valmisruokia!

Vierailija
9/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahdollista laihduttaa, 18 viikkoa aikaa. Ensin sulta lähtee ainakin pari kiloa turvotusta kun vaan vähennät alkoholin, suolan ja herkkujen määrää. Sitten voit jatkaa rauhallista (keskimäärin) puoli kiloa viikossa vauhtia normaalipainoon.

Tapoja päästä tuohon on monia ja onnistumisen takaa oma motivaatio ja omaan elämäntapaan sopiva PYSYVÄ muutos.

Perusteellinen ruokapäiväkirja auttaa alkuun. Kirjaa siihen mitä söit, kuinka paljon, mihin aikaan ja miltä tuntui. Kirjaa jokainen suupala ja myös juomat. Viikon jälkeen olet paljon viisaampi. Ovatko ateriavälit liian pitkät? Syötkö iloon, suruun tai tylsyyteen? Jäävätkö kalorit liian alhaisiksi päivällä, niin että illalla pitää tyhjentää koko jääkaappi?

Kokeile alkuun ihan perinteisiä keinoja: paljon kasviksia, aterioilla lautasmalli, mahdollisimman vähän herkkuja, mutta ei kuitenkaan totaalikieltoa. Olen pudottanut joskus painoa menestyksekkäästi "yksi herkku päivässä" metodilla, jossa yksi herkku on siis mitä tahansa epäterveellistä. Jos ruoassa on kermaa, se on päivän herkku. Jos syön kaksi karkkia, muita herkkuja ei tipu.

Jos taas haluat reippaan alun ja hampaat irvessä rutistuksen  kokeile vaikka Go fat go, Dukan diet tai muuta vähähiilihydraattista ruokavaliota.

Vierailija
10/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita näitä,kolme ateriaa päivässä ja turhat välipalat veks. Aamulla puuron sijaan maustamatonta jukurttia tai rahkaa marjoilla. Jos on pakko jotain välipalaa saada niin muutama saksanpähkinä. Heldelmät pois.

Vierailija
11/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, hyviä neuvoja! Aloitan tuolla ruokapäiväkirjalla. Vaikka tiedän jo, että päivään mahtuu ihan liian monta namipalaa. Kumma juttu, mulla oli alkukesästä kaikenlaisiin herkkuihin ihan järjetön himo. Nyt eilen, kun mies kauhoi jätskiä, mun ei edes tehnyt mieli. Söin sitten vaan vadelmia ilman jädeä.

Tuosta sokerin ja valkoisen höttöpullan/leivän karsimisesta mun täytyy lähteä liikkeelle. Ja pitää verensokeri tasaisena, niin ei ala kaikki herkut niin helposti houkutella.

Alan noudattaa lautasmallia. Olen tosi huono syömään vihanneksia, mutta nyt pakotan itseni. Perunaa/pastaa vaan pari kertaa viikossa. Yritän etsiä jotain hyviä kasvislisukkeita, muutakin kuin vihersalaattia. Olisiko vinkkejä? Talvella tein pari kertaa uunivihanneksia, mutta niistä tuli kamalan pahoja ja väkeviä.

Alkoholi ei mulle ole ongelma, en tykkää oluesta tai siideristä ja viiniäkin juon varsin harvoin.

Liikuntaa on pakko alkaa lisätä, alkaa olla tosi  kankea olo. Ihan kävelyllä ja uinnilla ajattelin aloitella. Sopisiko kahvakuulatunnit ollenkaan näin ihraiselle?

Hedelmiä en kyllä jätä kokonaan pois... Mutta yritän lisätä marjoja. Aamupuuro + marjat on tosi hyvää, tykkään kyllä!

Tuo yksi herkku päivässä sallittu-ajatus oli myös hyvä! Varsinkin näin alkuun. Minusta tulee helposti laihduttaessa liian nipo ja sitten kahden viikon päästä seuraa  retkahdus...

Kaloreita en taida alkaa ihan vielä laskemaan. Yritän vaan järkeistää syömistä muuten ensi alkuun. Olin joskus painonvartijoissa ja mulle tuli stressi siitä pisteiden laskusta, etenkin silloin, kun en tiennyt, miten paljon pisteitä jossain jutussa nyt olisi...

Eineksiä käytetään tosi vähän. Kyllä se on makeat herkut, sipsit ja ihanat juustot, jotka mua lihottaa..

Vierailija
12/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

bataatti on hyvä perunan korvike. 

Vierailija
13/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 14:19"]

unohda ne saakelin kalorit, yhekskyt luvulla niitä kuumeisesti laskettiin, ihan humpuukia. Laihduin itse 10 kiloa enkä tänä päivänäkään ole vilkuillut minkään tuotteen kalorimääriä, turhaa päänvaivaa! syöt vaan terveellisesti, maalaisjärki mukaan!! Sokeri ja pahat hiilarit pois! Ja luonnollista ruokaa, ei valmisruokia!

[/quote]

Minäkin laihduin noin alle kolmekymppisenä. Sen jälkeen se onkin ollut paljon vaikeampaa. Ei lähde paino kuin erittäin tiukalla kalorirajoituksella enää.

Vierailija
14/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin paljosta ylipainosta lähtee 10 kiloa hetkessä. Ikävä vain sanoa, että sä et kuulosta kovin päättäväiseltä, kun nyt jo haikailet niitä nameja ja juustoja ja pullamössöä, ja julistat heti inhoavasi kasviksia. Tuolla asenteella on lipsuminen enemmän kuin mahdollista. Olet myös totuttanut itsesi aivan vääränlaiseen syömiseen, muuten noin suuri ylipaino ei kerry.

Parempi olisi jos muuttaisit ensin pääsi sisältäpäin. Tee tiukka päätös olla syömättä enää lihottavaa ja epäterveellistä ruokaa. Jos annat itsellesi luvan joka päivä syödä jotain "namia", et tule onnistumaan. Alat antaa sitä lupaa koko ajan useammin ja enemmän, ja ajattelet että tänään saan syödä kaksi pullaa jos huomenna en syö yhtään. Sillä keinoin et laihdu.

Ei mitään mässäilyä, syöt kolme kertaa päivässä kunnon terveellisen vähärasvaisen aterian, juot paljon vettä, liikut niin että se tuntuu hyvältä. Opetat elimistösi siihen ettei sitä ruokaa tule koko aikaa, eikä ainakaan pullamössöä ja sokeria.

Vierailija
15/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa, että olen eri mieltä kanssasi 15. Ap kertoo, että dieetit ovat kaatuneet aiemmin liikaan tiukkuuteen. Ihmiset ovat erilaisia, toislle sopii tosi tiukka ohjelma ilman mitään säätövaraa ja toisia se ahdistaa niin paljon, että homma loppuu heti alkuun.

Hyvä suunnitelma ap, lähde liikkeelle pienillä jutuilla, jotka eivät ahdista. Käytä vaikka elokuu suunnitteluun ja ongelmakohtien etsimiseen ja herkkujen karsimiseen. Syyskuussa voit siirtyä kohti muutenkin terveellistä ruokavaliota ja lokakuussa lisätä liikuntaa. Hyvää loppuelämän alkua!

Vierailija
16/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:44"]

Noin paljosta ylipainosta lähtee 10 kiloa hetkessä. Ikävä vain sanoa, että sä et kuulosta kovin päättäväiseltä, kun nyt jo haikailet niitä nameja ja juustoja ja pullamössöä, ja julistat heti inhoavasi kasviksia. Tuolla asenteella on lipsuminen enemmän kuin mahdollista. Olet myös totuttanut itsesi aivan vääränlaiseen syömiseen, muuten noin suuri ylipaino ei kerry.

Parempi olisi jos muuttaisit ensin pääsi sisältäpäin. Tee tiukka päätös olla syömättä enää lihottavaa ja epäterveellistä ruokaa. Jos annat itsellesi luvan joka päivä syödä jotain "namia", et tule onnistumaan. Alat antaa sitä lupaa koko ajan useammin ja enemmän, ja ajattelet että tänään saan syödä kaksi pullaa jos huomenna en syö yhtään. Sillä keinoin et laihdu.

Ei mitään mässäilyä, syöt kolme kertaa päivässä kunnon terveellisen vähärasvaisen aterian, juot paljon vettä, liikut niin että se tuntuu hyvältä. Opetat elimistösi siihen ettei sitä ruokaa tule koko aikaa, eikä ainakaan pullamössöä ja sokeria.

[/quote]

Joo, mä myönnän, mun suurin ongelma on tuo, että herkut houkuttaa ihan liikaa. Varsinkin suklaa ja juustot. Kun joku keksisi, miten porkkana maistuisi suussa yhtä hyvältä kuin suklaapatukka!

En voi mitään sille, että en tykkää vihanneksista. Syön niitä kyllä, kun tiedän, että on pakko, mutta sellaista pakkopullaa se niiden jäsytäminen on. Vähän kuin lääkettä ottaisi. Miten oppisin nauttimaan vihanneksista?

Olen ennenkin laihduttanut, saanut 20 kg:kin putoamaan. Mutta tiedän, että hyvää tekee koko ajan mieli. Ajatukset askartelee jatkuvasti siinä, että ai kun nyt vois syödä sitä ja tätä herkkua... Muttei voi... No, vuoden päästä, kun olen laihtunut... Ja sitten tulee repsahdus.

Miten nämä ajatukset muuttaisi?

Myös liikkuminen on helppoa nyt, kun voi olla ulkona. Mutta annas, kun tulee talvi. Vihaan jäällä liukastelua enkä oikein pidä sisäliikunnasta, tuntuu, että seinät kaatuu päälle.

Silloin, kun laihduin tuon 20 kg, asuin puoli vuotta Italiassa. Koskaan ei ollut niin liukasta, ettei olisi voinut käydä kävelemässä. Vihannekset ja se terveellinenkin ruoka maistui taivaallisilta! Suomessa asuminen lihottaa. :(

Vierailija
17/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:01"]

10 jatkaa, että olen eri mieltä kanssasi 15. Ap kertoo, että dieetit ovat kaatuneet aiemmin liikaan tiukkuuteen. Ihmiset ovat erilaisia, toislle sopii tosi tiukka ohjelma ilman mitään säätövaraa ja toisia se ahdistaa niin paljon, että homma loppuu heti alkuun.

Hyvä suunnitelma ap, lähde liikkeelle pienillä jutuilla, jotka eivät ahdista. Käytä vaikka elokuu suunnitteluun ja ongelmakohtien etsimiseen ja herkkujen karsimiseen. Syyskuussa voit siirtyä kohti muutenkin terveellistä ruokavaliota ja lokakuussa lisätä liikuntaa. Hyvää loppuelämän alkua!

[/quote]

Kiitos! Jos nyt onnistuisin sillä että teen elämäntapamuutosta hitaasti pikkuhiljaa eikä siten kuin aiemmin, että hupsis, nyt kaikki uusiksi heti tänään!

Vierailija
18/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvakuula sopii loistavasti. Teet liikkeet sen mukaan miten itse jaksat. Jaksaminen paranee, kun kunto ja kilot karisee.

Vierailija
19/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:06"]

Joo, mä myönnän, mun suurin ongelma on tuo, että herkut houkuttaa ihan liikaa. Varsinkin suklaa ja juustot. Kun joku keksisi, miten porkkana maistuisi suussa yhtä hyvältä kuin suklaapatukka!

En voi mitään sille, että en tykkää vihanneksista. Syön niitä kyllä, kun tiedän, että on pakko, mutta sellaista pakkopullaa se niiden jäsytäminen on. Vähän kuin lääkettä ottaisi. Miten oppisin nauttimaan vihanneksista?

Olen ennenkin laihduttanut, saanut 20 kg:kin putoamaan. Mutta tiedän, että hyvää tekee koko ajan mieli. Ajatukset askartelee jatkuvasti siinä, että ai kun nyt vois syödä sitä ja tätä herkkua... Muttei voi... No, vuoden päästä, kun olen laihtunut... Ja sitten tulee repsahdus.

Miten nämä ajatukset muuttaisi?

Myös liikkuminen on helppoa nyt, kun voi olla ulkona. Mutta annas, kun tulee talvi. Vihaan jäällä liukastelua enkä oikein pidä sisäliikunnasta, tuntuu, että seinät kaatuu päälle.

Silloin, kun laihduin tuon 20 kg, asuin puoli vuotta Italiassa. Koskaan ei ollut niin liukasta, ettei olisi voinut käydä kävelemässä. Vihannekset ja se terveellinenkin ruoka maistui taivaallisilta! Suomessa asuminen lihottaa. :(

[/quote]

Kuulostaa siltä että sä olet jo päättänyt epäonnistua. Keksit koko ajan syitä sille miksi sun on pakko lihoa ja miksi et pysty laihtumaan. Tiedoksi sulle, että suurimman osan mielestä ne suklaa ja juustot maistuu oikeasti paremmilta kuin kaali, mutta ei ihminen voi elää pelkästään tyydyttämällä mielitekojaan. Sen takia meillä on järki ja itsekontrolli, ettemme sairastuta itseämme tahallisesti omilla valinnoillamme. SINÄ päätät mitä syöt ja kuinka paljon.

Yritä nyt alkaa hallita omia ajatuksiasi, äläkä sorru niihin mielitekoihin. Ota lompakkoosi vaikka kuva itsestäsi pikku bikineissä, ja aina kaupassa kun meinaa pulla tulla mukaan, katso sitä kuvaa ja ajattele että onko se hetken mieliteko sen arvoista.

Tuntuu naurettavalta edes ehdottaa tällaisia aikuiselle ihmiselle. Tiedät ihan hyvin mitä pitää tehdä että laihtuu, tee se äläkä voivottele.

Vierailija
20/32 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut bikineitä. Mä vihaan bikineitä, mun mielestä ne oli typerät päällä silloinkin, kun olin normaalipainoinen. Ei bikineissä voi kunnolla uida! Joten tuo ei nyt auta. :)

Miten muut ihmiset sitten tsemppaa itseään valitsemaan kaupasta sen kaalin ennemmin kuin suklaapatukkaa? Jos mä ostan kaalin, se jää usein jääkaapin vihanneslokeroon kunnes märäntyy. Ei sitä vaan tee mieli syödä.

Miten oppisin olemaan noudattamatta vain mielitekojani? Jotenkin sille pullan valitsematta jättämiselle ei siinä tilanteessa riitä perusteluksi se, että sitten kahden vuoden päästä on kivempaa, kun on laiha...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi