Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moi! Rakennamme kotia, ja pitäs miettiä lattiamateriaalia..kehtaako

Vierailija
14.08.2013 |

laittaa muovimattoa uuteen taloon..? Vai onko se halvan oloinen ;)? Kun tykätään niistä lankkukuvioisista matoista. AItoon lankkuun ei oo varaa, parkettia ei laiteta, kun perheessä on koira. Laminaatista taas ei pahemmin välitetä..

Onko kukaan laittanut uuteen kotin muovimattoa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitettiin keittiöön ja yhteen lastenhuoneeseen ja oli vihonviimeinen virhe. Esim. keittiössä hellan edessä matossa on reikiä. 

Mä olenkin hieman idiootti, mutta mä en ikimaailmassa kehtaisi laittaa muovimattoa joka jäljittelee jotain mitä haluaisin, mutta mihin mulla ei ole ikinä varaa. Ottakaa vähän enemmän lainaa, niin saatte kunnon lattiat, joista oikeasti tykkäätte ja jotka ovat hienot ja hyvät vielä 10 vuodenkin päästä.

Vierailija
2/10 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä pinnoitettu korkki? Lämmin, kestävä ja kivan näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se muovimatto teitä itseänne miellyttää, niin laittakaa toki. Itse en laittaisi omaan kotiini minkäänlaista muovimattoa, en tykkää yhtään, ovat rumia.

Vierailija
4/10 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, muovimatolle. Ei todellakaan uuteen taloon. Laminaatti kestää hyvin koiraa ja vaikka muovia onkin, on parempi vaihtoehto muovimatolle. Parkettikin kestää kyllä koiraa, jos ei pieniä naarmuja kavahda.

Vierailija
5/10 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette laita koiran takia parkettia?  Saahan sen ainakin kerran hiottua vaikkapa kymmenen vuoden kuluttua ja taas menee kymmenen vuotta. Kyllä lattiassa elämisen jäljet saavat näkyä.

Laatta kestääkin sitten "mitä vain".

Vierailija
6/10 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkia en oo pahemmin miettinyt, kun ajattelen sen olevan sellaista ..öö..rumaa "korkkimaista" ;). Onkos niitä sitten erilaisilla kuviolla?

Kyllä minuakin tuo muovimatto mietitytttää, mutta laminaatti on mielestäni ihan samassa sarjassa muovimaton kanssa.. Ja nää kaks taitaa olla edullisimmat vaihtoehdot.

ap

Vierailija
7/10 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovimatto on oikein hyvä materiaali, mutta on kyllä harhakuvitelma, että se asennettuna tulisi juuri keskihintaista parkettia halvemmaksi. Meinaan se liimaaminen maksaa paljon ja sitä ei voi tehdä itse.

Muovimattoja on nykyään todella laadukkaita ja oikeissa paikoissa ja käyttötarkoituksissa ne ovat parkettia laadukkaampia.Ei siis ole mitään syytä olla "kehtaamatta" laittaa sellaista. Jos kuitenkin laittaa, kannattaisi ehkä tutustua niihin mallistoihin kunnolla, että voi valita sieltä sellaisen kuvion/pinnan/värin, jonka oikesti haluaa, eikä vain muistuta jotain mitä joskus olisi halunnut, mutta minkä jo jostain syystä hylkäsi.

Vierailija
8/10 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:59"]

Korkkia en oo pahemmin miettinyt, kun ajattelen sen olevan sellaista ..öö..rumaa "korkkimaista" ;). Onkos niitä sitten erilaisilla kuviolla?

Kyllä minuakin tuo muovimatto mietitytttää, mutta laminaatti on mielestäni ihan samassa sarjassa muovimaton kanssa.. Ja nää kaks taitaa olla edullisimmat vaihtoehdot.

ap

[/quote]

Laadukas muovimattohan maksaa paljon enemmän kuin keskihintainen laminaatti. plus liimat & asennus.

Laadukasta parkettia vain ja joskus hionta.

Vierailija
9/10 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihi, kai se on hylättävä tuo matto-ajatus, kun arvovaltainen av-raati sen lyttäsi ;)

Korkkilattioihin ehdin tässä välissä tutustua, ja ne vaikutti ihan mielenkiintoisilta..

ap

Vierailija
10/10 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovimatto on ihan ok. Mutta laittakaa sitten oikeasti muovimatto, ei mitään lankunkuvia, ne vain harmittaa jos oikeasti haluaa sen aidon lankkulattian.

Meillä oli edellisessä kämpässä just tuollainen puukuvioitu muovi ja oikeesti tykkään aidosta puusta, joten aina se lattia otti päähän.

Suosittelisin kyllä tarkistamaan budjettia ja oikeaa koivulattiaa. Minä heivasin suurimman osan matoistakin ja vain ihailen näitä meidän lattioita :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä