Sijoittaisitteko vertaislainoihin?
Eli annat rahaa lainaksi hyvällä korolla jonkun välikäsitoimijan kautta, joka hallinnoi toimia ja itse lähinnä valitset riski- ja tuottotason.
Kommentit (18)
Jos saisi korot palveluna, vaikka siivous tai..
Itselläni ffssä joku nelisen tonnia pyöri koemielessä, mutta luottotappiot isoja ja ehkä juuri ja juuri pääsen siinä omilleni loppujen lopuksi.
Lisään vielä että maksukykyiset ihmiset kyllä hakevat lainansa pankista, eivätkä tälläisestä palvelusta.
En ymmärrä, että miksi jotkut edes tuollaisiin lähtevät. Millä heille myydään nämä sijoitukset?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ffssä joku nelisen tonnia pyöri koemielessä, mutta luottotappiot isoja ja ehkä juuri ja juuri pääsen siinä omilleni loppujen lopuksi.
Käytitkö allokaattoria vai valitsitko lainat itse? Millaista korkoa sait/halusit? Lainasitko yrityksille vai yksityisille? Suomessa vai ulkomailla?
Luulin, että hajauttamalla sijoituksen luottotappiot jäisivät tosi pieniksi :o
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että maksukykyiset ihmiset kyllä hakevat lainansa pankista, eivätkä tälläisestä palvelusta.
Mitenköhän yritykset..? Kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi jotkut edes tuollaisiin lähtevät. Millä heille myydään nämä sijoitukset?
Fellow financen mukaan keskimääräinen tuotto on ollut 7-10% ???
Nope. Hyppää mukaan pörssiralliin. VARMAA rahaa.
Välitoimija katoaa ja vie rahat. Ei mitään suojaa tuoltakaan.
Muutama tonni pyörii allokaattorin kautta. Noin 7% on ollut tuotto. Pyörikööt siellä ihan rauhassa.
Anni1234 kirjoitti:
Muutama tonni pyörii allokaattorin kautta. Noin 7% on ollut tuotto. Pyörikööt siellä ihan rauhassa.
Sijoitatko tuotot edelleen?
Pankin kautta minulla on joskus ollut tuollaisia. Ne olivat tosi tuottavia ja täysin riskittömiä silloin kun korot olivat korkealla. Nykyään valikoimaa on niin paljon, että en jaksa paneutua niihin.
Olen sijoittanut. Aloitin vuonna 2011 ja jatkoin jonkin aikaa, kunnes alkoi näyttää siltä että melkein kaikki lainat menevät ulosottoon ja vielä pahempaa, jälkiperintään. Sen jälkeen olen odotellut rahojani ulosotosta. Alan olla aika lähellä sitä, että saan omani takaisin, vaikka lainoissa oli alun perin todella hyvät, yli 10% korot.
Olihan siinä oma viehätyksensä veikata hakijoiden tekstejä lukiessa, kuka olisi luotettava ja kuka maksaa takaisin. Mutta ei se oikein sijoittamista ollut, pikemminkin uhkapeliä hidastettuna.
En. Pikavippareihin olen kyllä sijoittanut. Tuottoa nämä on takonut tilille jo vuosia mut tällä hetkellähän pääomat on jumissa joka lafkassa ja nähtäväksi jää saako sijoittajat koskaan omiaan pois.
O_o. Eli ei rahoja sitten sinne....
Uppista