Flybe? Kokemuksia kenelläkään?
Kommentit (14)
Muutaman kerran olen lentänyt Flyben operoimalla lennolla. Ainakin ne lennot, joilla olen ollut, on tehty pienillä koneilla. Ovat joidenkin mielestä pelottavia, mutta minä tykkään, vaikka ovathan nuo isoihin koneisiin verrattuna meluisia. Turvallisuuden suhteen en ole huomannut mitään poikkeavaa.
No hyvä, itsellä ei vaan mitään kokemusta ko. yhtiöstä. Ap
Operoivat mm Finnairin lentoja, joten eivätköhän ne ihan turvallisia ole.
Vähän ihmettelen näitä kyselyitä - oikeasti turvattomia lentoyhtiöitä varmasti maailmasta löytyy, mutta ne eivät todellakaan lennä Suomen (tai Euroopan) kentiltä.
Huh, en lentäisi. Keväällä oli kaks vaaratilannetta Vaasan kentällä kun ne Flyben ikivanhat pikkukoneet ei pysy kiitoradalla. Flybehan operoi noita Finnairin reittejä maakuntakentiltä. Itse olin mukana sellaisella Flyben lennolla Helsingistä Vaasaan kun yhtäkkiä happinaamarit putos koneen katosta vaikka konetta vasta käynnistettiin. Se riitti mulle enkä lennä enää Flybella.
Käytiin Ruotsissa Kolmårdenissa ja lennettiin flybeellä. Hyvä matka, mutta olihan se lentokone pieni. Kun oli istuttu jo paikalleen piti vielä vaihtaa paikkoja että paino jakautuu tasaisesti koneessa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:31"]
Huh, en lentäisi. Keväällä oli kaks vaaratilannetta Vaasan kentällä kun ne Flyben ikivanhat pikkukoneet ei pysy kiitoradalla. Flybehan operoi noita Finnairin reittejä maakuntakentiltä. Itse olin mukana sellaisella Flyben lennolla Helsingistä Vaasaan kun yhtäkkiä happinaamarit putos koneen katosta vaikka konetta vasta käynnistettiin. Se riitti mulle enkä lennä enää Flybella.
[/quote]
Flyben koneet on kyllä tuoreemmasta päästä (ovat entisiä Finncomin koneita)
joten ainakaan koneiden iästä turvallisuus ei ole kiinni.
Nämä pienet potkurikoneet on yllättävän hyviä, tilavat istuimet eikä se melukaan juuri poikkea suihkukoneesta.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:35"]
Käytiin Ruotsissa Kolmårdenissa ja lennettiin flybeellä. Hyvä matka, mutta olihan se lentokone pieni. Kun oli istuttu jo paikalleen piti vielä vaihtaa paikkoja että paino jakautuu tasaisesti koneessa.
[/quote]
heh, palsta mammojen läskit vaikuttaa jo istuinpaikkoihinkin koneissa!
Eikös se ollut Seinäjoella kun kone pisti palasiksi kiitoradan valot?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:35"]
[/quote]
Tätä nyt tapahtuu isommissakin koneissa jos matkustajat on sijoitettu/sijoittuneet epätasaisesti ja kuormakin lastattu tiettyyn osaan konetta. Tätä tapahtuu varsinkin puolityhjillä lennoilla ja muillakin yhtiöillä.
Lensin hiljattain Flyben koneella Suomen sisäisen lennon. Muuta valitettavaa ei ole kuin heidän nettisivujensa tökkiminen. Meni reilusti yli tunti varauksen tekemiseen ja paikkaa en saanut ollenkaan. Siinä oli toki joku kohta "varaa paikat" tms. mutta ohjelma heitti vaan aina jonnekin alkuun.
Lippua ei saanut, vain varausnumeron ja kentällä sitten virkailija joutui soittamaan jonnekin muualle varmistaakseen, että kaikki on ok. En ilmeisesti ollut itse tehnyt mitään virhettä, koska tuo virkailija sanoi, että Flybe:llä on usein samanlaisia ongelmia.
Onko jollain muuten tarkempaa tietoa matkustajien siirtämisestä koneen sisällä tasapainon vuoksi? Tarkoitan lähinnä sitä, että kuinka pienestä se oikein on kiinni. Minä painan 45 kg, ja lentoemäntä ei kerran olisi halunnut minun vaihtavan paikkaa kaksi riviä edemmäs. Kone oli tosiaan puoityhjä, mutta jotenkin vaikea kuvitella, että minun painollani voisi olla mitään vaikutusta ison koneen vakauteen.
Korjaan, että istumapaikkoja ei siis saanut, vaikka muuten kyllä paikan koneeseen.
(12)
Paikkoja olen joutunut vaihtamaan mm. SAS:n Turku-Tukholma -reitillä, tuolloin myös matkatavaroita järjesteltiin uudelleen, osa tuotiin jopa koneeseen sisälle.
Pienemmissä konetyypeissä kyse on ihan rutiinitoimenpiteestä.
Ruotsiin ap menossa ja liput on jo joten kiitos vastaajille! Hyvillä mielin matkalle menossa :)
Velejni kävi sillä just Suomessa. Kehui lentoyhtiötä, ei ongelmia.