Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika ei kävele vieläkään. Ikää on 1 v. 6 kk.

Vierailija
14.08.2013 |

Muuten on kehittynyt normaalisti. Sanoo pari sanaa, syö itse, juo mukista, leikkii autoleikkejä keskittyneesti jne. Mutta konttaa vaan. Onko syytä olla huolissaan? Koko ajan mietin kaverin 8 kk vauvaa, joka lähti jo kävelemään. Neuvolasta sanottiin että odotetaan vielä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lapsesi kiinnostunut liikkumisesta ennen konttaamista? Ryömikö? Itsellä 11kk ikäinen poika, joka ei vielä ryömi saati konttaa. Ei tunnu olevan yhtään kiinnostunut lähtemään liikkeelle ja sekös äitiä huolettaa... Istuallaan leikkii, mutta vihaa mahallaan oloa.

Vierailija
2/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo edellinen tarkoitettu siis 4:lle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi muuten "laiska" fyysisesti? Meillä on ollut tosi vilkkaat lapset ja kävellyt nuorena. Sen sijaan serkkuni oli tosi laiska jo lapsena ja mielummin vaan istuskeli räpläten leluja. Oppi kävelemään joskus 1,5-vuotiaana, kun mummukin oli kuulemma jo ihan kauhuissaan ja varma, että on joku vamma. No, nyt tuo serkku on yli 30-vuotias ja edelleen sellainen "vätys" eli lapsesta vältellyt kaikkea fyysistä ja mielummin esimerkiksi luki lapsena kuin juoksi ulkona. Siis fyysisesti normaali, mutta laiska. Sitten taas ko. tyyppi on väitellyt matematiikasta, joten älyssä ei ole puutteita...:)

Vierailija
4/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen lähti 11 kk:na kävelemään, veljeni lapsi puolestaan lähti 1,5 kk:n ikäisenä. Joten turhaan stressaat, kaikki eivät kehity samalla tahdilla, eikä mun mielestä ole mikään kiirekään. Olihan se hienoa, kun käveli alle vuoden ikäisenä, mutta kyllä sitä vauhtia oli aivan liikaa, verrattuna siihen järkeen. Kolhuja sattui vähän väliä, ja koko ajan piti vahdata. Joten ei se aikaisin kävelemään lähtö välttämättä aina mikään hyvä juttu ole. Kärsivällisyyttä!

Vierailija
5/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 1,5 vuoden ikäisenä. Ei kuukauden.

Vierailija
6/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni sai pahan hapenvajauksen synnytyksessä. Olin tietysti tosi huolissani kaikesta kehittymisestä. Aika pienenä (alle 1v ) lääkäri testasi jotain...ehkä kävely refleksiä tms. ja sanoi, että lapsi oppii kävelemään. Eli kyllä neuvolassa varmaan olisi jo joku haju, jos lapsi ei oppisi kävelemään.

Vierailija
7/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika nyt 1,3 vuotta ja ei vielä kävele vaikka alkoi konttaamaan  6:den kuukauden  ikäisenä sanoinkin hänelle juuri että olet kontanut puolet  elämästäsi että eikö olisi  aika jo kävellä mutta jotenkin se uskallus puuttuu, kun tuki  loppuu niin äkkiä kontalleen. mutta ei  kiirettä  :)

Vierailija
8/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile! Meillä lähti poika konttaamaan 14 kk ikäisenä ja kävelemään 1 v 7 kk ikäisenä. Nyt ikää 2 v 8 kk ja ehtii juosta joka paikkaan! Oli ehkä aina vähän lihasjäntevyydeltään pehmeä ja muutenkin rauhallinen, joten kävely sitten otti aikansa. Muuten normisti kehittynyt, puhuu paljon. Saatiin kyllä lähete fysioterapeutille 8 kk tienoilla, kun oli niin laiskanlainen ja pehmeä. Fysioterapiasta oli apua, sai ohjeita kotiin ja positiivista palautetta, ku  itseä epäilytti. Voisitteko itse pyytää päästä fysioterapeutin arvioon?

Vierailija
9/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta on raja. Silloin pitää ruveta tutkimaan. Näin sanoi meidän neuvola.

Vierailija
10/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin hän lähti konttaamaan? Tiedän muutaman lapsen, jotka ovat kävelleet vasta lähempänä 2 ikävuotta. Pitkältähän se odottaminen tuntuu.

Vierailija
11/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla oli kanssa poika, joka oli tosi iso jo syntyessään. En tiedä oliko sillä mitään tekemistä asian kanssa - jotenkin olen aina mielessäni mieltänyt jonkitasoisen yhtäläisyyden. Lapsi alkoi kävelemään vasta 18-kuisena. Mä luulen, että se on paljon myös lapsen tempperamentista kiinni. Jos ei oo kiire mihinkään ni mitäs sitä nyt suotta kaatuilemaan. Se voi olla, että teidän veijari kun nousee jaloilleen ni lähtee saman tien juoksemaan ja jättää sen kaatuilu-harjoitteluvaiheen kokonaan välistä.

Vierailija
12/12 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni lähti kävelemään 1v 7kk iässä. Konttaamaan lähti 13 kk. Siitä pikku hiljaa nousi seisomaan tukea vasten ja kävelemään tukea vasten. Tuota tukea vasten kävelyä oli aika pitkään koska uskallusta ei ollut. Lapsi ei pitänyt taaperokärryn pukkaamisesta. Kävelytyksestäkään ei pitänyt vaan vajosi heti polvilleen. Minusta lapsesi on normaali, ei mitään hätää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän