Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätä/ tulla toimeen narsistinen esimiehen kanssa?

Vierailija
13.08.2020 |

Otsikossa kysymys. Hankala esimies, narsku? Savustanut ihmisiä ulos yms. Turha sanoa että laitonta yms tai pitää valittaa sen esimiehelle kun tällä on ylempien "siunaus" toiminnalleen.
En ala "haastamaan" kun siitä.koituu vain ongelmia. Haluan vain pitää työpaikkansa, mutta siten että pomo jättää minut rauhaan
Vinkkejä joltain, joka samassa tilanteessa BV ollut ja selvinnyt!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10 vuotta narsistisen esimiehen alaisena. Työntekijöitä lähti, kun eivät kestäneet. Muutama mukautuja, kuten minä jäi. En väittänyt vastaan, olin näkymätön ja kuulumaton. Hoidin perustyön ja muuten yritin olla mahdollisimman vähän tekemisissä tyypin kanssa. Näyttelin iloista ja vähän tyhmää kun nähtiin. Työkaverien kanssa puhuttiin tilanteesta, tajuttiin kaikki, mistä on kyse. Ylempi esimies tiesi myös tilanteen, muttei lähtenyt avoimeen konfliktiin, katsoi läpi sormien. Esimies eläköityi, sen odotuksen voimalla jaksoin. Mutta hinta oli kova. Ahdisti mennä töihin, tarvitsin lopulta terapiaa ja lääkkeitä tueksi, jotta jaksaisin käydä töissä. Sairas tilannehan se oli ja sairas työyhteisö. Nyt jälkikäteen ajateltuna oli ihan hullua toimia noin, mutta mulla ei ollut kovin paljon valinnanvaraa. Nyt voi mennä töihin ilman terapioita ja lääkkeitä. Ilmapiiri on ihan toisenlainen. Mun selviytymiskeino oli muuttua harmittomaksi ja näkymättömäksi, mutta kaikille ei tämä tyyli sovi, eikä se ole kyllä kovin hyvä ratkaisu jos tilanne jatkuu pitkään.

Vierailija
2/4 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla työpaikkaa.

Muutoin niin olemalla niin hajuton ja mauton kuin vain voit. Ei mitään mielipiteitä kannata sanoa, ei hymyillä kuin korkeintaan kohteliaasti, älä puhu mitään, älä katso päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ja raportoi syy muuallekin kuin asian siunaaville esimiehille.

Vierailija
4/4 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtamalla työpaikkaa.

Muutoin niin olemalla niin hajuton ja mauton kuin vain voit. Ei mitään mielipiteitä kannata sanoa, ei hymyillä kuin korkeintaan kohteliaasti, älä puhu mitään, älä katso päin.

Ed. oikea tapa toimia, hoitaa hommat hyvin ja olla muuten näkymätön.

Itse mokasin uuden, nuoren, ylikoulutetun esimiehen kanssa. Olin saanut palkassa ns. "hyvänmiehen lisää", lisäksi monta kertaa äänestetty osaston parhaaksi bonuksella.

Olin liian aloitteellinen, liian toimelias, mikä nähtävästi ärsytti uutta esimiestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi