Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roskaruuasta terveellisempää.

Vierailija
14.08.2013 |

Miten itse tekisit hampparista ja ranskalaisista terveellisemmän version? Vinkkejä, alkaa olla itsellä ideat lopussa. Meillä nuori haluaa että teemme välillä viikonloppuisin itse hamppariateriat mutta pitäisi olla terveellisempää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin 23

Vierailija
22/29 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tykätään hamppareista vähän liikaakin joten tehdään nykyään vain ruishamppareita. Pihvit tehdään itse ja väliin reilusti salaattia, kurkkua, tomaattia, sipulia ym. Itse olen laihiksella ja tämä pari kertaa kuussa syötävä hamppari ateria ei kyllä vaakaa liikauta. Muuten me syödään terveellisesti paljon kasviksia yms. Käytetään muuten vielä majoneesiakin hamppareihin, itse tehtynä sekin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat uunissa kypsennetyn bataatin maistumaan upporasvassa paistetulta ranskisperunalta ja ruisleivän hampurilaisleivältä, niin myönnän: olet todellakin parempi maustamaan ruokia kuin minä :DD

Niin...bataatissa on makua, peruna ei maistu kuin suolatulle pahville.

Vierailija
24/29 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton pihvi? Mahtaa maistua pahville!

Vierailija
25/29 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ranskalaiset edes ole kovin epäterveellisiä, ei edes rasva jos sen valitsee oikein. Epäterveellisintä tuossa ateriassa on vehnä.

Vierailija
26/29 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskikset voi vaihtaa bataattiranskiksiin. Hampparisämpylät vaikka ruisleipää (tai jos ei kelpaa niin edes vähän runsaskuituisempaa sämpylää) ja sitten se pihvi. Ei mitään valmiita jauhelihapihvejä vaan joko ihan kunnon 100% naudanlihaa oleva jauhettu pihvi tai sitten kokolihapihvi. Tai kanaa. Runsaasti salaattia jne. väliin.

Vierailija
27/29 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylät helev...in, nautasikapihvi,joka on paistettu kunnon rasvassa, riittävästi kasviksia ja kunnon kermainen kastike. Potut voi syöttää koiralle.

Vierailija
28/29 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 09:10"]

Sämpylät helev...in, nautasikapihvi,joka on paistettu kunnon rasvassa, riittävästi kasviksia ja kunnon kermainen kastike. Potut voi syöttää koiralle.

[/quote]

Ja milläköhän kriteerillä tuo on hampurilaisateria?

Voisi vastata kysymykseen eikä tuputtaa jotain ällörasvaista karppiruokaa sellaiselle, joka ei sitä tarvitse eikä halua.

Vierailija
29/29 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kotona tehty hamppari mitään roskaruokaa ole. Kokojyvä sämpylä (syödäänhän sitä leipää ruuan kanssa muutenkin), kunnon itse tehty jauhelihapihvi, väliin kurkkua ja tomaattia ja maustettua kermaviiliä.

Perunat paloitellaan lohkoiksi ja lisää mausteita ja hieman öljyä ja uunipellille. 220-250 astetta. kääntele välillä. Ja jos lisäsit paljon rasvaa käytä perunat ensin talouspaperin päällä ennen kuin laitat lautaselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi