Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymyileekö/nauraako teidän koirat?

Vierailija
13.08.2013 |

Mulla on ollut elämäni aikana neljä koiraa. Eka koiraa en niin enää muista (tulie meille, kun olin tokalla tai kolmannella) ja tuo jäi pari vuotiaana rekan alle. Mutta ei tuo kyllä hymyillyt eikä tuo meidän toinen koirakaan, en ainakaan muista, vaikka tuo eli 12,5 vuotiaaksi.

Ensimmäinen oma koirani kyllä hymyili, laittoi huulet sillä tavalla hassusti. Koira tuli mulle aikuisena kodinvaihtajana ja meni hetki ennen kun hoksasin mitä koira hommaa.

Nykyinen koira täyttää huomenna vuoden ja tuo selvästi hymyilee/nauraa. Nostaa huulet ja välillä hampaiden kärjetkin saattavat näkyä. Ja välillä hymy tuntuu ulottuvat suun pielestä suun pieleen ja välillä tuolla on ns. toispuoleinen virne eli nostaa vaan toisen puolen huulta ylös :D

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vinttikoirat nauravat kyllä niin että etuhampaat näkyvät hiukan ja suupielet kääntyvät iloisesti ylöspäin. Se on niiden erityinen rotuominaisuus, jonka tietämättömät sekoittavat usein irvistelyyn ja vihaisuuteen, mutta vinttis ilmaisee sillä nimenomaan iloa vähän niin kuin ihminenkin. Esiintyy ainakin afgaaneilla ja borzoilla.

Vierailija
2/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koirani hymyilee, siis paljastaa etuhampaansa. Ele on alistumista kuvaava, eroaa vihaisesta irvistyksestä siten, että häntä heiluu hulluna ja koko koira kiemurtelee. Koirani hymyilee kaikille ihmisille, joista se tykkää. Kerran yks mies pelästyi kadulla, kun koira jostain syystä ihastui tähän. Miekkonen luuli, että pikkuinen koirani irvistelee vihaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hymyilee. Toisella on usein toispuoleinen hymy. hymyilyä tapahtuu sen verran usein, ettei se voi olla sattumaa. Ja tilanteet ovat koiran kannalta positiivisia. 

Vierailija
4/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hymyilee ja rotuna on Coton de Tulear.

Vierailija
5/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän chihuahua hymyilee myös. Kasvattaja mainitsi siitä jo ostohetkellä, koska ei kuulemma ole niin kovin yleistä tuolla rodulla. Näyttää äärettömän hassulta :)

Vierailija
6/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hymyillään kanssa. Shetlanninlammaskoira kyseessä. Varsinkin rapsuttaessa nostaa toisen suupielen ylös ja hymyilee vinottain.

Vierailija
7/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu pari sekarotuista suomenpystykorvaa, jotka ei hymyilly. Sitten oli yks sekarotuinen saksanpaimenkoiran näköinen ja se hymyilI. Tuo oli kyllä muutenki selvästi viksumpi, osas avata ovia varsin näppärästi jne. 

Vierailija
8/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! :)

Vierailija
9/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hymyilee tolleri :)

Vierailija
10/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun labradorin noutaja hymyilee aina kun joku tulee vierailemaan. ja silloin jos on tehnyt jotain mita ei saisi. se on hassua..

Vierailija
11/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nuo koirat on ollut:

1. Borsku

2. Borsku X suomenpystis (ei varmaan tartte kertoo kuka oli isukki???)

3. enkkusprinkku-beagle

4. husky-ajokoira-labbis

Ehtipä tuo kakara pelästyttää yhden kaverin. Olin pari viikonloppua sitten auttamassa kaverien juhlien järkkäämisessä ja menin jo perjantaina auttamaan. Toiset kaverit tulivat sitten pe illalla ja koira oli ovella vastassa. Kaveri oli avannut ulko-oven, kun väliovi oli alkanut raoittumaan ja iso musta koira tulee vastaan ja alkaa "irvistämään". Kaveri oli ruvennut siinä kelaamaan, että "Maija" ei oo kertonu, et ne on hankkinut uuden koiran ja kukas tää on. Ja onkohan tää vihainen, kun se irvistää mulle. Pitäiskö peruuttaa ovesta ulos? Vai mitä pitäs tehä.

No ei sitten ollut mennyt kuin minuutti, kun koiran häntä oli alkanut huiskaamaan ja se oli mennyt tökkäämään kuonolla ja naamalle leviää LEVEÄ virne.

Koira siis on sellainen, että tykkää ottaa kontaktia vieraisiin ja jos joku vaan jaksaa silittää, niin tuo on kaikkien kaveri.

ap

Vierailija
12/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, 11. Mun koira tekee välillä niin, että tulee "ilmoittamaan" konnuuksistaan mulle. Naamalla on puoli virne ja häntä terhakkaasti pystyssä ja koira tepsuttelee sinne huoneeseen, missä "tuhot" on :D

ap

Vierailija
13/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei osaa hymyillä, tai siis vastata hymyyn. Se on rauhoitteleva ele. 

Vierailija
15/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 22:38"]

[/quote]

Meneppäs sä päteilijä muualle! Tämä ei ole sulle tarmoitettu!

Vierailija
16/16 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 22:38"]

[/quote]

Meneppäs sä päteilijä muualle! Tämä ei ole sulle tarmoitettu!

[/quote]

No sun ainakin varmaan kannattais opetella hymyilemään! ::D