Hyvä asuinalue Vantaalla/lähellä
Eli hakusessa meille sopiva asuinalue, emme ole asuneet pääkaupunkiseudulla, joten kaikki kommentit olisivat tervetulleita. Mies käy Helsingin keskustassa töissä ja minulla alkaa työt Helsinki-vantaan lentokentällä, joten kulkuyhteydet näihin pitäisi olla hyvät. Haussa on mieluiten omakotitalo, myös rivi/paritalo kävisi. Kerrostaloa ei. Ja hinnasta, lainaa saadaan varmasti, kun ihan ok tienataan. Mutta ei varmaan yli 500 000euron taloa kuitenkaan. Mieluiten siis n. 350-400 000e. Mutta tämä on niin talokohtaista. Eli haluaisimme siis hyvien kulkuyhteyksien päästä omakotitalon.
Lisäksi kaipaisin tietoa perhepäivähoitajista vantaalla. Yritin netistä etsiä tietoa, mutten löytänyt esim listaa yksityisistä perhepäivähoitajista.
Palveluiden läheisyys olisi pop, koska meillä ei ole autoa. Mielellään siis julkisilla nämä yhteyden Helsinki-Vantaalle ja Helsinkiin olisi. :) Mahdottomasti kiitoksia kaikille ketkä osaisivat neuvoa asiassa. :)
Kommentit (45)
Mä asun Kartanonkoskella, ja olen viihtynyrt siellä jo 10 vuotta. Rauhallsita ja mukavaa seutua, luonto lähellä, liikenneyhteydet mielestäni ihan hyvät ja Jumbon ja Tammiston kaupat lähellä. Omakotitaloja ei juuri ole, ja ne on kalliita, mutta rivareita löytyy. Koulutkin uusia ja hyviä. Tammisto on kanssa ihan kiva alue.
Perinteisesti länsipuoli on parempaa ja arvostetumpaa, ei voi edes puhua samana päivänä kuin idästä. Siellä riittää ongelmia.
Sellaiset alueet kuin Hämeenkylä, Hämevaara ja Linnainen..ihania rauhallisia okt-alueita, Helsingin keskustaan noin 15km matka ei päätä huimaa, en käytä bussia mutta ainakin aikaisemmin oli suora yhteys lentokentälle. Maahanmuuttajia ei ainakaan meidän alueella ole nähty yhtäkään 30 vuoden aikana, kertoo perimätieto. Taloja on saanut ainakin toistaiseksi kohtuuhinnalla, hintahaitarisi alapään hinnoilla! Eikä näy poliisiautoja kun ei tapahdu pahemmin pahoja, eikä ole paljon ovia tarvinnut lukita!
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 23:28"]
Maahanmuuttajat eivät muuten häiritse, mutta lapsen kouluun haluaisin sitten tulevaisuudessa, että luokassa ei olisi liikaa mamuja, koska opettajan voimavarat menevät pitkälti heidän opettamiseen.
[/quote]
Tähän haluaisin kommentoida sen verran, että ei se välttämättä aina ole niin, että mamut vievät opettajan ajan. Meidän lapsen luokalla (täällä Vantaallapa hyvinkin) n. kolmasosa oppilaista on maahanmuuttajataustaisia. Kaikki puhuvat täydellistä suomea, ovat käyneet koulun ekaluokasta alkaen Suomessa eivätkä tietääkseni vaadi minkäänlaista erityishuomiota. Mm. luokan paras oppilas on yksi näistä maahanmuuttajista. Opettajan aika menee ihan näiden perussuomalaisten pellavapäiden kaitsemiseen.
Toki jossain muualla tilanne voi olla toinen, mutta ei voi yleistää, että maahanmuuttajat vievät aina kaiken opettajan ajan.
Minä asun Martinlaaksossa ja pidän paljon tästä alueesta, omasta mielestäni Vantaan mukavin kaupunginosa (ja tämä on sitten minun mielipiteeni, joten kukaan ei voi sanoa, että olisin jotenkin väärässä). Hyvät kulkuyhteydet Helsinkiin ja kaupat löytyvät läheltä, Myyrmanniin matkaa n. 1,5 km.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 20:57"]
Kannistosta/Kivistöstä on kyllä hyvä bussiyhteys Helsinkiin ja kehäkolmosella pysäkki vaihtoa varten jos itä-länsisuunnassa pitää päästä kulkemaan. Emme tarvitse autoa käytännössä ollenkaan. Tammiston ja Jumbon palvelut kohtuullisen lähellä bussimatkan varrella, alueella on kyllä kauppakin, vuoden-parin päästä valmistuva kehärata puolestaan tuo alueelle tosi hyvät palvelut ja nopean junan lentokentän/helsingin suuntaan.
Suosittelen, me tykkäämme kovasti alueesta.
[/quote]
Tuo bussiyhteys keskustaan kestää tunnin ja busseja menee harvoin. Jumbon saavuttaminen bussilla edellyttää vaihtoa ja yhteydet ei todellakaan ole hyvät.