Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Olisiko miehesi valmis jäämään vuodeksi kotiin

Vierailija
13.08.2013 |

lapsen/vauvan kanssa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollutkin. 

Vierailija
2/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli valmis jäämään puoleksi vuodeksi, ja jäikin. Mutta vuosi voisi olla hankalampi paikka. Mies kyllä jäisi, tykkää olla lasten kanssa, mutta emme taitaisi uskaltaa ottaa riskiä työpaikan suhteen. Mies on liike-elämässä alalla, jolla ei yhtä korkeassa asemassa olevien naistenkaan ole tapana olla kovin monta kuukautta äitiysvapaalla ja miesten kohdalla se on erittäin poikkeuksellista. Mies sai kovasti arvostelua osakseen tuon puolen vuoden hoitovapaan takia ja varmasti se vaikutti negatiivisesti hänen urakehitykseensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi, ja taloudellisestikin olisi mahdollista

Vierailija
4/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valmis ja joutuukin jäädä kun minulla opinnot kesken. 

Vierailija
5/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todellakin!

Vierailija
6/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, oltiin molemmat oma osuutemme kotihoidontuella.

Vierailija
7/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni oli lasten kanssa kotona 8 vuotta.

Mutta se oli silloin ennen vanhaan aikaan, viime vuosisadalla kun se oli vielä uusi juttu eli 1990-luvulla.

Minusta on todella kummallista että vielä nyt 20 vuotta myöhemmin kotiin lasten kanssa jäävää miestä pidetään jotenkin kummajaisena. Tavallinen äijä tuokin on, kuten erään tutkimuksen mukaan useimmat muutkin hoitovapaalle jääneet miehet. Se vaan sattui sopimaan heidän elämäntilanteeseen.

Vierailija
8/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lyhyemmäksi aikaa kyllä.

Vierailija
9/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi. Kolme päivää piti isyyslomaa ja kaksi viikkoa isäkuukautta.

Vierailija
10/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut yli vuoden esikoisesta, ja kakkosesta meinasi olla 1.5 v. On korkeasti koulutettu ja hänellä on jonkinlainen "ura" myös, kuten kyllä minullakin. 8 on kyllä oikeassa siinä, että tuo kummastelu on kummallista, mutta toisaalta miesten jääminen kotiin on vieläkin valitettavasti todella harvinaista.

Vierailija
11/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli valmis jäämään ja jäi 10 vuotta sitten. Kovasti sai ihmettelyä osakseen vielä silloinkin.

Vierailija
12/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisi heti jos olisi taloudellisesti mahdollista, inhoaa työtään ja tykkää olla poikien kanssa. Jos mä saisin hyvän työpaikan että lainat tulis maksettua, mies vois jäädä vuorotteluvapaalle.

Vierailija
13/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän miehillä muita kuin taloudellisia syitä olla jäämättä kotiin?

Vierailija
14/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut 9kk ensimmäisen ja 14kk toisen kanssa. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa joka pitäisi vain esim. 3 viikkoa tai isäkuukauden. Pitää sitoutua lapsiin ja perheeseen, näyttää se ja olla hieman sosiaalista ja taloudellista riippumattomuutta.

Vierailija
15/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi. Jos siis syy olisi vain se vauva.

Vierailija
16/41 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti olisi, jos tienaisimme kummatkin yhtä paljon. Meillä mies tienaa kuitenkin yli kolme kertaa enemmän kuin minä, joten tuskin hän suostuisi sinnittelemään kotona minun tuloillani.

Vierailija
17/41 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän aikoo olla kotona vauvan kanssa vuoden verran. Itse olen nyt vauvan ensimmäisen vuoden jo ihan imetyksenkin takia, mies on sitten minun jälkeeni vuoden ajan kotihoidontuella. Oikein odottaa sitä jo, vauva on kietonut hänet jo täysin pikkusormensa ympäri. On ihan tavallinen peruspalkkainen duunari.

Vierailija
18/41 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 19:25"]

lapsen/vauvan kanssa?

[/quote]

Juu olisi ja on ollutkin vuoden hoitovapaalla. Tosin se ikävystyi niin pahasti, että pisti pystyyn oman firman jota hoiteli kotoa käsin lapsia hoitaessaan. Ei sitten enää mennytkään työpaikkaansa takaisin, vaan jättäytyi yrittäjäksi.

Vierailija
19/41 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti ja heti, kun vaan joku maksaa.

Vierailija
20/41 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sitten naiselle maksaa kun se jää kotiin? Eikös miehen kotiin jäädessä pitäisi ihan samaan tyyliin elää enemmän vaimon palkkatuloilla, säästöillä/vauvavelalla ja kulutuksesta tinkimällä? Tuo taloudelliset syyt on niin itsensä (tai lähinnä lapsensa ja kumppaninsa) pettämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan