Pärjäisitkö 3vrk kaupunkiloman pelkällä 8kg käsimatkatavaralla?
Sinänsä kyllä varmaan riittäis tavaroille mutta sitten kuitenkin löytyis kaikkea kivaa osteltavaa ja tuliaisia ja painorajat paukkuis..
Lähdetään perjantaina Riikaan ja mietin tässä ottaisinko kuitenkin ruumaan menevän laukun mukaan.Onko siellä edes mitään kivaa shoppailtavaa?
Kommentit (30)
Käsimatkatavaroissa on tuo rajoite mutta ruumaan menevissä laukuissa ei rajoitetta ole.
"Vierailija13.08.2013 klo 19:40
Mitä ihmeen järkeä on raahata mukanaan shampoota ja suihkushampoota edes pikkuputeleissa muutaman päivän reissulle, kun hotellissa niitä on kylpyhuoneessa?
En tiedä mitä ap muuten sekoilee, kyllähän ruumaan saa viedä koko repertuaarin nesteitä ja hiuslakkoja..
Saa, mutta max 100 ml pulloissa ja kaikkien on mahduttava 1l pussiin. Siis käsimatkatavaralaukkya kohti, osan voi laittaa miehen tavaroihin."
Ruumaan meneviä nesteitä yms. ei todellakaan tarvitse mahduttaa mihinkään pusseihin. Et taida nyt erottaa toisistaan ruumaa ja matkustamoa toisistaan. On se vaan joillekin vaikeaa, lentomatkustaminen :D
Ap vamaan sekosi sanoissaan ja tarkoitti matkustamoa, kun puhui ruumasta. Mutta minä käytän kaikkia mahdollisia hoitotuotteita ja meikkejä, ja silti saan kaiken hyvin mahtumaan litran pussiin. Pakkaan pieniin näyte- ym. rasioihin.Tarvittaessa sekin auttaa, että miehellä ei ole kuin huulikiilto ja deodorantti, joten hänen kiintiössään on tilaa.
Mä raahaan kaikki pesuaineet mukana, koska olen allerginen hajusteille. Itse shoppailen aina sen verran etten todellakaan pärjäisi vain käsimatkatavaroilla.
Pärjää ihan hyvin pienillä matkatavaroilla. Olimme kesäkuussa Lontoossa 3 vrk balticin lennoilla. Mulla oli myös olkalaukku (lähes kaikilla naisilla ja osalla miehistäkin oli) repun lisäksi, meni sellaisenaan. Tehkää lähtöselvitykset netissä, ketään ei kiinnosta laukut siinä vaiheessa, kun menette portille. Lennettiin Riikan kautta mekin. Ostin tuliaisiakin ja pakkasin tiiviisti reppuun. Hygieniatarvikkeita ostin halvalla Lontoosta ja jätin jälkeeni. Silläkin säästi tilaa.
Kevyesti pärjäisin. Riiasta nyt ei juuri muuta voi ostaa kuin kenkiä.
ja aina voi postittaa
Mä otan lyhyille reissuille ainoastaan käsimatkatavarat. "Nesteisiin" menee ripsiväri, huulikiilto ja deodorantti. Paikan päältä ostan esim. Body Shopista tai vastaavasta matkakoon pakkaukset shampoota ja suihkusaippuaa - tai käytän niitä hotellin tuotteita.
Vaatteita pakkaan mukaan hyvin vähän: painavimmat päälle eikä mitään kenkäarsenaalia mukaan. Kaksilla kengillä pärjää aivan hyvin. Vaatteet sellaista materiaalia, että niitä ei tarvitse silittää ja kuivuvat nopeasti. Pikkuhousuja muutamat - ja pari pussia käsipyykkipulveria mukaan. Pikkupyykit on helppo pestä ja kuivata hotellin kylpyhuoneessa eikä tunkkaista pyykkiä tarvitse raahata mukana.
OT:
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 20:07"]
Ap vamaan sekosi sanoissaan ja tarkoitti matkustamoa, kun puhui ruumasta. Mutta minä käytän kaikkia mahdollisia hoitotuotteita ja meikkejä, ja silti saan kaiken hyvin mahtumaan litran pussiin. Pakkaan pieniin näyte- ym. rasioihin.Tarvittaessa sekin auttaa, että miehellä ei ole kuin huulikiilto ja deodorantti, joten hänen kiintiössään on tilaa.
[/quote]
Huulikiilto?!? :D Minkä merkkistä hän käyttää? Voi kun munki mies!
Oma ennätys on neljän viikon reissu 4 kg käsimatkatavaralla. Vähän tuli ostettua jotain, mutta kyllä kaikki silti päälle ja yhteen kassiin mahtui. Muutenkin toki matkustetaan kevyesti.
Aika monesti on nykyään hotelleissa suihkushampoo, joka tarkoitettu kropalle ja hiuksille eikä lainkaan hoitoainetta; ei kiitos minun hiuksille. Siksi pienet matkakoot käteviä ja voin ottaa kampaamoshampoon ja -hoitoaineen mukaan.