Brittihuumori vai jenkkihuumori?
Huumorintajuttomuus ketjusta tuli mieleen. Kumpi teitä viihdyttää enemmän?
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 14:36"]
Onko jenkkilästä koskaan tullut yhtäkään hyvää sitcom -sarjaa? Eli vastaan britti.
[/quote]
Sanooko Seinfeld mitään?
[/quote]
Mulle se sanoo, että surkea sarja. Olen yrittänyt kattoa useamman kerran ylistyksestä johtuen, mutta se ei vaan iske mitenkään päin.
Brittihuumori on ihan ampiaisen polvet. Miehet pääsääntöisesti tuntuu pitävän jenkkihuumorista enemmän.
[/quote]
Seinfeld on BTW valittu Jenkeissä kaikkien aikojen parhaaksi komediasarjaksi lukuisien tahojen osalta, joten monet pitävät siitä, kuten minäkin. Lisäksi suositun IMDB:n käyttäjien arvioiden mukaan (joita on kymmeniä tuhansia) Seinfeld on rankattu ykköseksi.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 15:11"]
Onko jenkkilästä koskaan tullut yhtäkään hyvää sitcom -sarjaa? Eli vastaan britti.
[/quote]
Sanooko Seinfeld mitään?
[/quote]
Mulle se sanoo, että surkea sarja. Olen yrittänyt kattoa useamman kerran ylistyksestä johtuen, mutta se ei vaan iske mitenkään päin.
Brittihuumori on ihan ampiaisen polvet. Miehet pääsääntöisesti tuntuu pitävän jenkkihuumorista enemmän.
[/quote]
Seinfeld on BTW valittu Jenkeissä kaikkien aikojen parhaaksi komediasarjaksi lukuisien tahojen osalta, joten monet pitävät siitä, kuten minäkin. Lisäksi suositun IMDB:n käyttäjien arvioiden mukaan (joita on kymmeniä tuhansia) Seinfeld on rankattu ykköseksi.
[/quote]
Jenkkisarja menestyy jenkeissä ja jenkkisivustolla. Pakko olla paras sarja ikinä. Minulle se kuitenkin on vain yliarvostetuin sarja ikinä. Moderni perhe on varmaan paras jenkkisarja, mutta siihen jääkin helmet sieltäpäin.
Minua harvat jenkkisarjat huvittaa, vaikka kyllähän niitäkin katsoo. Briteistä löytyy parempia esim. pokka pitää. Jenkkiläiset pilaa monen sarjan (varsinkin dekkarit) liiallisella ulkonäkökeskeisyydellä, englantilaiset on uskottavampia.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 15:11"]
[/quote]
Sanooko Seinfeld mitään?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jenkkisarja menestyy jenkeissä ja jenkkisivustolla. Pakko olla paras sarja ikinä. Minulle se kuitenkin on vain yliarvostetuin sarja ikinä. Moderni perhe on varmaan paras jenkkisarja, mutta siihen jääkin helmet sieltäpäin.
[/quote]
Paljoks sull on ikää? Saaks kysyä? 15 v.?
Kyllä mä tykkään molemmista, joskin brittihuumori puhuttelee varmaan enemmän. Hyvää, tai sanotaanko mun makuun sopivaa, jenkkihuumoria löytyy tuolta vaihtoehtoisemmalta leffapuolelta. Tykkään esim. Cohenin veljesten teoksista ja Charlie Kaufmanin käsikirjoittamista elokuvista.
TV-puolella jenkkilästä löytyy ainakin South Park, Frasier ja David Chapelle.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 15:28"]
Minua harvat jenkkisarjat huvittaa, vaikka kyllähän niitäkin katsoo. Briteistä löytyy parempia esim. pokka pitää. Jenkkiläiset pilaa monen sarjan (varsinkin dekkarit) liiallisella ulkonäkökeskeisyydellä, englantilaiset on uskottavampia.
[/quote]
Eurooppalaista (ei UK) laatukomediaa ei mikään voita. Se on taidetta suurella T:llä.
Britti, ehdottomasti! Jenkit ovat pilanneet monta hyvää komediasarjaa omilla versioillaan, eivät osaa edes kopioida onnistuneesti. Esim. Coupling-sarjan onnistuivat pilaamaan täysin.
Ei ole vaikea vastata: brittihuumori ehdottomasti!
Selvisikö nyt syy naisten "huonolle" huumorintajulle? Täällä selvä enemmistö arvostaa brittein huumoria. Siinä ei välttämättä Peep Shown faneja mitkään Seinfieldit tai Woody Allenit naurata.
Britti, koska se on kuivempaa, synkempää ja vähemmän alleviivaavaa kuin jenkki.
Jenkeistä tulee kyllä hyvää kreisi- ja kakkahuumoria (joo, mulle uppoaa monenlainen huumori) kuten South Park ja Simpsonit (joissa toki kummassakin älyllinen tasonsa).
Makunsa kullakin. Paljon kehuttua Seinfeldiä en tajua. Se tunnari (bassodoingdäyng) on ihan kamala!
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 15:52"]
Britti, koska se on kuivempaa, synkempää ja vähemmän alleviivaavaa kuin jenkki.
Jenkeistä tulee kyllä hyvää kreisi- ja kakkahuumoria (joo, mulle uppoaa monenlainen huumori) kuten South Park ja Simpsonit (joissa toki kummassakin älyllinen tasonsa).
Makunsa kullakin. Paljon kehuttua Seinfeldiä en tajua. Se tunnari (bassodoingdäyng) on ihan kamala!
[/quote]
Tuntuu, että kun aikuinen sanoo pitävänsä South Parkista, saa vastaansa hiljaisuuden... Sehän on tosi ajankohtainen ohjelma, koska jaksot tehdän tyyliin viikossa, eikä tuontantokautta valmiiksi, kuten useimpien sarjojen kohdalla. En ole katsonut ihan uusimpia SP:n tuottiksia, mutta paljon olen sitä kuitenkin tuijottanut!
Mäkään en oo ikinä lämmennyt Seinfeldille, en osaa oikein sanoa miksi.
Brittihuumori on parhaimmillaan aivan mahtavaa. Jenkkihuumori on parhaimmillaankin jotenkin nolottavaa. Ne eivät osaa nauraa itselleen aidosti.
Richard Ayoade on lisäksi niin ihana, että jo yksin hänen ansiostaan brittituotannoille menee voitto. Garth Marenghi ja the IT Crowd, nuff said?
Olihan amerikkalaisillakin Bill Hicks.
Jenkkihuumori. Stand up etenkin, talk showt. Conan, David Chapelle, Frasier, Seinfeld, South Park, Moderni perhe, jotkut komedialeffat. Brittihuumori ei naurata, kyllä se sillä lailla huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 15:50"]
Selvisikö nyt syy naisten "huonolle" huumorintajulle? Täällä selvä enemmistö arvostaa brittein huumoria. Siinä ei välttämättä Peep Shown faneja mitkään Seinfieldit tai Woody Allenit naurata.
[/quote]
Tosi kattava ja edustava otos. Heh. Heh.
[/quote]
Sanooko Seinfeld mitään?
[/quote]
[/quote] Etta ihan "ampiaisen polvet"! Try again.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 15:50"]
[/quote]
Tosi kattava ja edustava otos. Heh. Heh.
[/quote]
Eikö olekkin? Vastaa melkein kahta kaveria ja yhtä kaimaa keneltä kysyttiin.
Mahdotonta vastata joko-tai, kun molemmissa on hyviä ja huonoja vaihtoehtoja. Tykkään esimerkiksi Frasierista ja South Parkista tosi paljon (tosin välillä South Park on ihan surkea, mutta ne hyvät jaksot onkin sitten aivan briljantteja). Toisaalta esimerkiksi Frendit on aivan kamala sarja, enkä ole koskaan pystynyt katsomaan siitä edes puolikasta jaksoa.
Brittisarjoista tykkään esimerkiksi Pikku-Britanniasta. Monty Python taas on mielestäni ihan yliarvostettu ja tuntuu siltä, että kaikkien itseään fiksuna pitävien ihmisten on "pakko" tykätä siitä. Muhun se ei ole koskaan iskenyt.
Vastaan sinulle ap, että tietenkin brittihuumori. Se on älykkäämpää kuin typerä jenkkikama.