Vauvan liikkeet vko 20? Apua!!
Hei ja kiitos jos viitsitte vastata!!
Huomenna on 20 raskausviikkoa täynnä. Tällä viikolla olen tuntenut todella voimakkaita liikkeitä, on vatsanahda muljahdellut hassusti yms. Eilen ja tänään ei kuitenkaan mitään tuntemuksia!! Ei millään!! Istukka on tuossa edessä ja joku tuttu sanoi ettävoi siitä johtua että mnyt en tune liikkeitä...
Pelko on suuri, että nyt vauvalle on sattunut jotain, alan olla kauhusta kankeana... Onko kokemuksia/tietoa??? t. Maituliini
Kommentit (5)
ettei niita kaikkia voi tuntea mitenkaan. Liikkeitahan kehotetaankin laskemaan vasta raskauden loppupuolella. Minakin huomaan vauvan liikkeita aika satunnaisesti, ja kiireisina paivina en valttamatta huomaa niita ollenkaan. (RV 22).
Se on todennäköisimmin kuitenkin turhaa :) Vauvat nyt liikkuvat tuossa vaiheessa vielä miten sattuu. Mulla vauvan liikkeet alkoivat tuntua jokapäiväsinä vasta 20+0 (ekat liikkeet tuntuivat 17+5). Pikkuinen on vielä niin pieni tuossa vaiheessa, että voi kääntyä potkimaan selän puolelle, jolloin äiti ei liikkeitä tunne.
Käy ihan oman mielenrauhasi vuoksi neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä huomenissa niin et ihan kauhusta kankeana siellä ole:)
Mukavaa kesän ja odotuksen jatkoa sinulle!
Toivottelee: Je_Ni 29+0
Näillä eväillä kestään maanantaiaamun neuvolaan asti... Mukavaa kun osasitte rauhoittaa mun mieltä! T. Maituliini
Eli ajattelin tulla kertomaan vielä tilanteen. kaikki hyvin :) !! Sydänäänet kuuluivat ihanasti neuvolassa! Olo on helpottunut. Mukavaa kesää kaikille muillekkin odottajille!! T. Maituliini
Noilla viikoilla liikkeiden tunteminen saattaa vielä olla satunnaista. Ja jos kerran istukka on edessä, niin sitä suuremmalla syyllä lepo vaan.
Saaga rv22 (ja liikkeitä tuntuu harvakseltaan vielä)