4 sisarusta
voiko teidän mielestänne lapset päästää keskenään kotipihaa kauemmaksi?heidän ikänsä ovat 12v.,9v.,5v.ja 4v.päivittäin näen nämä lapset n.kilsan päässä kotoota ja heidän pitää ylittää vilkasliikenteinen tie.ei noi nuorimmat ainakaan voi vielä olla niin valistuneita että ymmärtäisivät kävellä suojatien yli taikka varoa autoja.onhan se hyvä että ulkoilevat eivätkä kotona vaan istu,mut siltikin pelottaa heidän puolesta.eihän 12-vuotiaan kuulu lapsenvahti olla.ja tosiaan vanhempia en ole nähnyt koskaan ja lapset aamusta iltaan keskenään.tiedän tämän siksi koska itsekkin olen ollut koko kesän omien kakaroitteni kans ulkona.tää oli nyt tämmönen mun miete,mitä mieltä te ootte asiasta?
Kommentit (8)
Olen sitä mieltä, että suomen kieli voisi olla kaunis kieli, jos sitä ei tuhottaisi.
kai 12v.poika joskus voi katsoa pienempien perään,mut et joka päivä?kyl hänen itsekkin pitää saada leikkiä ja mennä kavereiden kans.-ap
minusta tuo ei ole hyvä juttu. 12v:n kuuluisi leikkiä omien kavereidensa kanssa, eikä vahtia 4v ja 5v pikkusisaruksia.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 11:34"]
kai 12v.poika joskus voi katsoa pienempien perään,mut et joka päivä?kyl hänen itsekkin pitää saada leikkiä ja mennä kavereiden kans.-ap
[/quote]
No ei kai niitä pikkusisaruksia nyt aamusta iltaan tarvitse vahtia sentään?
Mutta joitain tunteja päivässä on ihan ok.
Jos se vanhin vaikka ihan omastakin halustaan leikkii sisarustensa kanssa? Tuskin sitä nyt aseella uhaten laitetaan sisarusten kanssa leikkimään.
aika erikoinen 12v.lapsi jos haluaa aina leikkiä 4v.kanssa.ihailtavaa sisarrakkautta!-ap
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 11:44"]
aika erikoinen 12v.lapsi jos haluaa aina leikkiä 4v.kanssa.ihailtavaa sisarrakkautta!-ap
[/quote]
Eipä lapset muutenkaan aina saa kaikkea mitä haluavat.
Kyllä meillä ainakin isommat lapset on aina katsoneet pienempien perään koko taloyhtiössä.
Tuolla ne mennä viilettävät pienestä isoon eikä yksittäisiä tilanteita lukuunottamatta ole mitään ongelmia.
Totta kai voi päästää keskenään tuonikäiset, jos vaan isommat lapset osaa katsoa pienempien perään.
ja on ihan normaalia, että isommat lapset ovat pienempien vahtina, ei ne siitä rikki mene.