Voiko asunnon irtisanoa 8 kk jälkeen asumisesta?
Kommentit (12)
Voi irtisanoa mutta saatat joutua maksamaan irtisanomissakkoa riippuen mitä sopimuksessa sanotaan
Mitä väliä jos katsoo. Ite oon irtisanonut 4kk jälkeen
Voit jos toistaiseksi voimassaoleva soppari, ja tietyin varauksin myös määräaikaisessa. Pitäiskö tällaiset perusjutut kertoa aloituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Voit jos toistaiseksi voimassaoleva soppari, ja tietyin varauksin myös määräaikaisessa. Pitäiskö tällaiset perusjutut kertoa aloituksessa.
tai lukea allekirjoittamansa sopimus?
Olen irtisanonut ensimmäisen asumiskuukauden aikana kun talo paljastui sellaiseksi bilelaivaksi ettei pahemmasta tietoakaan.
Minä olen irtisanonut ennen kuin olen ehtinyt edes muuttaa.
Olen katsellut noita vuokrakämppäilmoituksia ja monessa mainitaan, että ensimmäinen mahdollinen irtisanominen on 11 kk sopimuksen voimaantulosta. Suosittelen katsomaan, mitä sopimuksessa lukee.
Aina voi irtisanoa. Allekirjoittamastasi sopimuksesta sitten riippuu sisältyykö ennenaikaiseen irtisanomiseen erityisiä sanktioita. Esimerkiksi velvollisuus maksaa vähintään X kuukauden vuokra.
Mitä väliä sillä on mitä vuokranantaja ajattelee? Voihan sitä hiukka veetuttaa ettiä uus vuokralainen, jos siis kyseessä yksityinen vuokranantaja. Itse olen muuttanut 3kk ja 7kk asumisen jälkeen. Tuon 3kk jälkeen muutin siksi kun rivarin seinät olivat aivan pahvia enkä jaksanut kuunnella yömyöhään naapurien kälkätystä. Molemmat tekivät töitä 12-20 (yrittäjiä olivat) ja nukkumaan menivät joskus 2-3 aikaan. Eivät siis mitään häiriköineet vaan puhuivat ihan normaalilla äänellä, mutta se kuulosti siltä kuin olisivat olleet samassa huoneessa.
Sitten tuon 7kk jälkeen muutin kun rivari yksiössä oli aivan älyttömän kylmä talvella ja sähkölasku oli taivaissa. Ikivanhat tehottomat sähköpatterit jotka oli sijoitettu huonosti. Öisin oli pakko pitää 2 lisäpatteria sängyn vieressä tai makuualkovissa oli aamuisin vain 15 astetta. Olin myös ilman lämmintä vettä useampaan kertaan kun vuokranantaja ei raaskinut hankkia uutta vesivaraaja vaan korjautti sitä ikivanhaa romua (ja luuli säästävänsä). Molemmissa kämpissä vuokrat olivat vielä suht korkeat sijaintiin nähden, niin olisi hiukan parempaa asumislaatua odottanut, että en jäänyt miettimään vuokranantajan pahalla katsomisia.
Aina kannattaa yrittää vaikuttaa sopimukseen itse, ja pyytää vaikka tuota 1kk koe-aikaa.
Ei kehtaa missään tapauksessa. Miten pystyt tekemään elämässä yhtään mitään kun jokuhan voi kattoo pahalla? Voi jumalavita, mistä näitä sikiää?
Voi jos sopimus sallii.